Інтегральна оцінка інноваційності діяльності підприємства

Автор(и)

  • Ганна БЛАКИТА Київський національний торговельно-економічний університет https://orcid.org/0000-0002-4848-9912
  • Галина ЛАНОВСЬКА Київський національний торговельно-економічний університет

Ключові слова:

інноваційність діяльності, маркетинг інновацій, інноваційна політика, інновації, дослідження ринку, встановлення цін, напрямки інноваційного оновлення, інтегральний показник

Анотація

Постановка проблеми. Пріоритетним спрямуванням у міжнародному еконо­мічному просторі останніми роками є розроблення інновацій та впровадження високотехнологічних розробок. Врахування цих тенденцій дало змогу обґрунтувати основні напрямки інноваційної політики підприємства та впровадити інтегральну оцінку стану маркетингу інновацій як індикатора інноваційності діяльності підприємства.
Аналіз останніх досліджень і публікацій показав, що попри наявність окремих наукових доробок залишаються невирішеними питання стосовно змісту структурних компонент маркетингу інновацій, дослідження їх сформованості та результативності в межах реалізації інноваційної політики підприємства.
Метою статті є обґрунтування теоретичних основ щодо сутності марке­тингу інновацій у складі інноваційної політики підприємства, визначення основних структурних компонент та розробка методики інтегрального оцінювання його стану як індикатора інноваційності діяльності.
Матеріали та методи. У роботі використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, індукції та дедукції, а також концептуальні положення теорій: управління, інновацій, організацій.
Результати дослідження. Висунуто наукові гіпотези про те, що всі компо­ненти інноваційної політики підпорядковуються стратегічним цілям та тактичним завданням підприємства. Так, своєчасне розпізнавання новітніх ринкових тенденцій забезпечується високоякісним маркетингом інновацій, за наслідками яких визна­чаються напрямки провадження інновацій на підприємстві.За результатами цього дослідження розроблено комплекс пропозицій.
Висновки. Науковці виділяють  окремий вид маркетингу, а саме маркетинг інновацій як концепцію ринкової діяльності підприємства, що розвивається інноваційним шляхом. Запропоновано маркетинг інновацій визначати як структурну компоненту інноваційної політики підприємства і до основних принципів маркетингу інновацій віднести принцип активізації інноваційної діяльності підприємства. Розроблено комплексну практично орієнтовану методику оцінки стану маркетингу інновацій підприємства, що включає систему індикаторів, які інтегровано в єдиний узагальнюючий показник.

Біографії авторів

Ганна БЛАКИТА , Київський національний торговельно-економічний університет

завідувач кафедри економіки та фінансів підприємства

Галина ЛАНОВСЬКА , Київський національний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент кафедри економіки та фінансів підприємства

Посилання

Oslo manual: guidelines for collecting and interpreting innovation data : Oslo Manual. Paris : OECD/European communities, 2005. 163 p.

Drucker P. Business and innovation. M. : I. D.Williams, 2007. 432 p.

Balabanov I. T. Innovation management. S.-Pg : Piter, 2000. 207 p.

Illyashenko S. M. Ipsum. Management. Innovation : monograph. Sumy : NLLS "Printing domus "Papyrus", 2010. 623 p.

Oklander T. O. Cutnist ipsum innovation: ut interpretatio novam doctrinam instauret. III De Mezhdunarodnaya scientific Conference ["Qualitas autem Incrementum oeconomicum, hlobalnыe lokalnыe et facies"] (28–29 June, 2011). URL : http://www.confcontact.com/20110629/4_okland.php.

Tunitskyi N. O. Aditum ad ipsum ordinatum erat. Recens economica quaestiones. 2008. № 4. P. 250.

Komarist O.I., Aldohina N. I. Definiens ipsum essentia innovation. Technical Kharkov National Acta Universitatis agriculturae : economic scientia. Ed. 125. Kharkov : KNUTA, 2012. P. 65–67.

Scientific iacientes fundamentum ipsum innovations : monograph in libros 3. Libro 1. Sumy : NLLS "Printing domus "Papyrus", 2013. 279 p.

Tabachnik D. V. Ipsum innovation: educ. guid. nam qui stud. univ. freq. / D. V. Tabachnik, U. V. Karakay, A.M. Gurzhiy–Lugansk: LNU nomine Tarasa Shevchenko, 2009. 288 p.

Innovative quod progressio a coeptis: scientific manual / by P.P. Mikityuk. Ternopil : PC "Nunciate printer", 2015. 224 с.

Chukhray N. I., Danilovich T. B. Ipsum productum features innovations. Acta de National University "Lviv Franciscus". Negotium procuratio quod in Ucraina : et formationis gradus progressionem problems. 2007. № 605. P. 162–167.

Koyuda V. O., Mazko T. I. Proin dolor ipsum adeuntes methodica censui. Adspectus theoricos et practicos oeconomiae intellectualis proprietas. Collected Works. Quod Superius rei publicae Institution Press "Technical Maeotium lacum publica University". 2012. Ed. 2. Libro 1. P. 134–138.

Harrington E. C. Industry. Qualiity Control, 1965. № 10. Р. 21.

Woźniak J. Innovation management. Theory and practice. Lodz University of Technology Monographs, 2015. 142 р.

Kotler F., Keller K. L., Pavlenko A. F. Marketing Management : Khimzhest, 2008. 720 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-15

Як цитувати

БЛАКИТА H., & ЛАНОВСЬКА H. (2017). Інтегральна оцінка інноваційності діяльності підприємства. "Scientia·fructuosa", 116(6), 52–61. илучено із https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/767

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО