Цифрова трансформація технологій маркетингу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04

Ключові слова:

маркетинг, цифровий маркетинг, цифровізація, цифрові технології, трансформації, канали продажу, маркетплейси, готельний бізнес, Україна

Анотація

Вступ. В умовах військової агресії Україна зазнає масштабних безпрецедентних мате­ріальних, фінансових і людських втрат, які негативно відображаються на розвитку туристичного сектора та його найбільшої структурної  складової – готельного бізнесу.

Проблема. Актуальним завданням дослі­дження є діагностика цифрових технологій маркетингу, визначення ефективності їх засто­сування, розроблення практичних рекомен­дацій для вдосконалення маркетингової цифро­вої стратегії, що окреслює поствоєнний век­тор розвитку готельного бізнесу у невизна­ченому таймфреймі.

Метою статті є наукове обґрунтування перспектив розвитку готельного бізнесу у пост­воєнному періоді на основі трансформації технологій цифрового маркетингу.

Методи. Застосовано комплекс методів дослідження: зіставлення, аналізу, системати­зації та логічного узагальнення; економічного та маркетингового аналізу; рейтингового оці­нювання; референтного моделювання.

Результати дослідження. Здійснено деком­позицію техно­логій цифровізації маркетингу готельного біз­несу у контексті глобальних циф­рових трен­дів, на її основі створено концеп­туальну модель впливу маркетингових цифрових тех­нологій. Проаналізовано контент сайтів ви­бірки готелів і визначено основні проблеми у сфері цифрового маркетингу. Надано мето­дичні та практичні рекомендації щодо бізнес-адміні­стру­вання та оптимізації сайта з ме­тою забез­печення пріоритетності у пошуко­вих системах, адаптивності сайта та збалан­сування інстру­ментів швидких активних дій.

Узагальнено методи та інструменти оці­нювання цифрових технологій готелів. Запро­поновано цифрову маркетингову стратегію розглядати, спираючись на визначення та вибір перспектив впровадження цифрових техно­логій за всіма елементами комплексу маркетингу.

Висновки. Технології цифрового марке­тингу створюють інноваційну основу комуні­каційних процесів з партнерами та спожи­вачами, оптимізації процесів бронювання, про­даж, ціноутворення, брендингу, клієнтоорієн­тованості. Необхідність розширення техно­логій цифрового маркетингу в готельному бізнесу обумовлюється глобальними економіч­ними трендами цифровізації та еволюцій­ного розвитку.

Доведено, що вона трансформується й еволю­ціонує відповідно до трендів сучасного цифро­вого світу та кризових реалій військового часу.

Біографії авторів

Мирослава БОСОВСЬКА , Державний торговельно-економічний університет

д. е. н., професор, професор кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Людмила БОВШ , Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Алла ОХРІМЕНКО , Державний торговельно-економічний університет

д. е. н., доцент, професор кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

International Monetary Fund World. Economic Outlook. Global Financial Stability Reporthttps. http://www.imf.org/external/index.htm [in English].

United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD). How Covid-19 is changing the world: a statistical perspective. https://unctad.org/en/Pages/statistics.aspx [in English].

World Tourism Organization. UNWTO Statistics. https://www.unwto.org [in English].

Travel_Tourism_Development. https://www3.weforum.org/docs/WEF_Travel_Tourism_ Development_2021.pdf [in English].

Centr Razumkova. Cyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta social’ni determinanty. Analitychne doslidzhennja [Razumkov Center. Digital economy: trends, risks and social determinants. Analytical research]. Kyiv: Centr Razumkova, Zapovit. https://razumkov.org.ua › article › 2020_digitalization (date of access: 22.03.2022).

Mckinsey. Innovation in a crisis: Why it is more critical than ever (2020). https://www.mckinsey.com/business-functions/strategy-and-corporate-finance/our-insights/innovation-in-a-crisis-why-it-is-more-critical-than-ever [in English].

Faisal, A. (2016). Marketing Strategies in Online/Digital Marketing. Account and Financial Management Journal. Valley International, Dec. 12. http://dx.doi.org/10.18535/afmj/v1i8.01 [in English].

Gedik, Y. (2020). A new window in marketing: digital marketing. Journal of Business in The Digital Age. Journal of Business in The Digital Age (JOBDA), Jun. 29, 63-75. http://doi.org/10.46238/jobda.726408 [in English].

Kolodiziev, O., Krupka, M., Shulga, N., Kulchytskyy, M. & Lozynska, O. (2021). The level of digital transformation affecting the competitiveness of banks. Banks and Bank Systems, 16 (1), 81-91. https://doi.org/10.21511/bbs.16(1). 2021.08 [in English].

Kvitka, A., Kramarenko, A., Davydov, D., Pasmor, M. & Diachek, O. (2021). Digital business research for small and medium-sized enterprises: The case of Ukraine. Problems and Perspectives in Management, 19 (1), 177-184. https://doi.org/10.21511/ppm.19(1).2021.15 [in English].

Morris, N. (2019). Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Enga¬ging the Digital Generation. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice [Internet]. Springer Science and Business Media LLC, Apr. 10(4), 384. http://doi.org/10.1057/dddmp.2009.7 [in English].

Nozdreva, R., & Churakova, A. (2020). Onovlennja strategii’ cyfrovogo marketyngu: strategichna platforma dlja cyfrovogo marketyngu. Marketyngova strategija v epohu cyfrovyh tehnologij [Digital Marketing Strategy Update: A Strategic Platform for Digital Marketing. Marketing strategy in the age of digital technologies]. Cvit naukovyj – Scientific World, вересень, 49-124. http://dx.doi.org/10.1142/9789811216985_0002

Chomiak-Orsa, I., & Liszczyk, K. (2020). Digital marketing as a digital revolution in marketing communication. Informatyka Ekonomiczna. Wroclaw University of Economics and Business, 2, 9-19. http://doi.org/10.15611/ie.2020.2.01 [in English].

Serohina, N., Petryshchenko, N., & Andrlic, B. (2019). Digital marketing in hotels, Marketing and digital technologies, 3(3), 35-42. http://doi.org/10.15276/mdt.3.3.2019.4 [in English].

Khmiadashvili, L. (2019). Digital marketing strategy based on hotel industry study in tbilisi. IJASOS – International E-journal of Advances in Social Sciences. International Organization Center of Academic Research, Sep. 14. http://doi.org/10.18769/ijasos.592628 [in English].

Mahmutović, K. (2021). Development and validation of the scale for measuring digital marketing orientation in the hotel industry. Ekonomski vjesnik, 34 (1), 115-129. http://doi.org/10.51680/ev.34.1.9 [in English].

Ting, C. (2019). The Applied Research on the Virtual Reality Technology in the Hotel Marketing Management. International Conference on Smart Grid and Electrical Automation (ICSGEA). IEEE, Aug. http://doi.org/10.1109/icsgea.2019.00063 [in English].

Cherapanukom, V., Yanchinda, J., & Sangkakom, K. (2021). Antecedents of eCRM Success for Hotel Industry. Joint International Conference on Digital Arts, Media and Technology with ECTI Northern Section Conference on Electrical, Electronics, Computer and Telecommunication Engineering. IEEE, Mar. 3. http://doi.org/10.1109/ectidamtncon51128.2021.9425751 [in English].

Aspers, P., & Darr, A. (2018). Organizing Marketplaces. Oxford Scholarship Online, Apr. 19. http://doi.org/10.1093/oso/9780198815761.003.0014 [in English].

Chaveesuk, S., Khalid, B. & Chaiyasoonthorn, W. (2021). Digital payment system innovations: A marketing perspective on intention and actual use in the retail sector. Innovative Marketing, 17 (3), 109-123. http://doi.org/10.21511/im.17(3).2021.09 [in English].

Chen, L. (2017). Measuring algorithms in online marketplaces. Northeastern Uni¬versity Library. http://doi.org/10.17760/d20251583 [in English].

Colangelo, M. (2016). Parity Clauses and Competition Law in Digital Marketplaces: The Case of Online Hotel Booking. Journal of European Competition Law & Practice. Oxford University Press (OUP), Jul. 27, 8 (1), 3-14. http://doi.org/10.1093/jeclap/lpw046 [in English].

Merezha (2021). European Bank for Reconstruction and Development. Vplyv cyfrovizacii’ na rynok konsaltyngovyh ta ekspertnyh poslug [Impact of digitalization on the market of consulting and expert services]. Analitychnyj zvit – Analytical report. https://www.merezha.ua/report/impact_of_digitalization_2021.pdf [in English].

Google Analityka [Google Analytics]. Google my business. https://support.google.com/business (date of access: 28.03.2022) [in English].

Hotelminder. 10 Best Online Travel Agencies of 2021. https://www.hotelminder.com/10-online-travel-agencies-you-should-connect-to-today [in English].

Pescacomigo. Porady shhodo cyfrovogo marketyngu vid Semalt dlja zbil’shennja dohodu u vashomu goteli [Digital Marketing Tips from Semalt to Increase Your Hotel Revenue]. https://uk.pescacomigo.com [in Ukrainian].

Webboss. Poleznye servisy dlja vebmastera [Useful services for a webmaster]. https://service.webboss.pro (date of access: 28.08.2021) [in Ukrainian].

Lihter, A. (2021). Gajd po Google Ads [Google Ads Guide]. https://pengstud.com/ua/blog/ads-guide-1-ua [in Ukrainian].

Rejs, M. (2022). Zahidni brendy, jaki ne pishly z Rosii’. Chomu? [Western brands that have not left Russia. Why?]. https://www.bbc.com/ukrainian/news-60764930 [in Ukrainian].

Goncharova, K. Rosijs’kyj biznes v Ukrai’ni. Goteli, pov’jazani z krai’noju-okupantom: spysok [Russian business in Ukraine. Hotels associated with the occupying country: list]. ravel.rbc.ua. https://travel.rbc.ua/ukr/show/-1647427800.html (date of access: 25.03.2022) [in Ukrainian].

Reikartz Hotel Group – Home Facebook. https://www.facebook.com/reikartz.hotel.group (date of access: 5.03.2022) [in English].

Ukrai’ns’ka pravda. Hilton i Hyatt ne vidkryvatymut’ novi goteli v Rosii’, ale isnujuchi ne zakryjut’ [Ukrainian Pravda. Hilton and Hyatt will not open new hotels in Russia, but will not close existing ones]. https://www.epravda.com.ua/news/2022/03/10/683670 [in Ukrainian].

Kerujucha kompanija Ribas Hotels Group – Home | Facebook [Parent company Ribas Hotels Group – Home | Facebook]. www.facebook.com. https://www.facebook.com/ribasgroup (date of access: 25.03.2022) [in Ukrainian].

Zaborona.com. Jaki kompanii’ pokynuly Rosiju na znak protestu [Which companies left Russia in protest]. https://zaborona.com/rosiya-bez-ajfoniv-betmenu-ta-sportu-onlajn-zaborony-pro-sankcziyi-u-vidpovid-na-vijnu (date of access: 5.03.2022) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-05

Як цитувати

[1]
БОСОВСЬКА , М., БОВШ , Л. і ОХРІМЕНКО , А. 2022. Цифрова трансформація технологій маркетингу. Scientia fructuosa. 144, 4 (Вер 2022), 52–71. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2022(144)04.

Номер

Розділ

ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають