Семантичний та сентиментний аналіз репутації бренду
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2025(162)08Ключові слова:
бренд, контент, емотікон, маркетинг, машинне навчання, семантичний та сентиментний аналіз, соціальні мережі, текстАнотація
Формування сучасної маркетингової стратегії в цифровому середовищі передбачає використання різноманітних даних, що дають можливість оцінювати поточну ситуацію та ідентифікувати перспективи розвитку. Сформульовано гіпотезу, що сентиментний та семантичний аналіз із застосуванням алгоритмів машинного навчання дозволяє обʼєктивно оцінювати відношення цільової аудиторії до активностей брендів в Інтернеті та ідентифікувати популярний тематичний контент. При проведенні дослідження використано загальнонаукові методи аналізу та синтезу для характеристики основних принципів застосуванням сентиментного та семантичного аналізу у процесі оцінювання репутації бренду; емпіричні методи, графічне зображення та системно-структурний аналіз. Доведено доцільність використання текстової інформації та емотіконів як цінного джерела даних для розробки ефективних управлінських рішень у сфері маркетингу. Обґрунтовано реалізацію сентиментного та семантичного аналізу на основі тексту та емодзі. Представлено структурно-логічну схему відмінностей між сентиментним та семантичним аналізом. Досліджено особливості побудови інформаційного забезпечення при реалізації двох досліджуваних підходів. Доведено необхідність використання соціальних медіа для збору текстового контенту та емотіконів, що повʼязано зі значною активністю поколінь Y, Z та Альфа на таких платформах, як YouTube, Instagram, TikTok тощо. Обґрунтовано доцільність використання сентиментного та семантичного аналізу для торговельних мереж, які реалізують споживчу електроніку в Інтернеті. Для оцінювання настроїв та інтересів користувачів використано алгоритми машинного навчання, які дозволяють ефективно обробляти текстовий контент
Посилання
Abbasi-Moud, Z., Vahdat-Nejad, H., & Sadri, J. (2021). Tourism recommendation system based on semantic clustering and sentiment analysis. Expert Systems with Applications, (167), 114324. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2020.114324
Cao, X., Bi, X., & Meng, T. (2025). ALSEM: aspect-level sentiment analysis with semantic and emotional modeling. Int. J. Mach. Learn. & Cyber. https://doi.org/10.1007/s13042-025-02567-3
Chandra, R., & Kulkarni, V. (2022). Semantic and sentiment analysis of selected Bhagavad Gita translations using BERT-based language framework. IEEE Access, (10), 21291-21315. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2022.3152266
Chiny, M., Chihab, M., Bencharef, O., & Chihab, Y. (2021). LSTM, VADER and TF-IDF based hybrid sentiment analysis model. International Journal of Advanced Computer Science and Applications (IJACSA), 12(7). https://doi.org/10.14569/IJACSA.2021.0120730
COMFY X. (n. d.). COMFY channel (X). https://x.com/comfy_official
COMFY. (n. d.). COMFY channel (Facebook). https://www.facebook.com/comfy.ua/?locale=uk_UA
Comfy_media. (n. d.). COMFY channel (TikTok). https://www.tiktok.com/@comfy_media
Comfy_ua. (2025, July 5). COMFY channel (Instagram). https://www.instagram.com/comfy_ua/
COMFY channel. (n. d.). COMFY channel (YouTube). https://www.youtube.com/@COMFYchannel
Deng, J., & Liu, Y. (2025). Research on sentiment analysis of online public opinion based on RoBERTa-BiLSTM-attention model. Applied Sciences, 15(4), 2148. https://doi.org/10.3390/app15042148
Iankovets, T. (2025). Digital Marketing and Experi-ence Design. State University of Trade and Econo-mics. 392 p. https://doi.org/10.31617/m.knute. 2025-51
Iswari, N. M. S., Afriliana, N., Dharma, E. M., & Yuniari, N. P. W. (2024). Enhancing aspect-based sentiment analysis in visitor review using semantic similarity. Journal of Applied Data Sciences, 5(2), 724-735. https://doi.org/10.47738/jads.v5i2.249
Kaye, L. K., Darker, G. M., Rodriguez-Cuadrado, S., Wall, H. J., & Malone, S. A. (2022). The Emoji Spatial Stroop Task: Exploring the impact of vertical positioning of emoji on emotional processing. Computers in Human Behavior, (132), 107267. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107267
Khan, J., Ahmad, N., Khalid, S., Ali, F., & Lee, Y. (2023). Sentiment and Context-Aware Hybrid DNN With Attention for Text Sentiment Classification. IEEE Access, (11), 28162-28179.
https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3259107
Lu, Q., Sun, X., Sutcliffe, R., Xing, Y., & Zhang, H. (2022). Sentiment interaction and multi-graph perception with graph convolutional networks for aspect-based sentiment analysis. Knowledge-Based Systems, (256), 109840. https://doi.org/10.1016/j.knosys.2022.109840
Mercha, E. M., Benbrahim, H., & Erradi, M. (2024). Heterogeneous text graph for comprehensive multilingual sentiment analysis: capturing short-and long-distance semantics. PeerJ Computer Science, (10), e1876. https://doi.org/10.7717/peerj-cs.1876
Similarweb. (n. d.). Similarweb website. https://pro.similarweb.com/#/digitalsuite/home
Song, W., Wen, Z., Xiao, Z., & Park, S. C. (2021). Semantics perception and refinement network for aspect-based sentiment analysis. Knowledge-Based Systems, (214), 106755. https://doi.org/10.1016/j.knosys.2021.106755
Thieshen, L. (2024, November 5). Gain New Insights Into Data with Semantic Analysis. https://www.progress.com/blogs/semantic-analysis
Vtop-Shop. (n. d.). The best online stores of house-hold appliances in Ukraine, ranking 2025. https://vtop-shop.com.ua/catalog/category/pobutova-tehnika
Watchers. (2025, March 6). Semantic and Sentiment Analysis: What Are the Best Sources of Consumersʼ Thoughts? https://watchers.io/post/semantic-and-sentiment-analysis-what-are-the-best-sources-of-consumers-thoughts
Williams, B. (2025, January 7). Semantic Analysis vs. Sentiment Analysis: Key Differences. https://insight7.io/semantic-analysis-vs-sentiment-analysis-key-differences/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)