Цифрові технології у медіадизайні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)02

Ключові слова:

медіаконтент, медіадизайн, тренд, комунікація, реклама

Анотація

Постановка проблеми. В умовах насиченої конкуренції особливу увагу при­вертають медіа, теорія та практика медіакультури, використання цифрових тен­денцій у комунікаційному просторі. Основний акцент зроблено на забезпеченні здорового способу життя людства в системі глобальних соціальних комунікацій, яке може бути вирішено за допомогою не лише наукових теорій управління системою ЗМІ, а й завдяки використанню прикладних засад функціонування різних типів медіа та візуальної подачі.
Аналіз останніх досліджень і публікацій показав, що попри наявність окре­мих наукових доробок, існує необхідність подальшого вивчення поняття медіади­зайну та  формування джерельної бази, що відображує систематизацію цього знання. З урахуванням стрімкого впливу масмедіа на всі процеси суспільного життя є необ­хідність адаптування новітніх технологій до сьогодення.
Мета статті – розглянути поняття медіадизайну, провести огляд основних сучасних тенденцій візуалізації інформації, проаналізувати вплив засобів масової інфор­мації на всі процеси суспільного життя через синергію інформації та цифрового суспільства, орієнтацію на напрям "медіадизайн", візуальні міждисциплінарні дослідження.
Матеріали та методи. У роботі використано загальнонаукові та спеціальні методи спостереження: узагальнення, порівняльний, структурний, сис­темний аналізи та візуалізація інформації у медіапросторі.
Результати дослідження. Сучасний стан медіадизайну проаналізовано на основі вітчизняної та світової інформації, огляду головних тенденцій візуалізації інформації, аналізу впливу масмедіа на всі процеси суспільного життя, викорис­тання прийомів та інфографіки при створенні медіадизайну.
Висновки. Представлено розвиток поняття медіадизайну, проведено огляд основних сучасних трендів візуалізації інформації, проаналізовано вплив масмедіа на всі процеси суспільного життя, отримано синергію інформаційно-цифрового сус­пільства, сформовано напрям "медіадизайн", представлено міждисціплі­нарні дослідження.

Біографія автора

Діана ФАЙВІШЕНКО, Київський національний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент кафедри журналістики та реклами

Посилання

Vartanova, E. L. (2016). Antropologija media: industrial’nyj i filosofskij povo­rot k cheloveku. Interes k cheloveku kak tendencija razvitija nauki [Anthro­pology of media: industrial and philosophical turn to human. Interest in the person as the trend of the development of science]. V. K. Mal’kova, V. A. Tishkov (Ed.).Moscow. IJeA RAN [in Russian].

Vasyl’jeva, O. S., Vasyl’jeva, I. V., & Pryhod’ko, I. O. (2017). Infografichni skla­dovidyzajnu [Infographic design components]. Teorija i praktyka dyzajnu – Design theory and practice: collection of scientific papers/ Technical aesthetics. (Vol. 13). (pp. 140-144). Kyiv: Dija[in Ukrainian].

Goncharuk, O. V., Dovzhenko, I. B., & Ovcharek, V. Je. (2017). Paralaks i mno­zhynnist’smysliv: do problemy adaptacii’ innovacijnyh tehnologij u sferi foto­videodyzajnu [Parallax and the multiplicity of meanings: to the problem of adapting innovative technologies in the field of photographic video design]. Visnyk KNUTD – KNUTD Bulletin, 5 (114), 235-241 [inUkrainian].

Ovcharek, V. Je., & Myronenko, V. O. (2016). Osoblyvosti prezentacii’ foto­grafichnyh tvoriv na mystec’kyh ta torgovo-promyslovyh vystavkah [Features of presentation of photographic works at art and trade and industrial exhibitions]. Teorija ta praktyka dyzajnu – Design theory and practice: collection of scien­tific papers / Technical aesthetics. (Vol. 10). (pp. 113-125) [in Ukrainian].

Pryshchenko, S. (2017). Advertising graphics in the structure of integradet art discipline Design of Advertising. Visnyk Nacional’noi’ akademii’ kerivnyh kadrivkul’tury i mystectv – Bulletin of the National Academy of Art and Culture Leaders, 4, 207-211 [in English].

Krosmedia: kontent, tehnologii’, perspektyvy (2017) [Cross media: content, techno­logies,perspectives]. V. E. Shevchenko (Ed.). Kyiv: Kafedra mul’tymedijnyh tehnologij i mediadyzajnu Instytutu zhurnalistyky Kyi’vs’kogo nacional’nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka [in Ukrainian].

Chyrchyk, S. (2016). Foreign experience of design education. Modern Science – Moderní věda. Praha. Nemoros, 6, 97-104 [in English].

Richards, D. E. (2016). Ulichnyj sketching. Kak ispol’zovat’ nabroski ot ruki v professional’nom dizajne [Street sketching. How to use freehand outline in pro­fessionaldesign]. Moscow. Popurri [in Russian].

Crockett, D. (2016). Direct visualization techniques forthe analysis of image­data: The slice histogramand the growing entourageplot. International Journal for Digital Art History, 2 [in English].

Janicke, S., Focht, J., & Scheuermann, G. (2016). Interactive visual profiling of musi­cians. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. (Vol. 22), 1. (pp. 200-209) [in English].

British Sky Broad casting Group plc (2005). SWOT Analysis. Datamonitor.(pp. 5-8) [in English].

Vasylyk, L. Je. (2013). Kros-media jak trend suchasnoi’ zhurnalistyky [Cross-media as a trend in contemporary journalism ]. Naukovi zapysky Instytutu zhur­nalistyky – Scientific notes of the Institute of Journalism. (Vol. 52). (pp. 297-300) [in Ukrainian].

Social media marketing. pitdesigns.com. Retrieved from https://pitdesigns.com/en/social-media-marketing-in-erbil [in English].

Vajshenberg, Z., Kljajnshtojber, G. J., & P’orksen, B. (2011). Zhurnalistyka ta media [Journalism and media]. Dovidnyk. P. Demeshko ta K. Makjejev (Eds. Trans).V. Ivanov, O. Voloshenjuk (Eds.). Kyiv: Centr Vil’noi’ Presy, Akademija Ukrai’ns’koi’ Presy [in Ukrainian].

Keyformat. www.keyformat.it. Retrieved from https://www.keyformat.it/en/abitudini-utilizzo-social-media-italiani-studio-blogmeter [in English].

Kung-Shakleman, L. (2000). Inside the BBC and CNN: managing media organizations. London/New York: Routlege [in English].

Brand automotive. vincos.it. Retrieved from https://vincos.it/2014/05/16/analisi-automotive-2014 [in English].

World Comparison Infographic. visual.ly. Retrieved from https://visual.ly/community/infographic/other/world-comparison-infographic [in English].

Wired for Empathy: How and Why Stories Cultivate Emotions. firesteelwa.org. Retrieved from http://firesteelwa.org/2015/07/wired-for-empathy-how-and-why-stories-cultivate-emotions [in English].

+ Creative Presentation Ideas That Will Delight Your Audience. visme.co. Retrieved from https://visme.co/blog/creative-presentation-ideas [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-25

Як цитувати

[1]
ФАЙВІШЕНКО D. 2019. Цифрові технології у медіадизайні. Scientia fructuosa. 127, 5 (Жов 2019), 15–22. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)02.

Номер

Розділ

ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ