Семантичний та сентиментний аналіз репутації бренду

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2025(162)08

Ключові слова:

бренд, контент, емотікон, маркетинг, машинне навчання, семантичний та сентиментний аналіз, соціальні мережі, текст

Анотація

Формування сучасної маркетингової стра­те­гії в цифровому середовищі передбачає використання різноманітних даних, що дають можливість оцінювати поточну ситуацію та ідентифікувати перспективи розвитку. Сфор­мульо­вано гіпотезу, що сентиментний та семантичний аналіз із застосуванням алго­ритмів машинного навчання дозволяє обʼєк­тивно оцінювати відношення цільової аудиторії до активностей брендів в Інтернеті та іденти­фікувати популярний тематичний контент. При проведенні дослідження використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу для характеристики основних принципів застосу­ванням сентиментного та семантичного аналізу у процесі оцінювання репутації бренду; емпі­ричні методи, графічне зображення та систем­но-структурний аналіз. Доведено доціль­ність використання текстової інформації та емоті­конів як цінного джерела даних для розробки ефективних управлінських рішень у сфері маркетингу. Обґрунтовано реалізацію сенти­ментного та семантичного аналізу на основі тексту та емодзі. Представлено структурно-логічну схему відмінностей між сенти­ментним та семантичним аналізом. Досліджено особливості побудови інформацій­ного забезпе­чення при реалізації двох дослі­джуваних підходів. Доведено необхідність вико­рис­тання соціаль­них медіа для збору тексто­вого контенту та емотіконів, що повʼя­зано зі значною актив­ністю поколінь Y, Z та Альфа на таких плат­формах, як YouTube, Instagram, TikTok тощо. Обґрунтовано доціль­ність вико­ристання сенти­ментного та семантичного аналізу для торго­вельних мереж, які реалізують споживчу електро­ніку в Інтер­неті. Для оціню­вання настроїв та інтересів користувачів вико­рис­тано алгоритми машин­ного навчання, які дозволяють ефективно оброб­ляти тексто­вий контент

Біографії авторів

Ігор ПОНОМАРЕНКО, Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри маркетингу Державний торговельно-економічний університет

Дмитро ПОНОМАРЕНКО, Міжнародного університету бізнесу і права

аспірант Міжнародного університету бізнесу і права

Посилання

Abbasi-Moud, Z., Vahdat-Nejad, H., & Sadri, J. (2021). Tourism recommendation system based on semantic clustering and sentiment analysis. Expert Systems with Applications, (167), 114324. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2020.114324

Cao, X., Bi, X., & Meng, T. (2025). ALSEM: aspect-level sentiment analysis with semantic and emotional modeling. Int. J. Mach. Learn. & Cyber. https://doi.org/10.1007/s13042-025-02567-3

Chandra, R., & Kulkarni, V. (2022). Semantic and sentiment analysis of selected Bhagavad Gita translations using BERT-based language framework. IEEE Access, (10), 21291-21315. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2022.3152266

Chiny, M., Chihab, M., Bencharef, O., & Chihab, Y. (2021). LSTM, VADER and TF-IDF based hybrid sentiment analysis model. International Journal of Advanced Computer Science and Applications (IJACSA), 12(7). https://doi.org/10.14569/IJACSA.2021.0120730

COMFY X. (n. d.). COMFY channel (X). https://x.com/comfy_official

COMFY. (n. d.). COMFY channel (Facebook). https://www.facebook.com/comfy.ua/?locale=uk_UA

Comfy_media. (n. d.). COMFY channel (TikTok). https://www.tiktok.com/@comfy_media

Comfy_ua. (2025, July 5). COMFY channel (Instagram). https://www.instagram.com/comfy_ua/

COMFY channel. (n. d.). COMFY channel (YouTube). https://www.youtube.com/@COMFYchannel

Deng, J., & Liu, Y. (2025). Research on sentiment analysis of online public opinion based on RoBERTa-BiLSTM-attention model. Applied Sciences, 15(4), 2148. https://doi.org/10.3390/app15042148

Iankovets, T. (2025). Digital Marketing and Experi-ence Design. State University of Trade and Econo-mics. 392 p. https://doi.org/10.31617/m.knute. 2025-51

Iswari, N. M. S., Afriliana, N., Dharma, E. M., & Yuniari, N. P. W. (2024). Enhancing aspect-based sentiment analysis in visitor review using semantic similarity. Journal of Applied Data Sciences, 5(2), 724-735. https://doi.org/10.47738/jads.v5i2.249

Kaye, L. K., Darker, G. M., Rodriguez-Cuadrado, S., Wall, H. J., & Malone, S. A. (2022). The Emoji Spatial Stroop Task: Exploring the impact of vertical positioning of emoji on emotional processing. Computers in Human Behavior, (132), 107267. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107267

Khan, J., Ahmad, N., Khalid, S., Ali, F., & Lee, Y. (2023). Sentiment and Context-Aware Hybrid DNN With Attention for Text Sentiment Classification. IEEE Access, (11), 28162-28179.

https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3259107

Lu, Q., Sun, X., Sutcliffe, R., Xing, Y., & Zhang, H. (2022). Sentiment interaction and multi-graph perception with graph convolutional networks for aspect-based sentiment analysis. Knowledge-Based Systems, (256), 109840. https://doi.org/10.1016/j.knosys.2022.109840

Mercha, E. M., Benbrahim, H., & Erradi, M. (2024). Heterogeneous text graph for comprehensive multilingual sentiment analysis: capturing short-and long-distance semantics. PeerJ Computer Science, (10), e1876. https://doi.org/10.7717/peerj-cs.1876

Similarweb. (n. d.). Similarweb website. https://pro.similarweb.com/#/digitalsuite/home

Song, W., Wen, Z., Xiao, Z., & Park, S. C. (2021). Semantics perception and refinement network for aspect-based sentiment analysis. Knowledge-Based Systems, (214), 106755. https://doi.org/10.1016/j.knosys.2021.106755

Thieshen, L. (2024, November 5). Gain New Insights Into Data with Semantic Analysis. https://www.progress.com/blogs/semantic-analysis

Vtop-Shop. (n. d.). The best online stores of house-hold appliances in Ukraine, ranking 2025. https://vtop-shop.com.ua/catalog/category/pobutova-tehnika

Watchers. (2025, March 6). Semantic and Sentiment Analysis: What Are the Best Sources of Consumersʼ Thoughts? https://watchers.io/post/semantic-and-sentiment-analysis-what-are-the-best-sources-of-consumers-thoughts

Williams, B. (2025, January 7). Semantic Analysis vs. Sentiment Analysis: Key Differences. https://insight7.io/semantic-analysis-vs-sentiment-analysis-key-differences/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-16

Як цитувати

[1]
ПОНОМАРЕНКО I. і ПОНОМАРЕНКО D. 2025. Семантичний та сентиментний аналіз репутації бренду. Scientia fructuosa. 162, 4 (Вер 2025), 134–149. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2025(162)08.

Номер

Розділ

ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають