Від критики метафізики до відновлення ролі метафізики як критики

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)02

Ключові слова:

метафізика, критика, достовірність, есенціальний й екзис­тенціальний дискурси

Анотація

Виявлено і обґрунтовано такий режим роботи метафізики, в якому зні­мається протиставлення догматизму і критицизму, і критичний метод постає не у публіцистично-полемічному аспекті, а як філософсько-логічна робота. Проведений оглядовий аналіз засвідчує оновлення уваги до метафізики як своєрідного режиму роботи розуму.Обґрунтовано, що філософія як робота з феноменами свідомості є неминуче метафізичною.

Біографія автора

Віра ЛІМОНЧЕНКО , Дрогобицький державний педагогічний університет ім. Івана Франка

д. філос. н., професор,
професор кафедри філософії ім. професора В. Г. Скотного

Посилання

Bіlogur, V. E. (2014). Metafіzichnі zasadi sportu jak optimumu buttja [Metaphysical foundations of sport as the optimum of being]. Vіsnik HNU іmenі V. N. Karazіna –Bulletin of the V.N. Karazin Kharkiv National University, 1093. 103-109. Serіja "Fіlosofіja. Fіlosofs’kі peripetії" [inUkrainian].

Kant, І. (2000). Kritika chistogo rozumu [Critic of the mind ]. Kyi’v: Junіvers [in Ukrainian].

Rahmajlov, E. V. (2014). Metafіzika antropoteїzmu v genealogії fashists’koї mіfologії nadljudini (na materіalah gajdegerіvs’kogo analіzu nіcsheans’koї etiki) [Metaphysics of Anthropo-Teismo in the genealogy of fascist mythology of the superman (on the materials of the guider’s analysis of Nishcheana’s ethics)]. Granі– Granі,8 (112) serpen’. 52-57[in Ukrainian].

Berdjaev, N. A. (1995). Opyt jeshatologicheskoj metafiziki. Tvorchestvo i obektivacija. Carstvo Duha i carstvo kesarja [The experience of eschalotagic metaphysics. Creati­vity and objectification. Kingdom of the Spirit and the kingdom of Caesar]. Moscow: Respublika[in Russian].

Kassirer,Je. (1997).Zhizn’ i uchenie Kanta [The life and teachings of Kant]. SPb.: Universitetskaja kniga[in Russian].

McKinney,T. (2018).As One Does’: Understanding Heidegger’s Account of das Man.European Journal of Philosophy,26 (1).430-448[in English].

Withy,K. (2013). The Strategic Unity of Heidegger’s The Fundamental Concepts of Metaphysics. The Southern Journal of Philosophy. (Vols.5),2. 161-178 [in English].

Gusev, V. І. (2016). Metafіzika jak fіlosofs’ka nauka [Metaphysics as a philosophical science]. Naukovі zapiski NaUKMA –NaUKMA scientific records. (Vols. 180). Fіlosofіjata relіgієznavstvo. (pp.3-11) [in Ukrainian].

Dingli, S. M. (2005).On Thinking and the World: John McDowell’s Mind and World. Aldershot: Ashgate. [in English].

Ivanov,D. V. (2017).Kritika metafiziki v kontekste diskussij o realizme i antirealizme[Criticism of metaphysics in the context of the discussion of realism and anti-realism]Filosofskij zhurnal.(Vols. 10), 1. 35-47[in Russian].

Manusakis,Dzh (2014). Bog posle metafiziki. Bogoslovskaja jestetika[God after metaphysics. Theological Aesthetics]. Kyiv: DUH I LITERA.

Marsel’, G. (2013). O smelosti v metafizike [About courage in metaphysics]. Sbornik statej– Digest of articles. SPb.: Nauka[in Russian].

Livanios,V. (2018). Dispositionality and Symmetry Structures. Metaphysica, 19 (2). 201-217 [inEnglish].

Petrushenko, V. (2014). Nachala metafiziki (obzor istorii i problematiki) [The beginnings of metaphysics (a review of history and issues)].Dnepropetrovsk: FLP Serednjak T. K[in Russian].

Macdonald,Cynthia(2005). Varieties of things: foundations of contemporary metaphy­sics. Oxford : Blackwell[in English].

A Companion to the Latin medieval commentaries on Aristotle’s Metaphysics. Leiden; Boston, 2014. 695 p.[in English].

Conti,A. D. (2014). Giles of Rome’s Questions on the Metaphysics. A Companion to the Latin medieval commentaries on Aristotle’s Metaphysics. Leiden; Boston[in English].

Karpov, K. V. (2017).Jegidij Rimskij o granicah metafiziki kak nauki Filosofskij zhurnal (Vols.10), 1. 23-34[in Russian].

Terlec’kij, V. (2017). Suchasnі diskusії pro nazvu aristotelevogo tvoru, vіdomogo nam jak "Metafіzika"1 [Contemporary discussions about the name of Aristotle work, known as "Metaphysics" for us.]1. Sententiae. 36:2. p. 50-65 [inUkrainian].

Laks, M. (2016). Metafіzika : suchasnij vstupnij kurs [Metaphysics: A modern intro­ductory course].Kyiv: Duh і Lіtera[in Ukrainian].

Chernomorec, Ju. Neobhodimost’ ukrainskoj radikal’noj ortodoksii [The need for Ukrainian radical orthodoxy]. Retrievedfromhttp://risu.org.ua/ru/index/expert_thought/open_theme/44887[in Russian].

Chornomorec’, Ju. Kritika neopatristiki otcja Georgіja Florovs’kogo u radikal’nіj teologії Pandelіsa Kalaіdzіdіsa: propushhenij shans zrozumіti poperednikіv. Retrievedfrom http://theology.in.ua/ua/bp/theologia/contemporary/45303 [in Russian].

Mamardashvili,M. K. (1991).Problema cheloveka v filosofii. O chelovecheskom v cheloveke[The problem of man in philosophy. About the human in man].Moscow: Politizdat [inRussian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-11

Як цитувати

[1]
ЛІМОНЧЕНКО , В. 2019. Від критики метафізики до відновлення ролі метафізики як критики. Scientia fructuosa. 123, 1 (Лют 2019), 13–24. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)02.

Номер

Розділ

ФIЛОСОФСЬКI ВИМIРИ СУЧАСНОГО СВIТУ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають