Цифрові технології у медіадизайні
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)02Ключові слова:
медіаконтент, медіадизайн, тренд, комунікація, рекламаАнотація
Постановка проблеми. В умовах насиченої конкуренції особливу увагу привертають медіа, теорія та практика медіакультури, використання цифрових тенденцій у комунікаційному просторі. Основний акцент зроблено на забезпеченні здорового способу життя людства в системі глобальних соціальних комунікацій, яке може бути вирішено за допомогою не лише наукових теорій управління системою ЗМІ, а й завдяки використанню прикладних засад функціонування різних типів медіа та візуальної подачі.
Аналіз останніх досліджень і публікацій показав, що попри наявність окремих наукових доробок, існує необхідність подальшого вивчення поняття медіадизайну та формування джерельної бази, що відображує систематизацію цього знання. З урахуванням стрімкого впливу масмедіа на всі процеси суспільного життя є необхідність адаптування новітніх технологій до сьогодення.
Мета статті – розглянути поняття медіадизайну, провести огляд основних сучасних тенденцій візуалізації інформації, проаналізувати вплив засобів масової інформації на всі процеси суспільного життя через синергію інформації та цифрового суспільства, орієнтацію на напрям "медіадизайн", візуальні міждисциплінарні дослідження.
Матеріали та методи. У роботі використано загальнонаукові та спеціальні методи спостереження: узагальнення, порівняльний, структурний, системний аналізи та візуалізація інформації у медіапросторі.
Результати дослідження. Сучасний стан медіадизайну проаналізовано на основі вітчизняної та світової інформації, огляду головних тенденцій візуалізації інформації, аналізу впливу масмедіа на всі процеси суспільного життя, використання прийомів та інфографіки при створенні медіадизайну.
Висновки. Представлено розвиток поняття медіадизайну, проведено огляд основних сучасних трендів візуалізації інформації, проаналізовано вплив масмедіа на всі процеси суспільного життя, отримано синергію інформаційно-цифрового суспільства, сформовано напрям "медіадизайн", представлено міждисціплінарні дослідження.
Посилання
Vartanova, E. L. (2016). Antropologija media: industrial’nyj i filosofskij povorot k cheloveku. Interes k cheloveku kak tendencija razvitija nauki [Anthropology of media: industrial and philosophical turn to human. Interest in the person as the trend of the development of science]. V. K. Mal’kova, V. A. Tishkov (Ed.).Moscow. IJeA RAN [in Russian].
Vasyl’jeva, O. S., Vasyl’jeva, I. V., & Pryhod’ko, I. O. (2017). Infografichni skladovidyzajnu [Infographic design components]. Teorija i praktyka dyzajnu – Design theory and practice: collection of scientific papers/ Technical aesthetics. (Vol. 13). (pp. 140-144). Kyiv: Dija[in Ukrainian].
Goncharuk, O. V., Dovzhenko, I. B., & Ovcharek, V. Je. (2017). Paralaks i mnozhynnist’smysliv: do problemy adaptacii’ innovacijnyh tehnologij u sferi fotovideodyzajnu [Parallax and the multiplicity of meanings: to the problem of adapting innovative technologies in the field of photographic video design]. Visnyk KNUTD – KNUTD Bulletin, 5 (114), 235-241 [inUkrainian].
Ovcharek, V. Je., & Myronenko, V. O. (2016). Osoblyvosti prezentacii’ fotografichnyh tvoriv na mystec’kyh ta torgovo-promyslovyh vystavkah [Features of presentation of photographic works at art and trade and industrial exhibitions]. Teorija ta praktyka dyzajnu – Design theory and practice: collection of scientific papers / Technical aesthetics. (Vol. 10). (pp. 113-125) [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. (2017). Advertising graphics in the structure of integradet art discipline Design of Advertising. Visnyk Nacional’noi’ akademii’ kerivnyh kadrivkul’tury i mystectv – Bulletin of the National Academy of Art and Culture Leaders, 4, 207-211 [in English].
Krosmedia: kontent, tehnologii’, perspektyvy (2017) [Cross media: content, technologies,perspectives]. V. E. Shevchenko (Ed.). Kyiv: Kafedra mul’tymedijnyh tehnologij i mediadyzajnu Instytutu zhurnalistyky Kyi’vs’kogo nacional’nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka [in Ukrainian].
Chyrchyk, S. (2016). Foreign experience of design education. Modern Science – Moderní věda. Praha. Nemoros, 6, 97-104 [in English].
Richards, D. E. (2016). Ulichnyj sketching. Kak ispol’zovat’ nabroski ot ruki v professional’nom dizajne [Street sketching. How to use freehand outline in professionaldesign]. Moscow. Popurri [in Russian].
Crockett, D. (2016). Direct visualization techniques forthe analysis of imagedata: The slice histogramand the growing entourageplot. International Journal for Digital Art History, 2 [in English].
Janicke, S., Focht, J., & Scheuermann, G. (2016). Interactive visual profiling of musicians. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. (Vol. 22), 1. (pp. 200-209) [in English].
British Sky Broad casting Group plc (2005). SWOT Analysis. Datamonitor.(pp. 5-8) [in English].
Vasylyk, L. Je. (2013). Kros-media jak trend suchasnoi’ zhurnalistyky [Cross-media as a trend in contemporary journalism ]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky – Scientific notes of the Institute of Journalism. (Vol. 52). (pp. 297-300) [in Ukrainian].
Social media marketing. pitdesigns.com. Retrieved from https://pitdesigns.com/en/social-media-marketing-in-erbil [in English].
Vajshenberg, Z., Kljajnshtojber, G. J., & P’orksen, B. (2011). Zhurnalistyka ta media [Journalism and media]. Dovidnyk. P. Demeshko ta K. Makjejev (Eds. Trans).V. Ivanov, O. Voloshenjuk (Eds.). Kyiv: Centr Vil’noi’ Presy, Akademija Ukrai’ns’koi’ Presy [in Ukrainian].
Keyformat. www.keyformat.it. Retrieved from https://www.keyformat.it/en/abitudini-utilizzo-social-media-italiani-studio-blogmeter [in English].
Kung-Shakleman, L. (2000). Inside the BBC and CNN: managing media organizations. London/New York: Routlege [in English].
Brand automotive. vincos.it. Retrieved from https://vincos.it/2014/05/16/analisi-automotive-2014 [in English].
World Comparison Infographic. visual.ly. Retrieved from https://visual.ly/community/infographic/other/world-comparison-infographic [in English].
Wired for Empathy: How and Why Stories Cultivate Emotions. firesteelwa.org. Retrieved from http://firesteelwa.org/2015/07/wired-for-empathy-how-and-why-stories-cultivate-emotions [in English].
+ Creative Presentation Ideas That Will Delight Your Audience. visme.co. Retrieved from https://visme.co/blog/creative-presentation-ideas [in English].