Форсайт ресторанного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2023(147)06Ключові слова:
сценарне прогнозування, суб’єкт ресторанного бізнесу, ринок ресторанних послуг, корпоративні мережі, партнерські мережі, франчайзингові мережі, бізнес-сценаріїАнотація
Вступ. Управління розвитком ресторанного бізнесу є проблемно орієнтованим, оскільки на ефективність діяльності закладів ресторанного бізнесу впливають екзогенні та ендогенні фактори.
Проблема. Вплив зовнішніх та внутрішніх чинників різного ієрархічного рівня на ресторанний бізнес актуалізує доцільність розроблення інноваційних та адаптивних механізмів взаємодії з суб’єктами економічних відносин, які формуються на основі застосування когнітивного моделювання в ідентифікації та виборі сценарних векторів прогнозування їх розвитку.
Мета статті – наукове обґрунтування сценарних векторів прогнозування розвитку закладів ресторанного бізнесу.
Методи. Застосовано загальнонаукові та спеціальні методи пізнання: абстрактно-логічний та порівняння; аналізу і синтезу, системного підходу, логічного та когнітивного моделювання; теоретичного узагальнення та формулювання висновків.
Результати дослідження. Проаналізовано та обґрунтовано динаміку діяльності закладів ресторанного бізнесу, здійснено порівняльний моніторинг обсягу реалізованих послуг підприємствами сфери послуг за видами економічної діяльності. Визначено переваги, недоліки та ризики об’єднання закладів ресторанного бізнесу в різноформатні мережі.
Висновки. Розроблено та охарактеризовано зміст сценарних векторів прогнозування розвитку закладів ресторанного бізнесу, до яких віднесено: орієнтацію на споживчі цінності та потреби; колаборацію суб’єктів ресторанного бізнесу та супутніх компаній з фуд-сервісу; уніфікацію форматів та концепцій суб’єктів ресторанного бізнесу; реструктуризацію бізнес-моделей суб’єктів ресторанного бізнесу; технологічні інновації для підвищення безпеки споживача; омнікальну маркетингову комунікацію. На підставі зазначеного надано авторське тлумачення поняття "бізнес-сценарії".
Посилання
Restaurant consulting (2021). http://restaurant-consulting.com.ua https://ain.business/2021/06/30/trendy-restorannogo-biznesu-yaki-formaty-vystrilyat-u-2021 (date accessed: 10.05.2022) [in Ukrainian].
Bovsh, L., Levytska, I., Hopkalo, L., Rasulova, A., & Kompanets, K. (2022). Cloud Gaming: An Antipandemic Case for Restaurants. Journal of Environmental Management and Tourism, 13(6), 1705-1711 [in English].
Kolontaievskyi, O., & Shapovalenko, D. (2022). USE OF FORECASTING AND MODELING METHODS FOR OPTIMIZATION OF HOTEL, RESTAURANT, AND TOURIST BUSINESS DEVELOPMENT MANAGEMENT. The municipal economy of cities, 5, 41-46. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-5-172-41-46 [in English].
Balatska, N., & Grosul, V. (2021). Development of a methodological basis for assessing the effectiveness of value-oriented management of development of a restaurant business enterprise. Technology audit and production reserves, 1, 6-9. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225084 [in English].
Tkach, O. (2016). Marketyngovyj menedzhment u dijal’nosti pidpryjemstv [Marketing management in enterprise activity]. Naukovyj visnyk Uzhgorods’kogo universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Issue. 1, 292-296 [in Ukrainian].
Kosar, O., & Vedmid, N., (2021). Didzhytal-marketyng sub’jektiv restorannogo biznesu [Digital marketing of restaurant business entities]. Naukovi praci Mizhregional’noi’ akademii’ upravlinnja personalom. Ekonomichni nauky – Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Economic Sciences. Issue 2 (61). https://doi.org/10.32689/2523-4536/61-5 [in Ukrainian].
Kuzminchuk, T., Andreeva, N., Kutsenko, T., & Asaulenko, N. (2021). Pidhody do pobudovy systemy upravlinnja pidpryjemstvamy gotel’no-restorannoi’ sfery v konteksti marketyngovoi’ dijal’nosti [Approaches to building a management system for hotel and restaurant enterprises in the context of marketing activities]. Ekonomichni innovacii’ – Economic innovation, 23 (81), 76-84. https://doi.org/10.31520/ei.2021.23.4(81) [in Ukrainian].
Mazaraki, A., Melnychenko, S., Tkachuk, Т. et al. (2021). Cloud Models of Blockchain Technologies in Enterprise Management. 11th Internazionale. conf. from advanced computer information technologies (ACIT’2021), Germany, September, (pp. 230-234). https://ieeexplore.ieee.org/document/9548349/metrics#metrics [in English].
Melnichenko, S., Tkachuk, T., & Shram, B., (2021). Postkovidnyj adaptyv laksheri-restoraniv [Post-COVID-adapted laksheri restaurants]. Visnyk Kyi’v. nac. torg.-ekon. un-tu – Visnyk Kyiv. National university of trade and economy, 5(139), 86-100 [in Ukrainian].
Okhrimenko, A., Boiko, M., Bovsh, L., Melnychenko, S., Opanasiuk, N., & Gupta, S. (2022). The Hospitality Industry’s Impact on the Covid-19 Epidemic: A Case Study of Ukraine. Ambient Intelligence in Health Care: Proceedings of ICAIHC. http://www.icaihc.soa.ac.in [in English].
Hаvrylіuk, S., & Lytvynova, T. (2022). FEATURES OF ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT IN RESTAURANT BUSINESS. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-65-9-18 [in English].
Sardar, S., Ray, R. et al. (2022). Assessing the Effects of COVID-19 on Restaurant Business From Restaurant Owners’ Perspective. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.849249 [in English].
Bovsh, L., Bosovskaya, M., & Rasulova, A. (2022). Strategii’ didzhytal-marketyngu v restorannomu biznesi [Digital marketing strategies in the restaurant business]. SCIENTIA FRUCTUOSA, 145(5), 74-92. https://doi.org/10.31617/1.2022(145)05 [in Ukrainian].
Zawadzka, D., & Pérez, A. (2021). Digital Transformation and Marketing Activities in Small and Medium-Sized Enterprises. Institute of Management, SGH Warsaw School of Economics. Warsaw. https://doi.org/10.3390/su13052512 [in English].
Akhmedova, R., & Pokamestov, I. (2022). Application of the Competitive Strategies for Restaurant Businesses in the Context of Economy Digitalization. Journal of Modern Competition, 16, 95-106. https://doi.org/10.37791/2687-0657-2022-16-4-95-106 [in English].
Esposito, B., Malandrino, O., Sica, & D., Sessa, M. (2021). Unveiling the Role of Digital Technologies for the Restaurant Sector Recovery During the Covid-19 Pandemic. Evidence from Italy. https://www.researchgate.net/publication/356781722_Unveiling_the_Role_of_Digital_Technologies_for_the_Restaurant_Sector_Recovery_During_the_Covid-19_Pandemic_Evidence_from_Italy [in English].
Oficijnyj sajt Nacional’noi’ Restorannoi’ Asociacii’ Ukrai’ny [Official site of the National Restaurant Association of Ukraine]. nraua.org. https://nraua.org [in Ukrainian].
Poster (2020). glavcom.ua. https://glavcom.ua/economics/finances/kriza-v-gromadskomu-harchuvanni-kozhen-drugij-restoran-vtrachaje-vitorg-693717.html (date accessed: 10.05.2022) [in English].
Oficijnyj sajt Derzhavnoi’ sluzhby statystyky Ukrai’ny [Official site of the State Statistics Service of Ukraine]. http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].
Analitychnyj centr "Restorany Ukrai’ny" [Analytical Center "Restaurants of Ukraine"] (2021). https://www.facebook.com/102348505275876/posts/114870367357023 (data accessed: 12.03.2022) [in Ukrainian].
Shubchik, O. (2014). Osnovni polozhennja formuvannja merezh pidpryjemstv restorannogo gospodarstva v umovah suchasnoi’ ekonomiky [The main provisions of the formation of networks of restaurant enterprises in the conditions of the modern economy]. Naukovyj visnyk Hersons’kogo derzhavnogo un-tu – Scientific Visnik of Kherson State University. http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_05/172.pdf [in Ukrainian].
Tkachenko, T. (2010). Franchajzyng jak innovacijna forma biznesu v turystychnij industrii’ Ukrai’ny [Franchising as an innovative form of business in the tourism industry of Ukraine]. Uchenye zapiski Tavricheskogo nacional’nogo universiteta im. V.I. Vernadskogo – Scientific notes of the Tauride National University named after V.I. Vernadsky. Vol. 23 (62), 291-301 [in Ukrainian].
Bovsh, L., & Tkachuk, T. (2021). Franchajzyng restorannogo biznesu v umovah pandemichnogo lokdaunu. Ukrai’na u svitovyh globalizacijnyh procesah: kul’tura, ekonomika, [Franchising of restaurant business in the conditions of pandemic lockdown. Ukraine in the world of globalization processes: culture, economy, society]. Tezy dopovidej Mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Reports Internazionale. sci.-pract. conf. – reports Internazionale. sci.-pract. conf, 2, 149-152 [in Ukrainian].
Oficijnyj sajt konsaltyngovoi’ kompanii’ Franchise Group [Official website of the consulting company Franchise Group]. http://franchisegroup.com.ua (date accessed: 20.02.2022) [in Ukrainian].
Statista. Global foodservice market size (2020). https://www.statista.com/statistics/1095667/global-food-service-market-size [in English].
Statista. Coronavirus restaurant visitation impact (2020). https://www.statista.com/statistics/1103928/coronavirus-restaurant-visitation-impact [in English].
Oficijnyj sajt doslidnyc’koi’ kompanii’ Deloitte [Official site of the research company Deloitte] (2019). https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/it/Documents/consumer-business/Deloitte_FoodserviceMarketMonitor.pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)