Бренд роботодавця для покоління Z

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2024(158)05

Ключові слова:

ціннісна пропозиція, бренд, бренд роботодавця, оцінка бренду, покоління Z, працевлаштування

Анотація

Формування бренду роботодавця належить до стратегічного завдання сучасних компаній, оскільки дає змогу залучати талановитих працівників, здатних вмотивовано реалізовувати цілі підприємства. Це дозволяє покращувати корпоративну культуру та підвищувати ділову репутацію компанії. У світі, де конкуренція за кваліфіковані кадри зростає, а вимоги до робочих місць еволюціонують, сильний бренд роботодавця стає ключовою конкурентною перевагою. Дослідження ґрунтується на використанні сукупності методів: теоретичного узагальнення, порівняння та ранжирування, статистичного аналізу. Визначено зміст ціннісної пропозиції бренду роботодавця для покоління Z. Проведено ранжирування складових ціннісної пропозиції бренду роботодавця серед представників покоління Z. Здійснено ранжирування складових ціннісної пропозиції бренду роботодавця досліджуваних підприємств у сфері ритейл з погляду ступеня їх розвитку. Окреслено ступінь відповідності складових ціннісної пропозиції бренду роботодавця очікуванням представників покоління Z на досліджуваних підприємствах. Розроблено пропозиції, спрямовані на формування та розвиток бренду роботодавця для досліджуваних підприємств. Сформульовано та емпірично перевірено  
гіпотези щодо доцільності ранжирування складових ціннісної пропозиції бренду роботодавця для визначення їх значущості для представників покоління Z; ранжирування складових ціннісної пропозиції бренду роботодавця з погляду рівня їх розвитку на досліджуваних підприємствах; того, що коефіцієнт рангової кореляції Спірмена дозволяє визначити рівень відповідності бренду роботодавця досліджуваних підприємств вимогам до нього представників покоління Z і запропонувати пропозиції його подальшого розвитку

Біографії авторів

Ірина ФЕДУЛОВА, Державного торговельно-економічного університету

д. е. н., професор, професор кафедри менеджменту  Державного торговельно-економічного університету 

Марина ДЖУЛАЙ, HR-агенції "UGEN"

доктор філософії з економіки, головний виконавчий директор HR-агенції "UGEN"

Посилання

Alderfer, Clayton P. (1969). An Empirical Test of a New Theory of Human Needs. Organizational Behavior and Human Performance, (4), 142-175. https://doi.org/10.1016/0030-5073(69)90004-X DOI: https://doi.org/10.1016/0030-5073(69)90004-X

Anwar, Mir Imran, & Salo, Jari. (2024). Analyzing the Influence of Social Media Influencerʼs Attributes and Content Esthetics on Endorsed Brand Attitude and Brand-Link Click Behavior: The Mediating Role of Brand Content Engagement. Journal of Promotion Management, 30(1), 1-28. https://doi.org/10.1080/10496491.2023.2251461 DOI: https://doi.org/10.1080/10496491.2023.2251461

Blu Ivy Group. (2021). 2021 Employer Branding Strategy. https://bluivygroup.com/blog/2021-employer-branding-strategy/

Chen, Charlie, Ashley, Han Jiangxue, & Ractham, Peter. (2022). Cultural influence on using mobile instant messaging applications to develop and maintain friendships. Cogent Social Sciences, 8(1). https://doi.org/10.1080/23311886.2022.2141428 DOI: https://doi.org/10.1080/23311886.2022.2141428

Daniel, K., Patrick, S., & Alex, M. (2020). Millenialsʼ Employerʼs brand Perception in a German Retail Context. Journal of Human Resource and Sustainability Studies, (8), 396-418. https://doi.org/10.4236/jhrss.2020.84023 DOI: https://doi.org/10.4236/jhrss.2020.84023

Dell Technologies. (2020). Employer Branding Strategy. https://www.humanresourcestoday.com/2021/employer-branding/?open-article-id=15046979&article-title=2021-employer-branding-strategy&blog-domain=bluivygroup.com&blog-title=blu-ivy-group

Deloitte. (2021). Millennials and Generation Z are strongly calling for social change and increased social responsibility. https://www2.deloitte.com/ua/uk/pages/about-deloitte/press-releases/in-its-10th-year-the-deloitte-global-millennial-and-gen-z-survey-reveals-two-generations-pushing-for-social-change-and-accountability.html

Dzhulai, M., Fedulova, I., & Bolotina, I. (2022). Analysis of employerʼs brand for young people. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13(115), 80-91. https://doi.org/10.15587/1729-4061 DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.252549

Gomez, K., Mawhinney, T., & Betts, K. (2021). Understanding Generation Z in the workplace. Deloitte United States. https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/understanding-generation-z-in-the-workplace.html

Grgurić, Čop Nina, Culiberg, Barbara, & Komen, Ivana First. (2023). Exploring social media influencersʼ moral dilemmas through role theory. Journal of Marketing Management, 40(1-2), 1-22. https://doi.org/10.1080/0267257X.2023.2241468 DOI: https://doi.org/10.1080/0267257X.2023.2241468

Huang, Fugang, Liu, Peng, Si, Yupeng, Zhao, Lu, Shi, Zhengyu, & Huang, Xiuyu. (2012). The Construction of an Employer Branding Model and Its Measurement. Journal of Beijing University of Aeronautics and Astronautics (Social Sciences Edition), 25(1), 85-92.

Jana, Gross, Zhiying, Cui, & Florian von Wangenheim. (2023). How to Make Influencer Advertising Engaging on Instagram: Emotional Storytelling in Sponsored Posts. Journal of Interactive Advertising, 23(4), 388-408. https://doi.org/10.1080/15252019.2023.2211579 DOI: https://doi.org/10.1080/15252019.2023.2211579

Jha, Srirang, & Jha, Shweta. (2015). Leveraging Employee Value Proposition for Organizational Effectiveness. https://doi.org/10.2139/ssrn.2586380 DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.2586380

Jogola, A. (2023). How to create an employerʼs brand that will attract the buzzer generation? Нurma.work. https://hurma.work/blog/yak-stvoryty-brend-robotodavczya-yakyj-pryvablyuvatyme-pokolinnya-z/

Jones, E. (2020). Generation influence: Gen Z study reveals a new digital paradigm. Business wire. https://www.businesswire.com/news/home/20200706005543/en/Generation-Influence-Gen-Z-Study-Reveals-a-New-Digital-Paradigm

Jouany, Valène. (2024). Employee value proposition: The complete guide to building a great EVP. SMARP. https://blog.smarp.com/6-steps-to-build-your-employees-value-proposition

Liu, Fang, Xiao, Dan, Zhang, Juncheng, & Huang, Man. (2018). We chat recruitment characteristics and employer attractiveness from the signal theory perspective - the moderating effect of corporate reputation. Journal of Guangzhou University (Social Science Edition, 17(03), 72-77.

Liu, Feixiang. (2020). Analysis of employer value proposition competitiveness in online recruitment. Industrial Engineering and Innovation Management, Press Canada, (3), 142-150.

Löffler, L., & Giebe, C. (2021). Generation Z and the War of Talents in the German banking sector. International Journal of Business Management and Economic Review, 4(6), 130-141. https://doi.org/10.35409/IJBMER.2021.3319 DOI: https://doi.org/10.35409/IJBMER.2021.3319

Nagpal, A. D., & Nagpal, G. (2019). Influence of employee value proposition on employer brand. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering, 8(12), 673-676. https://doi.org/10.35940/ijitee.L1163.10812S19 DOI: https://doi.org/10.35940/ijitee.L1163.10812S19

Pawar, Avinash, & Charak, Kuldip S. (2015). Employee value proposition leading to employer brand: the indian organizations outlook. International Journal of Management Research & Review, (5), 1195-1203.

Pawar, Avinsh. (2016). Employee value proposition: a collaborative methodology for strengthening employerʼs brand strategy, Journal of Resources Development and Management, (16), 56-62.

Seemiler, C., & Grace, M. (2017). Generation Z: Educating and engaging the next generation of students. Wiley Online Library, 22(3), 21-26. https://doi.org/10.1002/abc.21293 DOI: https://doi.org/10.1002/abc.21293

Staniec, Iwona, & Kalińska-Kula, Magdalena. (2021). Internal employer branding as a way to improve employee engagement. Problems and perspectives in management, 19(3), 3-45. https://doi.org/10.21511/ppm.19(3).2021.04 DOI: https://doi.org/10.21511/ppm.19(3).2021.04

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-16

Як цитувати

[1]
ФЕДУЛОВА I. і ДЖУЛАЙ M. 2024. Бренд роботодавця для покоління Z . Scientia fructuosa. 158, 6 (Груд 2024), 70–84. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2024(158)05.

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ