Стратегії диджитал-маркетингу в ресторанному бізнесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2022(145)05

Ключові слова:

цифрова економіка, цифровий маркетинг, цифрові технології, диджитал-стратегії, військовий час, ресторани, Україна

Анотація

Вступ. Актуальність досліджень ефек­тивних стратегій диджитал-маркетингу полягає в розробленні адаптаційних меха­нізмів до умов цифровізації та глобальних кризових викликів, які безпосередньо впли­вають на ресторанний бізнес.

Проблема. В умовах системних криз та глобальної диджиталізації суб’єкти ресто­ранного бізнесу потребують надійних стра­тегічних сценаріїв, що забезпечать вижи­вання і розвиток.

Метою статті є наукове обґрунтування моделей стратегічної поведінки суб’єкта ресторанного бізнесу в умовах кризи та циф­рових інновацій.

Методи. Підґрунтям дослідження є кла-сичні концепції стратегічного менеджменту та маркетингу, методичний базис цифро­візації бізнесу. Зміст стратегій диджитал-маркетингу інтерпретовано за допомогою загальнонаукових методів досліджень, зокрема аналізу, синтезу, систематизації, логічного узагальнення. Методи логічного та когні­тив­ного моделювання застосовано для розроб­лення схем та моделей формування й транс­формації стратегій диджитал-маркетингу суб’єктів ресторанного бізнесу в умовах військових дій. Механізм їх реалізації розкрито через декомпозицію функцій менеджменту, бізнес-процесів, результатів діяльності та відповідальності виконавців. Отримані резуль­тати та висновки підтверджено статич­ними та маркетинговими дослідженнями.

Результати дослідження. Проведене до­слідження дало змогу окреслити теоретичні та практичні результати. Здійснено  марке­тинговий аудит можливостей цифровізації, визначено цільові орієнтири та стратегічні метрики диджитал-маркетингу. Обґрунтовано необхідність системного та безперервного оцінювання її результативності шляхом сис­тематизації ключових показників. Здійснено форсайт трансформації стратегій диджи­тал-маркетингу суб’єктів ресторанного бі­знесу в умовах військових дій. Механізм її реа­лізації представлено через розподіл функцій (повноважень), бізнес-процесів (діяльності), ресурсів та відповідальності.

Висновки. Формування стратегії диджи­тал-маркетингу створює основу для отри­мання стійких конкурентних переваг та адап­таційних механізмів через використання циф­рових можливостей і платформ. Прове­дені дослідження презентують науково обґрун­товані результати, які комплексно вирі­шують проблему формування та реалізації стратегії диджитал-маркетингу у ресторан­ному бізнесі.

Біографії авторів

Людмила БОВШ , Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Мирослава БОСОВСЬКА , Державний торговельно-економічний університет

д. е. н., професор, професор кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Алла РАСУЛОВА , Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

Echeberria L. A. (2020). Digital Transformation Strategy Framework. A Digital Framework for Industry 4.0, 103-141. https://doi.org/10.1007/978-3-030-60049-5_5 [in English].

Mazaraki, A. A., & Bosovs’ka, M. V. (2013). Teoretychni ta metodologichni zasady formuvannja integracijnoi’ strategii’ pidpryjemstv [Theoretical and methodological foun¬dations of the formation of the integration strategy of enterprises]. Biznes-inform – Business Inform (Ulrichsweb Global Serials Directory, Research Papers in Economics, RYNC, Index Copernicus, Directory of Open Access Journals, getCITED), 7, 299-308 [in Ukrainian].

Dragomir, R., & Andronie, M. (2017). Strategies in digital marketing. Procedia of Eco¬nomics and Business Administration. https://doi.org/10.26458/v4.i1.14 [in English].

Chemorda, P. O., & Vasjutkina, N. V. (2021). Suchasni pidhody do formuvannja strategii’ marketyngu social’nyh media [Modern approaches to formation of a social media marketing strategy]. Biznes Inform – Business Inform, 2, 346-351. https://doi.org/ 10.32983/2222-4459-2021-2-346-351 [in Ukrainian].

Drummond, C., O’Toole, T., & McGrath, H. (2020). Digital engagement strategies and tactics in social media marketing. European Journal of Marketing. Vol. 54. Is. 6, (pp. 1247-1280). https://doi.org/10.1108/EJM-02-2019-0183 [in English].

Savyc’ka, N., Myhajlova V. et al. (2018). Konvent-marketyng: strategija i taktyka [Convention marketing: strategy and tactics]. Marketyng v Ukrai’ni – Marketing in Ukraine, 6, 45-51 [in Ukrainian].

Özoğlu, B., & Topal, A. (2019). Digital Marketing Strategies and Business Trends in Emerging Industries. Digital Business Strategies in Blockchain Ecosystems, 375-400. https://doi.org/10.1007/978-3-030-29739-8_18 [in English].

Korsar, O., & Vedmid’, N. (2021). Dydzhytal-marketyng sub’jektiv restorannogo biznesu [Digital marketing of restaurant business entities]. Naukovi praci Mizhre-gional’noi’ akademii’ upravlinnja personalom. Ekonomichni nauky – Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Economic sciences, 2 (61). https://doi.org/10.32689/2523-4536/61-5 [in English].

Razumov, D. (2019). Strategichnyj marketyng [Strategic marketing]. https://aboutmarketing.info/ osnovy-marketynhu/strategicheskiy-marketing [in English].

Ikwundu, A. G. (2021). Influencing Costumer Perception in a Restaurant Business through Auditory/Music Marketing Strategies. Journal of Marketing and Consumer Research. https://doi.org/10.7176/jmcr/82-02 [in English].

Marketer.ua (2021). Shho take marketyngova strategija i do chogo tut kit Shredingera. https://marketer.ua/ua/marketing-strategy-and-schrodinger-s-cat [in English].

Mogilko, M. D. (2016). Digital marketing strategy. Business Strategies, 5. https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-5-5 [in Ukrainian].

Stevenson S. C. (2013). 92 Strategies for Marketing Planned Gifts. Wiley; 2013. Apr 23; 4-47. Available from: http://doi.org/10.1002/9781118703847.ch1 [in English].

Wonseok, Seo, Wildes, Vivienne J., & Demicco, Fred J. (2001): Understanding Mature Customers in the Restaurant Business. Journal of Restaurant & Foodservice Marke¬ting, 4, 81-98. https://doi.org/ 10.1300/j061v04n03_04 [in English].

Abramovych I. A. Strategija marketyngu. Naukovyj visnyk Hersons’kogo derzhav-nogo universytetu. 2016. Vyp. 21. Ch. 1. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/ economic_21/1/14.pdf [in Ukrainian].

Mishhuk A. A. Instrumental’ni strategii’ marketyngu zakladu ohorony zdorov’ja. Ekonomika i organizacija upravlinnja. 2017. № 2 (26). S. 121-131. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/article/view/4785 [in Ukrainian].

Ugodnikova O., Sokolenko A. Cyfrovi tehnologii’ publichnogo marketyngu u sferi turyzmu ta gotel’no-restorannogo gospodarstva. Naukovi innovacii’ ta peredovi teh-nologii’ 2022. № 1 (3). https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-1(3)-13-20 [in Ukrainian].

Bovsh L., Rasulova A., Bosovska M., Boiko M., & Okhrimenko, A. (2022). Digital distribution of hospitality services in the context of the COVID-19 pandemic. Tourism and Travelling, 3(1), 34-44. https://doi.org/10.21511/tt.3(1).2022.05 [in English].

Bovsh, L., Rasulova, А., & Hopkalo, L. (2021). Digital marketing of hotel business entities. Economic development strategies: micro, macro and mesoeconomic levels. P. 1. Riga, Latvia: Baltija Publishing [in English].

Forech.kiev.ua (2021). Spysok uchasnykiv Forech. 2021 [List of participants Forech. 2021]. https://www.forech.kiev.ua/spysok-uchasnykiv-forech-2021 [in English].

Futurenow (2019). Najpopuljarnishi merezhi svitu i Ukrai’ny [The most popular networks of the world and Ukraine]. https://futurenow.com.ua/21-najpopulyarnishyh-sotsialnyh-merezh-svitu-ta-rejtyng-ukrayiny (data zvernennja: 01.07.2022) [in English].

Gershon, R. A. (2014). Digital Media, Electronic Commerce, and Business Model Innovation. Policy and Marketing Strategies for Digital Media, April 16 https://doi.org/ 10.4324/9781315794303-14 [in English].

Proriat-franchise (2021). Postachal’nyky dlja HoReCa [Suppliers for HoReCa]. https://proriat-franchise.com/uk/listing/postachalniki-dlya-horeca [in English].

Druzjuk, Ja. (2021). Shho take "temni" i "hmarni" kuhni ta jak vony zminjujut’ dostavku i’zhi. Dosvid Glovo, Rocket і Mimosa [What are "dark" and "cloud" kitchens and how they are changing food delivery. Experience Glovo, Rocket and Mimosa]. https://www.the-village.com.ua/village/food/food-situation/309915-dostavka-dark-kitchen-cloud-kitchen-glovo-raketa-kitaika-mimosa-brooklyn-pizza [in Ukrainian].

Druzjuk, Ja. (2022). Ce ukrai’ns’ki restorany, jaki godujut’ ZSU i teroboronu. Rozpovidajemo, jak i’h pidtrymaty (onovljujet’sja) [These are Ukrainian restaurants that prepare food for the Armed Forces of Ukraine and the territorial defense. We inform how to support them (updated)]. https://www.the-village.com.ua/village/ food/food-guide/324773-volonerski-kuhni-viyna-2022 [in Ukrainian].

Kim, W. C., & Mauborgne, R. (2005). Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston: Harvard Business School Press. https://helenescott.com/wpcontent/uploads/2014/01/BookReportBlueOceanStrategy.pdf [in English].

Prohorenko, M. (2020). Teorija Junga: 12 arhetypiv brendiv ta i’hni osoblyvosti [Jung’s theory: 12 brand archetypes and their characteristics]. https://l-a-b-a.com/uk/blog/ 1662-teoriya-yunga-12-arhetipiv-brendiv-ta-jihni-osoblivosti [in Ukrainian].

Gurchunova, Je. (2022). Tone of voice – shho ce take: pryklady i jakym povynen buty golos brendu [What is it Tone of voice: examples and what should be the voice of the brand]. https://aboutmarketing.info/internet-marketynh/tone-of-voice-shcho-tse-take-pryklady-i-yakym-povynen-buty-holos-brendu [in Ukrainian].

Bovsh, L., Komarnic’kyj, I., & Pryhod’ko, O. (2022). Fulfilment cyfrovogo mar-ketyngu u restorannomu biznesi [Fulfillment of digital marketing in the restaurant business]. Restorannyj i gotel’nyj konsaltyng. Innovacii’ – Restaurant and hotel consulting. Innovations. Is. 5, 1. http://restaurant-hotel.knukim.edu.ua/article/view/260872/257426 [in Ukrainian].

Merezha. Onlajn platforma ekspertnyh rishen’ [Online platform of expert solutions]. https://www.merezha.ua (data zvernennja: 01.07.2022) [in Ukrainian].

Demchenko, I. (2021). Kontrol’ v tradicionnom proektnom menedzhmente vs kontrol’ v Agile [Control in traditional project management vs control in Agile]. https://iampm.club/ blog/kontrol-v-tradiczionnom-proektnom-menedzhmente-vs-kontrol-v-agile [in Ukrainian].

Marketer.ua (2022). Top-5 metryk marketyngu dlja mobil’nyh dodatkiv [Top 5 marketing metrics for mobile apps]. https://marketer.ua/ua/top-5-mobile-app-marketing-metrics [in Ukrainian].

Finance.ua. (2022). Relokacija biznesu na zahid Ukrai’ny: top-regioniv, kudy najbil’she perei’zhdzhajut’ [Relocation of business to the west of Ukraine: the top regions where most people move]. https://news.finance.ua/ua/relokaciya-biznesu-na-zahidnu-ukrainu-top-rehioniv-kudy-naybil-she-pereizhdzhayut [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-26

Як цитувати

[1]
БОВШ , Л., БОСОВСЬКА , М. і РАСУЛОВА , А. 2022. Стратегії диджитал-маркетингу в ресторанному бізнесі. Scientia fructuosa. 145, 5 (Жов 2022), 74–92. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2022(145)05.

Номер

Розділ

ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають