"Візуальна грамотність" у контексті когнітивних та освітніх процесів
Ключові слова:
візуальний, мислення, пізнання, когнітивний, візуальна грамотність, навчання, інформація.Анотація
Досліджено проблему "візуальної грамотності", яка набула актуальності в умовах "суспільства знань", обумовленого інформаційною революцією. За результатами аналізу сучасних методів навчання виокремлено переваги візуальної методики, заснованої на можливостях візуально-образного мислення. На її основі розроблено спеціальні стандарти візуальної грамотності, призначені для використання в академічних проектах і педагогічній практиці.
Посилання
Mirzoeff N. How to See the World. An Introduction to Images, from Self-Portraits to Selfies, Maps to Movies, and More. L. : Routledge, 2015. 352 p.
Theorizing Visual Studies / ed. by J. Elkins. N.Y., L. : Routledge, 2013. 302 p.
Silva J. F. , Yrjonsuuri M. Active Perception in the History of Philosophy. From Plato to Modern Philosophy. N.Y., L. : Springer, 2014. 293 p.
Purgar K. Visual studies and the pictorial turn: Twenty years later. IMAGES. Journal for visual studies. 2014. URL : https://hrcak.srce.hr/file/19122.
Knjazeva E. N., Kurdjumov S. P. Osnovanija sinergetiki: Chelovek, konstruirujushhij sebja i svoe budushhee. M. : KomKniga, 2010. 232 s.
Merleau-Ponty M. Le Visible et l’invisible suivi de Notes de travail. Paris : Gallimard, 1964. 361 p.
Varela F. Quatre phares pour l’avenir des sciences cognitives. Teorie-Literature Enseignement, 1999. № 17. P. 8–9.
Moren Je. Obrazovanie v budushhem: sem' neotlozhnyh zadach. Sinerge-ticheskaja paradigma: Sinergetika obrazovanija. M. : Progress-Tradicija, 2007. C. 24–96.
Galkin D. V. Viril'o. Postmodernizm. Jenciklopedija. Mn. : Interpresservis, Knizhnyj dom, 2001. 1040 s.
Dondis D. A. A Primer in Visual Literacy. Cambridge, MA : MIT Press, 1973. 205 p.
Hattwig D., Bassert K., Medaille A., Burgess J.. Visual Literacy Standards in Higher Education: an Opportunities for Libraries and Student Learning. Libraries and the Academy. Vol. 13. № 1 (2013). P. 61–89.
Braden R. A., Hortin J. A. Identifying the Theoretical Foundation of Visual Literacy. Television and Visual Literacy, eds. R. A. Braden and A. D. Walker. Bloomington, IL: International Visual Literacy Association, 1982. P. 169–179.
Barry A. M. Visual Intelligence: Perception, Image and Manipulation in Visual Communication. N.Y. : State University of New York Press, 1997. 426 p.