Мінімальне податкове зобов’язання для бізнесу: правила адміністрування
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2022(143)09Ключові слова:
мінімальне податкове зобов’язання, загальна сума сплачених податків, спрощена система оподаткування, загальна система оподаткуванняАнотація
Вступ. Податкова реформа, яка стартувала з 01.01.2022 р., охоплює більшість суб’єктів господарювання, які мають у власності або на умовах користування земельні ділянки сільськогосподарського (с/г) призначення. Законодавці запровадили де-факто новий податок, який відсутній у переліку загальнодержавних і місцевих податків, представлених у Податковому кодексі України.
Проблема. Серйозні занепокоєння у користувачів земельними ділянками с/г призначення викликає нова, не адаптована до практичного застосування методика розрахунку мінімального податкового зобов’язання у частині сплати податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.
Метою дослідження є розкриття сутності поняття "мінімальне податкове зобов’язання", визначення переліку платників та алгоритму розрахунку мінімального податкового зобов’язання та загальної суми сплачених податків платежів для фізичних осіб та суб’єктів бізнесу.
Методи. Під час проведення дослідження використано методи: теоретичного узагальнення та групування, формалізації, аналізу та синтезу; логічного узагальнення результатів.
Результати дослідження. Сформовано авторський підхід до розкриття методики розрахунку мінімального податкового зобов’язання та загальної суми сплачених податків і платежів їхніми платниками, які володіють земельними ділянками с/г призначення на умовах власності, постійного користування, оренди, суборенди, емфітевзису тощо.
Висновки. Мінімальне податкове зобов’язання – це мінімальна сума податків, яку повинні сплачувати власники або користувачі земель, що належать до с/г угідь. До складу мінімального податкового зобов’язання віднесено: податок на землю; податок з доходу за продаж урожаю, вирощеного на цій ділянці; податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, що утримані із заробітної плати найманих працівників.
Приватні підприємці будуть: самостійно нараховувати мінімальне податкове зобов’язання; визначати суму зобов’язання, яка підлягає сплаті до бюджету.
Посилання
Zakon Ukrainy "Pro vnesennia zmin do Podatkovoho kodeksu Ukrainy ta inshykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo zabezpechennia zbalansovanosti biudzhetnykh nadkhodzhen" [On amendments to the Tax Code of Ukraine and other legislative acts of Ukraine to ensure the balance of budget revenues] vid 30.11.2021 № 1914. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1914‒20#Text [in Ukraine].
Podatkovyi kodeks Ukrainy [Tax Code of Ukraine] vid 02.12.2010 r. № 2755‒VI. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755‒17#Text [in Ukraine].
Zakon Ukrainy "Pro vnesennia zmin do Podatkovoho kodeksu Ukrainy ta inshykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo dii norm na period dii voiennoho stanu" [About modification of the Tax code of Ukraine and other legislative acts of Ukraine concerning action of norms for the period of martial law] vid 15.03.2022 № 2120-IX. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2120-20#Text [in Ukraine].
Boiko, O. (2017). Efektyvnist systemy podatkovoho administruvannia v Ukraini [Efficiency of the tax administration system in Ukraine]. Demokratychne vriaduvannia – Democratic governance. (Vol. 20). https://science.lpnu.ua/uk/dg/vsi-vypusky/vypusk-20-2017/efektyvnist-systemy-podatkovogo-administruvannya-v-ukrayini [in Ukraine].
Ivanishyna, O. S., & Panura, Yu. V. (2018). Ekonomichnyi zmist podatkovoho administruvannia [Economic content of tax administration]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu – Scientific Bulletin of Mukachevo State University. (Vol. 1(9), (pp. 159-163) [in Ukraine].
Malyshkin, O. I., Bezverkhyi, K. V., Kavova, I. S., Semenova, S. M., Shulia-renko, S. M., & Kariev, V. P. (2018). Harmonizatsiia bukhhalterskoho obliku ta opodatkuvannia na pidpryiemstvakh Ukrainy v konteksti normatyviv YeS [Harmonization of accounting and taxation at Ukrainian enterprises in the context of EU standards]. Kyiv: DUIT [in Ukraine].
Sidelnykova, L. (2020). Teoretyko-orhanizatsiini dominanty podatkovoho administruvannia v systemi derzhavnoho podatkovoho menedzhmentu [Theoretical and organizational dominants of tax administration in the system of state tax management]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, 22. https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/91/86 [in Ukraine].
Gunter, S. R. (2019). Your biggest refund, guaranteed? Internet access, tax filing method, and reported tax liability. International Tax and Public Finance. (Vol. 26). Issue 3, (pp. 536-570) [in English].
Kotsogiannis, Ch., Lopez-Garc, M. (2021). On commodity tax harmonization and public goods provision. Public Econ Theory, 23, 1220–1227. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jpet.12535 [in English].
Onyshchenko, V. (2022). Ohliad podatkovykh zmin zakonu № 1914‒Х. https://www.golovbukh.ua/article/ru/9182-obzor-nalogovyh-izmeneniy-iz-zakonoproekta-5600-resursnaya-renta-prodaja-kvartir-nalogovyy [in Ukraine].
Nakaz Ministerstva finansiv Ukrainy "Pro zatverdzhennia Zmin do formy Podatkovoi deklaratsii z podatku na prybutok pidpryiemstv ta vyznannia takymy, shcho vtratyly chynnist, deiakykh nakaziv" [On Approval of Amendments to the Form of Corporate Income Tax Return and Recognition of Certain Orders as Repealed] vid 10.02.2022 r. № 58. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0265-22#Text [in Ukraine].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Костянтин БЕЗВЕРХИЙ , Олександр ЮРЧЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)