Прогнозування в ревеню-менеджменті

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2022(144)01

Ключові слова:

ревеню-менеджмент, прогнозування, моделювання попиту, сегментація споживачів

Анотація

Вступ. В умовах нестабільного еконо­мічного середовища для побудови ефективної стратегії розвитку вагомого значення набуває прогнозування доходів. Цифровізація бізнес-про­цесів, якість та оперативність прогностичного аналізу даних попиту, обсягів реалізації, стану конкуренції стають ключовими факторами успішного прогнозування.

Проблема. Ефективною цифровою техно­логією, що синхронізує як прогнозування, так і оперативне спостереження за станом доходів, є ревеню-менеджмент, оскільки методи ретро­спективного аналізу у прогнозуванні використо­вують показники доходів, отриманих за попе­редні періоди, враховуючи чинники, що впли­вають на їх зміну.

Метою статті є здійснення теоретичної й аналітичної оцінки та класифікації методів прогнозування в системі ревеню-менеджменту підприємства готельного господарства.

Методи. Використано загальнонаукові методи пізнання: історичний, абстрактно-логіч­ний та порівняння. Для визначення кла­сифіка­ційних ознак прогнозування у системі ревеню-менеджменту застосовано методи аналізу та синтезу, аналогії, системного під­ходу; для форму­лювання висновків – метод теоретичного узагальнення.

Результати. Виявлено, що використання методичних підходів до прогнозування дохо­дів дає змогу на основі превентивного аналізу коливання попиту та пропозиції на ринку обирати методи прогнозування для практич­ного застосування, які враховують фактори зовнішнього середовища, багатоваріантність сегментів споживачів готельних послуг і їх вплив на формування доходів.

Висновки. Нестабільність економічного середовища і змінні ринкові чинники вима­гають розроблення і впровадження іннова­ційної моделі прогнозування, що передбачає врахування можливих трендів і тенденцій, логічного взаємозв’язку та розвитку. Це стає можливим із застосуванням комбінації підходів і методів прогнозування. Узагаль­нено класифікацію методів прогнозування в системі ревеню-менеджменту, що надає можливість систематизувати основні підходи.

Біографії авторів

Анатолій МАЗАРАКІ , Державний торговельно-економічний університет

д. е. н., професор, ректор

Марія КУЛИК , Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Маргарита БОЙКО , Державний торговельно-економічний університет

д. е. н., професор, завідувач кафедри готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

Webb, T., Schwartz, Z., Xiang, Z., & Singal, M. (2020). Revenue management forecasting: the resiliency of advanced booking methods given dynamic booking windows. International Journal of Hospitality Management, 89, 102590 [in English].

Schwartz, Z., Webb, T., van der Rest, J. P. I., & Koupriouchina, L. (2021). Enhancing the accuracy of revenue management system forecasts: The impact of machine and human learning on the effectiveness of hotel occupancy forecast combinations across multiple forecasting horizons. Tourism Economics, 27(2), 273-291 [in English].

Fiori, A. M., & Foroni, I. (2020). Prediction accuracy for reservation-based forecasting methods applied in revenue management. International Journal of Hospitality Management, 84, 102332 [in English].

Antonio, N., de Almeida, A., & Nunes, L. (2019). Big data in hotel revenue management: Exploring cancellation drivers to gain insights into booking cancellation behavior. Cornell Hospitality Quarterly, 60(4), 298-319 [in English].

Bandalouski, A. M., Kovalyov, M. Y., Pesch, E., & Tarim, S. A. (2018). An overview of revenue management and dynamic pricing models in hotel business. RAIRO-Operations Research, 52(1), 119-141[in English].

Baker, T., Eziz, A., & Harrington, R. J. (2019). Hotel revenue management for the transient segment: taxonomy-based research. International Journal of Contemporary Hospitality Management [in English].

Pimentel, V., Eziz, A., & Baker, T. (2021). Patterns in Hotel Revenue Management Forecasting Systems: Improved Sample Sizes, Frozen Intervals, Horizon Lengths, and Accuracy Measures. Mathematics and Computer Science, 6(1), 8 [in English].

Doherty, T., & Fredey, C. (2020). Hotel Revenue Management: Forecasting and Budgeting. Hospitality Revenue Management: Concepts and Practices, 139 [in English].

Oficijnyj sajt Mizhnarodnoi’ merezhi goteliv "Hilton" [Official website of the International Hotel Network "Hilton"]. https://www.hilton.com/en [in English].

Oficijnyj sajt Mizhnarodnoi’ merezhi goteliv "InterContinental Hotel Group" [Official website of the International Hotel Network "InterContinental Hotel Group"]. https://www.ihg.com [in English].

Oficijnyj sajt Mizhnarodnoi’ merezhi goteliv "Raddison" [Official website of the International Hotel Network "Raddison"]. https://www.radissonhotels.com [in English].

Oficijnyj sajt Mizhnarodnoi’ merezhi goteliv "Wyndham Hotel Group" [Official website of the International Hotel Network "Wyndham Hotel Group"]. https://www.wyndhamhotels.com/en-uk [in English].

Oficijnyj sajt Mizhnarodnoi’ merezhi goteliv "Accor Group" [Official website of the International Hotel Network "Accor Group"]. https://group.accor.com/en [in English].

Weatherford, L. R., & Belobaba, P. P. (2002). Revenue impacts of fare input and demand forecast accuracy in airline yield management. Journal of the Operational Research Society, 53(8), 811-821 [in English].

Yesawich, P. C. (1984). A Market-Based Approach to Forecasting. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 25(3), 47-53. https://doi.org/10.1177/001088048402500314 [in English].

Weatherford, L. R., & Kimes, S. E. (2003). A comparison of forecasting methods for hotel revenue management. International journal of forecasting, 19(3), 401-415 [in English].

Kimes, S. E. (2003). Revenue management: A retrospective. Cornell hotel and restaurant administration quarterly, 44(5-6), 131-138 [in English].

Kimes, S. E., & Wirtz, J. (2015). Revenue management: Advanced strategies and tools to enhance firm profitability. Foundations and Trends® in Marketing, 8(1), 1-68 [in English].

Zeni, R. H. (2001). Improved forecast accuracy in airline revenue management by unconstraining demand estimates from censored data. Universal-Publishers [in English].

Weatherford, L. R., & Pölt, S. (2002). Better unconstraining of airline demand data in revenue management systems for improved forecast accuracy and greater revenues. Journal of Revenue and Pricing Management, 1(3), 234-254 [in English].

Van Ryzin, G. J. (2005). Models of demand. The Oxford Handbook of Pricing Mana¬gement [in English].

Van Ryzin, G. J., & Talluri, K. T. (2005). An introduction to revenue management. Emerging Theory, Methods and Applications, 142-194 [in English].

Ratliff, R. M., Venkateshwara Rao, B., Narayan, C. P., & Yellepeddi, K. (2008). A multi-flight recapture heuristic for estimating unconstrained demand from airline bookings. Journal of Revenue and Pricing Management, 7(2), 153-171 [in English].

Ivanov, S. (2014). Hotel revenue management: From theory to practice. Zangador [in English].

Yoo, M. M., & Yang, S. (2021). Forecasting Demand. Operations Management in the Hospitality Industry. Emerald Publishing Limited [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-05

Як цитувати

[1]
МАЗАРАКІ , А., КУЛИК , М. і БОЙКО , М. 2022. Прогнозування в ревеню-менеджменті. Scientia fructuosa. 144, 4 (Вер 2022), 4–15. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2022(144)01.

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>