Інновація як фактор створення вартості підприємства
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2022(142)04Ключові слова:
інноваційний клімат, вартість підприємства, інноваційний менеджментАнотація
Вступ. Феномен глобалізації конкуренції все більшевикликає інтерес у персоналу, що керує вартістю компанії. Збільшення вартості компанії є першочерговою метою всіх зацікавлених у її розвитку. Він об’єднує як інвесторів, так і співробітників, постачальників і клієнтів.
Проблема. Уміле управління вартістю компанії підвищує її ринкові позиції й дає їй конкурентну перевагу. Звідси важливість інноваційної діяльності підприємств, що виявляється у впровадженні різноманітних інновацій і формуванні інноваційного клімату на підприємстві.
Мета статті – показати вплив детермінант на формування інноваційних процесів і зростання вартості компанії.
Методи. Використано загальнонаукові методи: системний підхід, теоретичне узагальнення та порівняння, аналіз і синтез.
Результати дослідження. Інновації мають бути невіддільною частиною діяльності компанії. Відкритість, креативність, реалістичне мислення стає частиною сучасних економічних реалій і найважливішою цінністю кожної компанії, яка визначає її конкурентоспроможність. Зовнішні зміни змушують підприємства постійно адаптуватися, чому сприяють інновації. Підприємства, здатні впроваджувати інновації, спроможні підготуватися до нових викликів.
Висновки. Правильне управління вартістю означає, що компанія повинна зосередитися на розвитку своїх основних сфер діяльності, в яких має або може отримати конкурентну перевагу на ринку. Джерелом створення цінності підприємства є цінність, яку компанія може створити для своїх клієнтів, включаючи інновації, що водночас є дуже поширеним джерелом конкурентних переваг. Орієнтованість на цінності для клієнта, а не на продукт компанії, визначає ефективність інноваційного менеджменту та є умовою успіху інноваційних стратегій підприємств у фор-муванні своєї вартості.
Посилання
Cockburn, I., & Griliches, Z. (1988). Industry effects and appropriability measures in the stock market’s valuation of R&D and patents. American Economic Review, 78,419-423 [in English].
Griliches, Z. (1990). Patent statistics as economic indicators: a survey. Journal of Economic Literature, 28 (4), 1661-1707 [in English].
Harabi, N. (1995). Appropriability of technical innovations: an empirical analysis. Research Policy,24, 981-992 [in English].
Teece, D. J. (1986). Profiting from technological innovation. Research Policy, 15, 285-306 [in English].
Winter, S. G. (2006). The logic of appropriability: from Schumpeter to Arrow to Teece. Research Policy, 35 (8), 1100-1106 [in English].
Abrahamson, E. (1991). Managerial fads and fashion: the diffusion and rejection of innovations. Academy of Management Review, 16, 586-612 [in English].
Liebeskind, J. P. (1996). Knowledge, strategy, and the theory of the firm. Strategic Management Journal, 17,(Special Issue), (pp. 93-108) [in English].
Levin, R. C., Klevorick, A. K., Nelson, R. R., & Winter, S. G. (1987). Appropriating the returns from industrial research and development. Brookings Papers on Economic Activity, 3 [in English].
Shapiro, C. (2001). Navigating the patent thicket: cross license, patent pools and standard-setting. In: Jaffe, A., Lerner, J., Stern, S. (Eds.), Innovation Policy and the Economy, MIT Press, Cambridge, MA, (pp. 119-150) [in English].
Somaya, D. (2003). Strategic determinants of decisions not to settle patent litigation. Strategic Management Journal, 24, 17-38 [in English].
Teece, D. J. (1980). Economies of scope and the scope of the enterprise, Journal of Economic Behavior & Organization, 1 (3), 223-247 [in English].
Johannessen, J-A., &Olsen, B. (2010). The future of value creation and innovations: Aspects of a theory of value creation and innovation in a global knowledge economy. International Journal of Information Management, 30, 502-511 [in English].
Amit, R., & Schoemaker, P. (1993). Strategic assets and organizational rents. Strategic Management Journal, 14 (1), 33-46 [in English].
Barney, J. B. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17 (1), 99-120 [in English].
Rumelt, R. P. (1984). Towards a strategic theory of the firm. In: Lamb, B. (Ed.). Competitive Strategic Management. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ. [in English].
Bowman, C., & Ambrosini, V. (2000). Value creation versus value capture: towards a coherent definition of value in strategy. British Journal of Management 11, 1-15 [in English].
Christensen, C. M. (2001). The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Harvard Business School Press, Boston, MA [in English].
Cohen, W. M., & Levinthal, D. A. (1989). Innovation and learning: the two faces of R&D. Economic Journal, 99, 569-596 [in English].
Cohen, W. M., & Levinthal, D. A. (1990). Absorptive capacity: a new perspective on learningand innovation. Administrative Science Quarterly, 35, 1128-1152 [in English].
Dosi, G. (1988). Sources, procedures, and microeconomic effects of innovation. Journal of Economic Literature, 26, 1120–1171 [in English].
Sirmon, D. G., Hitt, M. A., & Ireland, R. D. (2007). Managing firm resources in dynamic environments to create value: Looking inside the black box. Academy of Management Review, 32 (1), 273-292 [in English].
Wanga, H., & Chen, W-R. (2010). Is firm-specific innovation associated with greater value appropriation? The roles of environmental dynamisms and technological diversity. Research Policy, 39, 141-154 [in English].
Freeman, J. H., & Hannan, M. T. (1983). Niche width and the dynamics of organizational populations. American Journal of Sociology, 88, 1116-1145 [in English].
Ghemawat, P., & Del-Sol, P. (1998). Commitment versus flexibility? California Management Review, 40 (4), 26–42 [in English].
Markowitz, H. M. (1959). Portfolio Selection: Efficient Diversification of Investments. Wiley. New York [in English].
Fleming, L. (2001). Recombinant uncertainty in technological search. Management Science, 47, 117-132 [in English].
Fleming, L., & Sorenson, O. (2001). Technology as a complex adaptive system: Evidence from patent data. Research Policy, 30 (7), 1019-1039 [in English].
Godfrey, P. C., & Hill, C. W. L. (1995). The problem of unobservables in strategic management research. Strategic Management Journal, 16, 519-533 [in English].
Rouse, M. J., & Daellenbach, U. (1999). Rethinking research methods for the resource-basedtheory: Isolating sources of sustainable competitive advantage. Strategic Management Journal, 20 (5), 487-494 [in English].
Nelson, R. R., & Winter, S. G. (1982). An Evolutionary Theory of Economic Change. HarvardUniversity Press, Cambridge, MA [in English].
Davenport, T. H., & Prusak, L. (1998). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School Press, Boston [in English].
Helfat, C. E. (1994). Firm specificity in corporate applied research-and-development. Organization Science, 5 (2), 173-184 [in English].
Picot, A., Freudenberg, H., & Gassner, W. (1999). Management Von Reorganisationen, Gabler, Wiesbaden [in English].
Hall, B. H. (2000). Innovation and market value. In: Ray, B., Mason, G., O’Mahoney, M. (Eds.). Productivity. Innovation and Economic Performance. Cambridge University Press, Cambridge [in English].
Gibbert, M., Leibold, M., & Probst, G. (2002). Five styles of customer knowledge management, and how smart companies use them to create value. European Management Journal, 20(5), 459-469 [in English].
Hamel, G. (2006). The why, what, and how of management innovation. Harvard Business Review, 84(February (2), 72-84 [in English].
Hamel, G., & Breen, B. (2007). The future of management. Boston: Harvard Business School Press [in English].
Hargrave, T. J., & Van de Ven, A. H. (2007). A collective action model of institutional innovation. Academy of Management Review, 31(4), 864-888 [in English].
Johannessen, J. A., Olsen, B., & Lumpkin, G. T. (2000). Innovation as newness: What is new, how new, and new to whom? European Journal of Innovation Management, 4(1), 20-31 [in English].
Jacobides, M. G., Knudsen, T., & Augier, M. (2006). Benefiting from innovation: Value creation, value appropriation and the role of industry architectures. Research Policy, 35,1200-1221 [in English].
Prahalad, C. K., & Krishnan M. S. (2008). The New Age of Innovation: Driving Cocreated Value Through Global Networks, University of MichiganRoss School of Business [in English].
Dobiegała-Korona B. (2014).Innovation in building the value of the company (Innowacje w budowie wartości przedsiębiorstwa), ZS WSH Zarządzanie, Warszawa [in English].
Doyle, P. (2000). Value-based marketing, John Wiley & Sons Ltd. [in English].
Dobiegała-Korona, B., &Doliński, T.(2006). Contemporary sources of the enterprise value (Współczesne źródławarto ściprzed się biorstwa), Difin, Warszawa [in English].
Neale, M. R., & Corkindale, D. R. (1998). Co-developing products: Involving customersearlier and more deeply. Long Range Planning, 31(3), 418-425 [in English].
Ottosson, S. (2004). Dealing with innovation push and market need. Technovation, 24(4), 279-285 [in English].
Prahalad, C. K., & Ramaswamy, V. (2004). The Future of Competition: Co-creating Unique Value with Customers. Boston: Harvard Business School Press [in English].
Priem, R. L. (2007). A consumer perspective on value creation. Academy of Management Review, 32(1), 219-235 [in English].
Rayport, J. F., & Jaworski, B. J. (2005). Best face forward: Why companies must improvetheir service interfaces with customers. Boston: Harvard Business School Press [in English].
Thurow, L. (1999). Building wealth: The new rules for individuals, companies, and nations in a knowledge-based economy. New York: Harper Business [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Марек ДЗЮРА , Анджей ЯКІ , Томас РОЄК
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)