Концепція метамаркетингу в економіці вражень
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2024(158)07Ключові слова:
враження, економіка вражень, цифровий маркетинг, маркетинг вражень, клієнтоцентричність, дизайн, брендинг, персоналізація, цифрові технології, метамаркетинг, імерсійний досвід клієнтівАнотація
Нові умови цифрового середовища та становлення економіки вражень обумовили трансформацію маркетингу, що передбачає впровадження у діяльність підприємств інноваційних стратегій, методів та інструментів цифрового маркетингу для формування позитивного імерсійного досвіду клієнтів на основі створюваних підприємствами вражень. Метою статті є обґрунтування концепції метамаркетингу, що базується на пропозиції вражень у сучасних умовах цифрового середовища. Сформульовано гіпотезу: становлення економіки вражень у цифровому середовищі призвело до трансформації маркетингу, який включає цифровий маркетинг і маркетинг вражень. Конвергенція цих видів маркетингу формує його нову концепцію, зокрема метамаркетинг, що передбачає застосування методів та інструментів цифрового маркетингу для створення та надання вражень у фізичному й цифровому просторі. Використано загальнонаукові та спеціальні методи: аналізу та синтезу, системний, порівняння, логічного узагальнення. У ході дослідження здійснено: обґрунтування значення вражень для виробників та покупців; систематизація стратегічних напрямів забезпечення вражень клієнтів; виділення ключових елементів та принципів економіки вражень і формулювання авторського визначення дефініції "економіка вражень у цифровому середовищі"; систематизація умов застосування, управлінських рішень, обмежень і ризиків концепцій маркетингу в еволюційному розвитку; обґрунтування концепції та формулювання визначення метамаркетингу для формування вражень клієнтів підприємств у цифровому середовищі
Посилання
Ariely, D. (2008). Predictably Irrational. An Imprint of Harper Co Mins Publishers. 280 p.
Barden, Ph. (2013). Decoded: The Science Behind Why We Buy. John Wiley & Sons Inc. 270 р. https://doi.org/10.1002/9781119208341 DOI: https://doi.org/10.1002/9781119208341
Batat, W. (2019). Experiential Marketing: Consumer Behavior, Customer Experience and the 7Es. Routledge. 302 p. https://doi.org/10.4324/9781315232201 DOI: https://doi.org/10.4324/9781315232201
Berent, Iris, Feldman Barrett, Lisa, & Platt, Melanie (2020, September 23). Essentialist Biases in Reasoning About Emotions. Frontiers in Psychology, (11). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.562666 DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.562666
Boiarska, M. O. (2016). The essence and definition of the economy of impressions at the current stage of the development of the economy of Ukraine. Young scientist, (4), 25-27. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_4_8
Boiko, V. A., & Gudzenko, O. Z. (2019). From service consumption to the experience industry: conceptual changes in the needs of the modern consumer. Habitus Scientific journal, (9), 13-18. https://doi.org/10.32843/2663-5208.2019.10.2 DOI: https://doi.org/10.32843/2663-5208.2019.10.2
Bolotna, O. V. (2013). Emotional marketing as a technology for managing consumer behavior. Effective economy, (8). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2257
Bondarenko, O. S. (2023). Integration of holistic marketing and digital technologies in the fashion industry. Business Inform, (9), 316-321. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-316-321 DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-316-321
Bukht, R., & Heeks, R. (2017, August 3). Defining, Conceptualising and Measuring the Digital Economy. Development Informatics Working Paper, (68). https://ssrn.com/abstract=3431732 or https://doi.org/10.2139/ssrn.3431732 DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.3431732
Chubukova, O. Yu., & Yarenko, A. V. (2016). Economy of impressions: prerequisites for creation, main ideas, economic essence. Bulletin of the KNUTD, 6(105), 92-98.
Dainovskyi, Yu. A. (n. d.). Classification of marketing types: problematic issues. https://core.ac.uk/download/pdf/197263707.pdf
Economic Code of Ukraine. (2003 January 16). Revision dated September 3, 2024 No. 436-IV. Website of the Verkhovna Rada of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/436-15#Text
Fisun, Yu., & Marchuk, V. (2023). The concept of holistic marketing: theoretical aspects and features of practical application. Socio-Economic Relations in the Digital Society, 1(47), 61-69. https://doi.org/10.55643/ser.1.47.2023.480 DOI: https://doi.org/10.55643/ser.1.47.2023.480
Forbes Ukraine. (2023). AJAX: how to save production and grow in war - Oleksandr Konotopskyi - Country of Heroes. YouTube. (September 23, 2024). https://www.youtube.com/watch?v=VUXadB1e1FI&t=45
Halina, V. Yu., & Vasylieva, T. S. (2018). Customer orientation as a new business paradigm. Economy and State, (9), 75-78. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecde_2018_9_15 https://doi.org/10.32702/2306-6806.2018.9.75 DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2018.9.75
Iankovets, T. (2019). Digital technologies for increasing brand value. Scientia fructuosa, 4(126), 85-100. https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(126)08 DOI: https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(126)08
Iankovets, T. (2022) Strategic management of digital marketing. Scientia fructuosa, 5(145), 93-112. https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06 DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(145)06
Iankovets, T. M., & Palicheva, M. R. (2018). Analysis and comparison of modern brand identity models. Brand management: marketing technologies: abstracts of the report of I All-Ukrainian scientific and practical conference (Kyiv, November 23). Kyiv National University of Trade and Economics, 53-56. https://knute.edu.ua/file/MzEyMQ==/74300bcf5412d848cb12f57a5f8e4033.pdf
Iankovets, T., & Levytska, I. (2024). Digital territory branding tools. Scientia fructuosa, 156(4), 58-81. https://doi.org/10.31617/1.2024(156)04 DOI: https://doi.org/10.31617/1.2024(156)04
Kalycheva, N. Ye., Kondratiuk, M. V., & Grygorov, A. V. (2022). The role of customer orientation in ensuring the competitiveness of an enterprise. Bulletin of Transport and Industry economics, (80), 33-39. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2022_80_5 https://doi.org/10.33271/ebdut/80.080 DOI: https://doi.org/10.33271/ebdut/80.080
KMBS. (May 7, 2024). Kyiv-Mohyla Business School. On the way to Lovemark: how to make your brand the most loved by consumers. Kyivstar Business HUB. https://hub.kyivstar.ua/articles/na-shlyahu-do-lovemark-yak-zrobiti-svij-brend-najulyublenishim-u-spozhivachiv
Komandrovska, V. Ye, Tiurmenko, V. O., & Chernyshova, T. V. (2019). Management of customer-oriented business processes of the company. Black Sea Economic Studies, 48(2), 62-66. http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2019_48%282%29__13 https://doi.org/10.32843/bses.48-41 DOI: https://doi.org/10.32843/bses.48-41
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0. Technology for humanity. Wiley. 224 p.
Kotler, Ph. (1984). Marketing essentials. Prentice Hall. 556 p.
Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. John Wiley & Sons Inc. 208 р. https://doi.org/10.1002/9781118257883 DOI: https://doi.org/10.1002/9781118257883
Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. John Wiley & Sons Inc. 208 р.
Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2023). Marketing 6.0: The Future Is Immersive. John Wiley & Sons Inc. 248 p.
Kryveshko, O. V. (2020). Peculiarities of the process of applying impression marketing at enterprises. International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences", (2). https://doi.org/10.25313/2520-2294-2020-2-5624 DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2020-2-5624
Lavrova, Yu. V. (2012). Marketing. Classic provisions and features of application in transport. KhNAHU.
Leahy, R., Fenton, P., & Barry, H. (2022). Experiential Marketing: Integrated Theory & Strategic Application. SAGE Publications Ltd.
Lenderman, М. (2009). Experience the Message: How Experiential Marketing Is Changing the Brand World. Basic Books. 338 р. https://doi.org/10.69645/AJYT2626 DOI: https://doi.org/10.69645/AJYT2626
Lialiuk, A. (2021). Empirical marketing as one of the types of innovative marketing. Transformation of the national and regional models of economic development and legislation in the conditions of global challenges: Collection of scientific papers. Lutsk, European institute of further education, Lesya Ukrainka Volyn National University, Volynpoligraph, 94 p., 50-51.
Lindstrom, М. (2010). Brand Sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy. Free Press, 192 р.
Marchenko, O. S. (2021). Customer-centricity as the basis of the competitiveness of the consulting business. Economic Theory and Law, (1), 180-188. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnyua_etp_2021_1_23
Ministry of Digital Transformation of Ukraine & Diya. (2021). Description of the framework of digital competence for citizens of Ukraine. https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/ОР%20ЦК.pdf
Mylko, I., & Fedorchuk, I. (2024). Theoretical aspects of social and ethical marketing. Economic journal of the Lesya Ukrainka Volyn National University. 1(37), 153-161. https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-01-153-161 DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2024-01-153-161
Obruch, G. V., Berezhny I. O., & Gavadziuk Ye. B. (2021). Peculiarities of enterprise customer experience management in conditions of digitalization. Bulletin of Transport and Industry Economics, (75), 119-129. https://doi.org/10.18664/btie.75.281375 DOI: https://doi.org/10.18664/btie.75.281375
Pine II, B. Joseph, & Gilmore, James, H. (2021/1999). Economy of impressions. The battle for the clientʼs time, attention and money; trans. from English. Vivat. 416 p.
Pine, II, B. J. (2023). Exploring the future of the Experience. Economy, Strategy & Leadership, 51(1), 31-34. https://doi.org/10.1108/SL-10-2022-0101 DOI: https://doi.org/10.1108/SL-10-2022-0101
Radkevych, L. A. (2019). Emotional marketing, impression marketing and emotion marketing: similarities and differences in brand promotion. Economic Studies, 3(25), 123-127.
Repina, I., & Potiienko, O. (2023). Identification of the differences between the concepts of client-centricity and client-orientation. Mechanism of an Economic Regulation, 3(101), 40-49. https://doi.org/10.32782/mer.2023.101.06 DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.101.06
Rosman, Robert, & Duren, Matthew (2019). Impression design. Tools and templates for creating positive emotions for the client from interaction with the company and product. Columbia University Press, 332 p.
Rynkevych, N. S. (2020). Transformation of the organizational culture of enterprises in the conditions of modernization. Thesis for gaining the degree of Candidate of Economic sciences in specialty 08.00.04 - economics and enterprise management (by types of economic activity). Institute of Industrial Economics of the National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv, 325 p.
Sadchenko, O. & Robul, Yu. (2020). Economic and ecological marketing space of the economy of impressions. Economic Innovations, 22(1(74), 129-139. https://doi.org/10.31520/ei.2020.22.1(74) DOI: https://doi.org/10.31520/ei.2020.22.1(74).129-139
Savytska, N. L. (2020). Behavioral marketing in the conditions of the formation of a digital economy. Marketing and logistics in the management system: abstracts of the report of the XIII International scientific and practical conference to the 75th anniversary of the Department of Marketing and Logistics, October 22, 2020. Lviv. Lviv Polytechnic, 124-125. https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/26564
Schifferstein, H. N. J., & Hekkert, Р. (2008). Product Experience. Elsevier Ltd. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-045089-6.X5001-1 DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-08-045089-6.X5001-1
Schmitt, B. H. (2003). Customer Experience Management: A Revolutionary Approach to Connecting with Your Customers. John Wiley & Sons, New York, 288 р.
Schwab, Klaus. (2019). The fourth industrial revolution. Shaping the fourth industrial revolution. Kharkiv. KSD, 416 p.
Simon, H. A. (1996). The Sciences of the Artificial. 3rd ed. MIT Press. 248 p.
Strauss, W., & Howe, N. (1992). Generations. The History of Americaʼs Future, 1584 to 2069. Quill. 538 р.
Strauss, W., & Howe, N. (1997). The Fourth Turning: An American Prophecy - What the Cycles of History Tell Us About Americaʼs Next Rendezvous with Destiny. Crown. 400 р.
Trushkina, N. V. (2020). A customer-oriented approach to logistics service in the conditions of the information economy. Business Inform, (6), 196-204. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-6-196-204 DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-6-196-204
Umantsiv, Yu. M. (2021). Perspectives for institutional and behavioral theories in the 21st century. Conceptual and methodological transformations of economic theory of the 21st century. Monograph. A. A. Mazaraki, V. D. Lagutin, A. H. Gerasymenko and others., edited by A. A. Mazaraki. Kyiv National University of Trade and Economics, 334 p.
Williams, L. D. (2021). Concepts of Digital Economy and Industry 4.0 in Intelligent and information systems. International Journal of Intelligent Networks, (2), 122-129. https://doi.org/10.1016/j.ijin.2021.09.002 DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijin.2021.09.002
Yastremka, O. O. (2024). Theoretical and methodological basis of the phenomenon of the economy of impressions. Problems of Economics, 2(60), 231-239. https://doi.org/10.32983/2222-0712-2024-2-231-239 DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2024-2-231-239
Zaitseva, O. I., & Fursov, A. M. (2019a). Impression marketing as a tool for implementing a client-oriented approach in the activities of hotel enterprises. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, (4), 95-99. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2019-272-4-1-95-99
Zaitseva, O. I., & Fursov, A. M. (2019b). Using experience marketing tools in the hospitality industry. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, (3), 86-90. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2019-270-3-90-94
Zavadska, D. V. (2022). Scientific substantiation of the conceptual aspects of the client-oriented approach. International scientific journal "Internauka". Economic Sciences, (7), 94-111. http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2022_7_12
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)