Технології дистанційного навчання магістрів з обліку та оподаткування

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(125)09

Ключові слова:

дистанційне навчання, підготовка магістрів з обліку та оподат­кування, масові відкриті онлайн-курси, критерії вибору онлайн-програми, змішана форма навчання

Анотація

Досліджено проблеми використання технологій дистанційного навчання у ЗВО.Розглянуто практику їх використання при підготовці магістрів з обліку на масових відкритих онлайн-курсахта у ЗВО США. Визначено ключові характеристики магіс­терських онлайн-програм з бухгалтерського обліку у США. Розкрито передумови використання технологій дистанційного навчання при підготовці магіст­рів з обліку та оподаткування в Україні.

Біографія автора

Світлана КОРОЛЬ , Київський національний торговельно-економічний університет

д. е. н., доцент, професор кафедри обліку та оподаткування

Посилання

Nikolajenko, S. (2006). V osviti – informacijna revoljucija [In education - information revolution]. Dzerkalo tyzhnja – Mirror of the week, 1. 14.01 [in Ukrainian].

Bublyk, V. V. (2018). Shljahamy dystancijnoi’ osvity ta elektronnogo navchannja[Thepathwaysofdistanceeducationande-learning]. Naukovi zapysky NaUKMA. Komp’juterninauky – Scientific notes of NaUKMA. Computer Science.(Vol.1). Retrieved from http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/14639/Bublyk_Shliakhamy_dystantsiinoi_osvity_ta_elektronnoho_navchannia.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

Veremchuk, A. (2013). Problemy i perspektyvy dystancijnogo navchannja u VNZ [Problems and prospects of distance learning at universities]. Problemy pidgotovky suchas­nogovchytelja – Problems of preparing a modern teacher, 7, 319-325 [in Ukrainian].

Kuz’mina, I. (2019). Problemy ta perevagy dystancijnogo navchannja [Problems and benefits of distance learning]. Data zvernennja: 20.05.2019. Retrieved from http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1031 [in Ukrainian].

Samoljuk, N., & Shvec’, M. (2013). Aktual’nist’ i problemnist’ dystancijnogo navchannja [Actuality and problem of distance learning]. Nova pedagogichna dumka – New pedagogical thought, 1, 193 [in Ukrainian].

Markina, I. A., Safonov, Y. N., Zhylinska, O. I., & Gaidai, T. V. (2018). Education Management in Ukraine in the Context of Global Economic Transformations. European Research Studies Journal, (Vol. XXI), (Special Is. 3), 317-332 [in English].

Kizilcec, R. F., Piech, C., & Schneider, E. (2013). Deconstructing Disengagement: Analyzing Learner Subpopulations in Massive Open Online Courses. LAK conference presentation. Retrieved 22 April. Retrieved from https://web.stanford.edu/~cpiech/bio/papers/deconstructingDisengagement.pdf [in English].

Raja,R.,&Nagasubramani,P. C. (2018). Impact of modern technology in education. Journal of Applied and Advanced Research, 3 (Suppl, 1, 33-35. Retrieved from www.researchgate.net/publication/325086709_Impact_of_modern_technology_in_education[in English].

Traxler, J. (2018). Distance Learning – Predictions and Possibilities. Educ. Sci. 8 (1), 35. Retrieved from https://www.mdpi.com/2227-7102/8/1/35 [in English].

Heck, T. (2019). Will Education Become More Open? Retrieved from https://doi.org/10.25815/hh4f-zn73 [in English].

Shah, Dhawal (2018). The Second Wave of MOOC Hype is Here and it’s Online Degrees. Retrieved from https://www.classcentral.com/report/second-wave-of-mooc-hype [in English].

Yuan, Li & Powell, Stephen (2013). MOOCs and Open Education. Implications for Higher Education. Retrieved fromhttp://e-space.mmu.ac.uk/619735/1/MOOCs-and-Open-Education.pdf [in English].

Massive open online course. en.wikipedia.org. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Massive_open _online_course [in English].

Introduction to Massive Online Open Courses. from Reviews.com. Retrieved from https://www.reviews.com/mooc-platforms [in English].

The year in MOOCs: Increased revenue and more degrees. monitor.icef.com. Retrieved from http://monitor.icef.com/2019/01/the-year-in-moocs-increased-revenue-and-more-degrees [in English].

Bazylevych, V. D. et. al. (2018). Ekonomichna strategija ta polityka realizacii’ jevro­pejs’kogo vektoru rozvytku Ukrai’ny: konceptual’ni zasady, vyklyky ta protyrichchja [Economic strategy and policy of implementation of the European vector of Ukraine’s development: conceptual foundations, challenges and contradictions]. V. D. Bazylevych,V. L. Osec’kyj (Eds). Kyi’v: SIK GRUP Ukrai’na [in Ukrainian].

Perspektyvy dystancijnogo navchannja [Prospects for distance learning]. osvita.ua. Retrieved from http://osvita.ua/abroad/higher_school/distance-learning/37268 [in Ukrainian].

Master of Science in Accountancy, iMSA. www.coursera.org. Retrieved from https://www.coursera.org/degrees/imsa [in English].

Free Online Courses. Accounting. www.classcentral.com. Retrieved from https://www.classcentral.com/subject/accounting?certificate=true [in English].

Dystancijne navchannja u Velykij Brytanii’ [Distance learning in the UK]. osvita. ua. Retrieved from http://osvita.ua [in Ukrainian].

What College Applicants Should Know About MOOCs. (2019). Retrieved from https://www.usnews.com/education/best-colleges/articles/2019-01-18/what-college-applicants-should-know-about-moocsua/abroad/higher_school/distance-learning/14757 [in English].

By The Numbers: MOOCs in 2018. www.classcentral.com. Retrieved from https://www.classcentral.com/report/mooc-stats-2018 [in English].

MOOC-based Degrees. Pricing Chart. Retrieved from https://www.classcentral.com/pricing-charts/mooc-based-degrees [in English].

Guide to Earning a Master’s in Accounting Online. www.mastersinaccounting.info. Retrieved from https://www.mastersinaccounting.info/online-masters-in-accounting/#emporia [in English].

Jak pravyl’no vybraty onlajn-programu MBA? [How to choose an online MBA program?]. osvita.ua. Retrieved from https://osvita.ua/vnz/add-education/online/47392 [in Ukrainian].

Jaroshenko, A. O. (2009). Potencial i efektyvnist’ osvitn’o-informacijnoi’ polityky [The potential and effectiveness of education and information policy]. Kyi’v: NPU imeni M.P. Dragomanova [in Ukrainian].

Polozhennja pro dystancijne navchannja (2013). [Polozhennja pro dystancijne navchannja]. zatv. nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrai’ny vid 25.04.2013 № 466 –approved by the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated April 25, 2013 № 466. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#n18 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-18

Як цитувати

[1]
КОРОЛЬ , С. 2019. Технології дистанційного навчання магістрів з обліку та оподаткування. Scientia fructuosa. 125, 3 (Чер 2019), 114–129. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(125)09.

Номер

Розділ

ВИЩА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають