Грінвошинг та репутаційні ризики в готельній індустрії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2025(159)08

Ключові слова:

зелений бізнес, антикризова стратегія, управління репутацією, репутаційні маніпуляції, інновації, екологічна свідомість

Анотація

Для формування стратегії розвитку еконо­мічні субʼєкти мають враховувати світові тенденції у суспільстві та бізнесі. Тому фокус на сталому розвитку, збереженні довкілля та дотриманні принципів екологічної відповідаль­ності сьогодні є актуальним питанням ство­рен­ня та зміцнення репутаційного капіталу.

Поведінкові патерни споживачів та стейк­холдерів демонструють перевагу у відносинах з готелями, що здійснюють прозору політику зеленого підприємництва, підтримують еколо­гіч­ні та соціальні ініціативи. Візуалізація хибних екологічних декларацій може призвести до втрати лояльності, зниження репутації субʼєк­та готельного бізнесу, а також втрати довіри до екологічних ініціатив загалом. Проте відсут­ність прозорих критеріїв оцінювання екологіч­ності та поширення грінвошингу значно ускладнюють ідентифікацію таких готелів. Висунуто гіпотезу, що використання грінво­шингу є короткостроковою стратегією, яка забезпечує тимчасову лояльність споживачів, але у довгостроковій перспективі призводить до втрати довіри клієнтів, погіршення репу­тації готельного бренду та зниження його конкурентоспроможності. У дослідженні на використано теоретичні методи (аналізу, синтезу, систематизації, історико-логічного, контент-аналізу), емпіричні (опитування, кейс-стаді), а також моделювання й бенчмаркінгу. Розглянуто поняття грінвошингу, його основні види та механізми застосування в марке­тин­гових стратегіях субʼєктів готельного бізнесу. Досліджено вплив неправдивих екологічних заяв на формування довіри клієнтів, конкурен­тос­про­можність і довгострокову репутацію готе­лів. Запропоновано практичні рекомендації щодо виявлення та боротьби з використанням грінвошингу через екологічний аудит, впрова­дження прозорих екологічних стандартів і підвищення відповідальності бізнесу. Сформо­вано практичні рекомендації для менеджменту готелів, як уникнути грінвошингу та перейти до реальних екологічних ініціатив

Біографії авторів

Людмила БОВШ, Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту готельно-ресторанного бізнесу Державного торговельно-економічного університету

 

Алла РАСУЛОВА, Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту готельно-ресторанного бізнесу Державного торговельно-економічного університету

 

Посилання

Acampora, A., Lucketti, M. Q., Merli, R., & Ali, F. (2022). Theoretical developments and research methodology of ecological hotels: a systematic review of the literature. Hospitality and Tourism Management Journal, (51), 512-528. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2022.05.007

Alyahia, M., Azazz, A. M. S., Fayyad, S., Elshaer, I. A., & Mohammad, A. A. A. (2024). Greenwashing Behavior in Hotels Industry: The Role of Green Transparency and Green Authenticity. Sustainability, 16(3), 1050. https://doi.org/10.3390/su16031050

Andreoli, T., Costa, E., & Prearo, L. (2022). Consumer Judgment on the Practice of Greenwashing: Scale Development and Validation. Braz. Bus. Rev, 19, 508-524. https://www.scielo.br/j/bbr/a/6YX43TqNTBx4CRSPYdvysyH/?lang=en https://doi.org/10.15728/bbr.2022.19.5.3.en

Benjakul, P. & Santhiwasa, S. (2022). Guidelines for relevant agencies and stakeholders in issuing debt instruments to promote sustainability to prevent greenwashing issues that affect investorsʼ investment decisions. Individual Studies (M.A.) - Chulalongkorn University. https://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2022.157

Bondarenko, O., & Syazin, S. (2024, December). Greenwashing in eco-branding of FMCG enter-prises. Scientia fructuosa, 6(158), 31-50. https://doi.org/10.31617/1.2024(158)03

Booking.com. (2021, November 15). Booking.com Launches First-of-its-Kind Travel Sustainable Badge to Lead Industry in Showcasing a Wider Variety of Sustainable Stays. https://news.booking.com/en/bookingcom-launches-first-of-its-kind-travel-sustainable-badge--to-lead-industry-in-showcasing-a-wider-variety-of-sustainable-stays-en/

Booms, B., & Bitner, M. J. (1981). Marketing Strategies and Organizational Structures for Service Firms. Marketing of Services, James H. Donnelly, William R. George, (Eds.). Chicago. American Marketing Association, 47-51.

Bouarar, Ah., Mouloudj, S., Rebbouh, H., Bovsh, L., Mouloudj, К., Hopkalo, L., & Rasulova, A. (2024). Antecedents of Sustainable Agriculture Entrepreneurial Intentions: Extending the Theory of Planned Behavior with Social Media Influencers. Digitizing Green Entrepreneurship. IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-7442-9.ch008

Bovsh, L., Hopkalo, L., Tonkonoh, І., & Mouloudj, K. (2024). Sustainable Competitive Edge in Rehabilitation Hospitality: Insights from Ukraine. Compelling Storytelling Narratives for Sustainable Branding, Ch. 18. IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-3326-6.ch018

Businesswaste. (n. d.). How to Reduce Waste in Hotels and Hospitality. https://www.businesswaste.co.uk/reduce-waste/how-to-reduce-waste-in-hotels-and-the-hospitality-industry/ (date of application: 05.01.2025)

Chen, H., Bernard, S., & Rahman, I. (2019). Greenwashing in hotels: A structural model of trust and behavioral intentions. Journal of Cleaner Production, (206), 326-335. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.09.168

Cloos, К. (2024, April 15). The Netherlands said no to Booking.comʼs greenwashing. Travelers need to be vigilant too. https://adventure.com/booking-com-greenwashing-sustainable-hotels/?utm_source

Delmas, MA, & Burbano, VC (2011). The Drivers of Greenwashing. California Management Review 54(1). https://doi.org/10.1525/cmr.2011.54.1.64

DMG. (2024). Green Hospitality: Technologyʼs Role in Revolutionizing Sustainable Practices. https://www.thehotelshow.com/green-hospitality-technologys-role-in-revolutionizing-sustainable-practices/

EBA. (2023). ESAs present common understanding of greenwashing and warn on related risks. https://www.eba.europa.eu/publications-and-media/press-releases/esas-present-common-understanding-greenwashing-and-warn

Environmental practices of business entities in Ukraine. (n. d.). Analytical study. https://docs.google.com/forms/d/1kNzHs5Okdn5cqhNubz9x5ERDrTJ555-DgatenTCcpmo/viewform?edit_requested=true#res-ponses

EU. (2024). Directive (EU) 2024/825 of the European Parliament and of the Council of 28 February 2024 amending Directives 2005/29/EC and 2011/83/EU as regards empowering consumers for the green transition through better protection against unfair practices and through better information (Text with EEA relevance). https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2024/825/oj/eng

European Commission. Green claims. (n. d.). https://environment.ec.europa.eu/topics/circular-economy/green-claims_en (date of access: 10.01.2025).

Fairmont. (n. d.). https://www.fairmont.com/

Google Travel. (n. d.). http://google.com/travel

Green Key. (n. d.). https://www.greenkey.global/

Hahn, J. (2022). Corporate Social Responsibility: A guide for hotels and venues. Hospitality Sales and Marketing. https://www.cvent.com/uk/blog/hospitality/corporate-social-responsibility-hotels

Hyatt. (n. d.). Caring for the Planet. https://www.hyatt.com/world-of-care/en-US/caring-for-the-planet

Ivashura, A., & Borysenko, O. (2019). Conscious consumption as a way to solve regional environ-mental problems. Technogenic and ecological safety of Ukraine: state and prospects for development: materials of the IX All-Ukrainian scientific and practical Internet conference, TEB-2019, Irpin, 110.

Kassinis, G. I., Kay, A. A., Papagiannakis, G., & Vlachos, P. A. (2022). Stigma as moral insurance: How stigma protects firms from the market consequences of greenwashing. Journal of Management Research, 59(8), 2154-2190. https://doi.org/10.1111/joms.12873

Lagasio, V. (2023). Measuring Greenwashing: The Greenwashing Severity Index. https://doi.org/10.2139/ssrn.4582917

Ling, T. L., & Aziz, N. A. (2021). The Impacts of Perceived Greenwash Fear on Attitude, Reasons and Green Hotel Patronage Intention. Asia-Pac. J. Innov. Hosp. Tour, (10), 41-61. https://fslmjournals.taylors.edu.my/wp-content/uploads/APJIHT/APJIHT-2021-10-2/APJIHT-2021-P3-10-2.pdf

Marriott. (n. d.). Sustainability & Social Impact Goals. https://serve360.marriott.com

Mazaraki, A., Melnychenko, S., Bovsh, L., Tkachuk, T., Zikiy, N., & Romanchuk, L. (2022). Financial and investment predicates of security of hotel real estate development. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(47), 182-196. https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3912

Miller, T. (2017). Introducing greenwashing. Greenwashing Sports, 1-21. https://doi.org/10.4324/9781315659244-1

Mysirli, T., & Axarli, D. (2021). The Impact of Greenwashing on Western Markets. HAPSc Analytical Note Series, 2(2), 95-101. https://doi.org/10.12681/hapscpbs.29496

Nahirna, M. (2021). Greenwashing: the essence of the concept and classification of varieties. Economics. Finance. Law. No. 6/3. https://doi.org/10.37634/efp.2021.6(3).5

Optima Hotels & Resorts. (n. d.). Caring about ecology in the hotel industry. Experience of the Reikartz company. https://blog.reikartz.com/article/turbota-pro-ekolohiyu-v-hotelniy-sferi

Ottman J. A. (2017) The New Rules of Green Marketing. Strategies, Tools and Inspiration for Sustainable Branding. New York: Routledge. In book: The New Rules of Green marketing, 43-55. https://doi.org/10.4324/9781351278683-3

Oxford Learnerʼs Dictionaries. Greenwashing. (n. d.). https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/greenwash (date of access: 01.01.2025).

Pears, Р., Baines, T., & Williams, O. (2023). Greenwashing: Navigating the Risk. https://corpgov.law.harvard.edu/2023/07/24/greenwashing-navigating-the-risk

Peng, S., Tan, S., & Zhou, S. (2024). Greenwashing on the Regulatory Agenda: How Regulators Make Greenwashing Governable. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.4733765

Pushka, O. S., Tikhonova D. Yu. (2017). Develop-ment of modern eco-directions in the hotel industry of Kyiv. Young Scientist, (4), 39-742.

Pylypenko, K. A. (2019). Regulatory influences on the formation of the supply of agricultural enter-prises in compliance with food security. Accounting and analytical support and taxation of the development of agribusiness entities and rural areas, In L. O. Marmul (Ed.). Kherson: Ailant, 235-246.

Radisson Hotels. (n. d.). Sustainable stays https://www.radissonhotels.com/en-us/experience/sustainablestays

Ross, E. (2024). Hotels and Holidaying - Making the Unnecessary, Sustainable. Communicating Climate, 173-180. https://doi.org/10.1108/978-1-83753-640-520241022

Rubryka. (2024). TOP eco-initiatives that Ukrainian hotels can use today. https://rubryka.com/article/eco-hotels/

Samal, S., & Bhalala, T. (2023). Awareness of eco-friendly products and its impact on consumer purchasing behavior in Surat city. International Journal of Engineering and Management Research, 13(2). https://doi.org/10.31033/ijemr.13.2.14

Smirnova, K. V. (2017). Greenwashing as a tool of pseudo-ecological marketing. Economic and ecological problems of modernity in the research of young scientists: materials of the international scientific-practical conference of young scientists. http://eprints.library.odeku.edu.ua/id/eprint/3107

Srivastava, S., Dey, S. K., Sharma, S., & Raina, A. (2024). The Business of Green Hotels in an Emerging Economy: Role of Greenwashing and Mindfulness. International Handbook of Skill, Education, Learning, and Research Development in Tourism and Hospitality, 1-18. https://doi.org/10.1007/978-981-99-3895-7_67-1

Szabo, S., & Webster, J. (2021). Perceptions of greenwashing: The impact of green marketing on environmental and product perceptions. Journal of Business Ethics, 171(4), 719-739. https://doi.org/10.1007/S10551-020-04461-0/FIGURES/3

Teichmann, F.M.J., Wittmann, C., & Sergi, B.S.S. (2023). What are the consequences of corporate greenwashing? A look at the consequences of greenwashing in consumer and financial markets. Journal of Information, Communication and Ethics in Society, 21(3), 290-301. https://doi.org/10.1108/JICES-10-2022-0090

Tercan, T., Yeshenkulova, G., & Nurmanova, U. (2021). Analysing Waste Management and Recycling Practices for the Hotel. Journal of Environmental Management and Tourism, (3), 212-222. https://doi.org/10.14505//jemt.v12.2(50).07

Torelli, R., Ballucci, F., & Lazini, A. (2020). Greenwashing and environmental communication: impact on stakeholder perceptions. Business Strategy and the Environment, 29(2), 407-421. https://doi.org/10.1002/bse.2373

Vargas, E. (2015). Greenwashing as Textmuster: Analysis of discursive and semiotic strategies in French and German advertising? HDR monograph (Habilitation to Direct Research), Université Gre-noble Alpes, Grenoble.

Vargas, E. (2019). Greenwashing and polyphony: argumentative paths and voices. Cahiers de Praxematique, (73). https://doi.org/10.4000/praxematique.5787

Villhauer B. (2023). My bank is greener: The eco-lies of the financial sector. Stuttgart. Hirzel, 57.

Vollero, A. (2022). Understanding Greenwashing. Greenwashing, 1-20. https://doi.org/10.1108/978-1-80117-966-920221001

Wu, Y., Zhang, K., & Xie, J. (2020). Bad Greenwashing, Good Greenwashing: Corporate Social Responsibility and Information Transparency. Management Science, 66(7), 3095-3112. https://doi.org/10.1287/mnsc.2019.3340

Yang, Z., Nguyen, T. T. H., Nguyen, H. N., Nguyen, T. T. N., & Cao, T. T. (2020). Greenwashing behavior: causes, taxonomy, and implications based on a systematic literature review. Journal of Business Economics and Management, 21(5), 1486-1507). VSTU. https://doi.org/10.3846/jbem.2020.13225

Zeng, X., Kralj, A., Nimri, R., & Li, Ya. (2024). Past reflection and future selection: A study of green hotel choices. International Journal of Hospitality Management, (122). https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2024.103880

Zych, G., Budka, B., Czarnecka, M., Kinelski, G., & Wójcik-Jurkiewicz, M. (2021). The concept, development and consequences of greenwashing. European Research Studies Journal , XXIV (4B), 914-922. https://doi.org/10.35808/ersj/2779

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-17

Як цитувати

[1]
БОВШ L. і РАСУЛОВА A. 2025. Грінвошинг та репутаційні ризики в готельній індустрії. Scientia fructuosa. 159, 1 (Лют 2025), 119–142. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2025(159)08.

Номер

Розділ

ГЛОБАЛЬНА ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають