Овербукінг як інструмент ревеню-менеджменту
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(128)04Ключові слова:
овербукінг, управління доходами, сфера гостинності, готелі, маркетингові сегментиАнотація
Постановка проблеми. Впровадження системи ревеню-менеджменту в українськихготелях вимагає застосування нових методів, що оптимізують рівень завантаженості та розподілу номерного фонду. Сучасний метод управління доходами в готельному бізнесі – це стратегія овербукінгу як ефективного інструменту ревеню-менеджменту. Саме використання овербукінгу може вирішити актуальні питання пошуку резервів отримання доходу. Овербукінг – ситуація, коли загальна кількість номерів, зарезервованих за певний проміжок часу, перевищує загальну кількість наявних у продажу номерів за той же період.
Метою статті є аналіз стану застосування овербукінгу в готелях України, здійснення сегментації готельних послуг за критерієм використання овербукінгу на основі методів та аналітичних інструментів обробки даних вебсайтів готелів України, перевірка гіпотез.
Матеріали та методи. У роботі використано такі загальнонаукові методи, як синтез, аналіз, порівняння, абстракція та індукція.
Результати дослідження. Проаналізовано стан використання овербукінгу в українських готелях на основі методології ревеню-менеджменту у високий, середній та низький сезони. Визначено рівень використання овербукінгу за основними ринковими сегментами в готелях 3*, 4*та 5*. На основі даних STR-звітів виявлено основні трендисегментації готельних послуг за критерієм використання овербукінгу.
Висновки. Система овербукінгу дає змогу оцінити всі аспекти ділової активності суб’єкта готельного бізнесу щодо цільових сегментів та інших вагомих складових. Для суб’єктів господарювання важливо застосовувати технології управління, які сприяють впровадженню інформаційних інновацій та консолідації інтелектуальних ресурсів. Ці інструменти є основою для регулювання успішного управління суб’єктами готельного господарства, створення необхідних умов для ефективного використання ресурсного потенціалу та якості обслуговування. Впровадження овербукінгу в системі управління готельним бізнесом дасть змогу готельним операторам не тільки підвищити конкурентоспроможність на ринку, але й збільшити капіталізацію та інвестиційну привабливість. Менеджмент готелів повинен бути в змозі використовувати ефективну систему моніторингу ринку, що поєднує управління (операційний та стратегічний рівні), інформацію, маркетинг, бухгалтерські компоненти.
Посилання
Pimentel, V., Aizezikali, A., & Baker, T. (2019). Hotel revenue management: Benefits of simultaneous overbooking and allocation problem formulation in price optimization. Computers and Industrial Engineering, 137 [in English].
Antonio, N., de Almeida, A., & Nunes, L. (2019). Big Data in Hotel Revenue Management: Exploring Cancellation Drivers to Gain Insights Into Booking Cancellation Behavior. Cornell Hospitality Quarterly, 60 (4), (pp. 298-319) [in English].
Ivanov, S. H. (2015). Optimal overbooking limits for a hotel with three room types and with upgrade and downgrade constraints Tourism Economics, 21 (1), (pp. 223-240) [in English].
Salvat, J. X., Zanzi, L., Garcia-Saavedra, A., Sciancalepore, V., & Costa-Perez, X. (2018). Overbooking network slices through yield-driven end-to-end orchestration. CoNEXT 2018 – Proceedings of the 14th International Conference on Emerging Networking EXperiments and Technologies, (pp. 353-365) [in English].
Gallego, G., & Topaloglu, H. (2019). Overbooking. International Series in Operations Research and Management Science, 279, (pp. 83-105) [in English].
Pimentel, V., Aizezikali, A., & Baker, T. (2018). An evaluation of the bid price and nested network revenue management allocation methods. Computers and Industrial Engineering, 115, (pp. 100-108) [in English].
Sierag, D. D., Koole, G. M., Van Der Mei, R. D., Van Der Rest, J. I., & Zwart, B. (2015). Revenue management under customer choice behaviour with cancellations and overbooking. European Journal of Operational Research, 246 (1), 170-185 [in English].
Kalyan, T., Talluri, & Garrett J. van Ryzin (2004). Revenue Management Under a General Discrete Choice Model of Consumer Behavior Published in Management Science [in English].
Kostin, K. B. (2016). Innovacionnyj podhod k resheniju problemy overbukinga kak odnogo iz kljuchevyh aspektov jeffektivnoj marketingovoj politiki otechestvennyh i mezhdunarodnyh predprijatij turistskogo biznesa [An innovative approach to solving the problem of overbooking as one of the key aspects of an effective marketing policy of domestic and international tourism enterprises]. Izvestija Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo jekonomicheskogo universiteta – News of St. Petersburg State University of Economics, 1 [in English].