Облік витрат на маркетингові комунікації підприємства
Ключові слова:
бухгалтерський облік, звітність, витрати, маркетингові комунікаціїАнотація
Розглянуто основні підходи до обліку витрат підприємства на маркетингові комунікації. Проаналізовано причинно-наслідкові зв'язки між проблемами, які виникають через обмежений доступ до якісної інформації про витрати у користувачів звітності, та чинними положеннями. Запропоновано підхід, який ґрунтується на робочій гіпотезі про те, що існуюча система обліку витрат на маркетингові комунікації не дозволяє користувачам отримувати оперативну та якісну інформацію про маркетингову діяльність підприємства.
Посилання
Bykovskaja I. V., Plotnikov S. V., Podchernin V. M. K voprosu o formirovanii marketingovogo bjudzheta. Marketing v Rossii i za rubezhom. 2001. № 6 (26). S. 46–52.
Bіlik M. S., Kіndrac'ka G. І. Analіz rezul'tativnostі marketingovih sluzhb pіdpriєmstva. URL : http://vlp.com.ua/files/06_26.pdf.
Golov S. F. Buhgalters'kij oblіk v Ukraїnі: analіz stanu ta perspektivi rozvitku : monografіja. Kiїv : Centr uchbov. l-ri, 2007. 522 s.
Lisjuk A. V. Organіzacіja і metodika buhgalters'kogo oblіku operacіj z reklamnimi produktami : dis. … kand. ekon. nauk : 08.00.09 – buh. oblіk, analіz ta audit (za vidami ekon. dіjal'n.). Zhitomir. 2015. S. 203.
Lenskold Dzh. Rentabel'nost' ynvestycyj v marketyng. Metod povyshenyja prybyl'nosty marketyngovyh kompanyj ; per. s angl. pod red. V. B. Kolchanova y M. A. Karlyka. SPb. : Pyter, 2005. 272 s.
Magda V. V. Matematychne modeljuvannja procesu formuvannja reklamnyh vytrat pidpryjemstva : dys. … kand. ekon. nauk : 08.00.11. Kyi'v , 2011. 193 s.
Pushkar M. S. Kreatyvnyj oblik (stvorennja informacii' dlja menedzheriv) : monografija. Ternopil' : Kart-blansh, 2006. 334 s.
Prytychenko T. I., Rudenko Ju. V. Pidhody do vyznachennja vytrat na marketyng. URL : http://repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4441.
Tarasova T. O. Buhgalters'kyj oblik v informacijnij systemi upravlinnja stalym rozvytkom pidpryjemstva torgivli : monografija. Harkiv : Vyd. Ivanchenko I. S., 2016. 360 s.
Tarasova T. O. Oblikovo-analitychne zabezpechennja upravlinnja stalym rozvytkom pidpryjemstva torgivli : dys. … d-ra ekon. nauk : 08.00.09. Harkiv, 2017. 492 s.
Fomina O. V. Upravlins'kyj oblik u torgivli : monografija. Kyi'v : Kyi'v. nac. torg.-ekon. un-t, 2016. 468 s.
Shou R., Merrik D. Pribyl'nyj marketing: okupaetsja li vash marketing ; per. s angl. Kiїv : Companion Group, 2007. 496 c.
Polozhennja (standart) buhgalters'kogo obliku 16 "Vytraty" № 131 vid 14.06.2000: Nakaz M-va finansiv Ukrai'ny vid 31.12.1999. № 318. URL : http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0027-00.
Podatkovyj kodeks Ukrai'ny vid 02.12.2010. № 2755-VI. URL : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2755-17.
Solovjov B. A. Upravlinnja marketyngom: 17-modul'na programa dlja menedzheriv "Upravlinnja rozvytkom organizacii". Modul' 13. M. : YNFRA-M, 1999. 307 s.
Feder R. A. How to Measure Marketing Performance. Harvard Business Review. 1965. № 3, May-June. S. 132–142.
Piercy N. Marketing Asset Accounting. European Journal of Мarketing. 1986. Vol. 20, № 1. S. 5–15.
Goferber Ju. V. Vyznannja i ocinka marketyngovyh vytrat. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecnof_2012_9(1)__39.
Banas'ko T. M. Problemni pytannja buhgalters'kogo obliku marketyngovyh vytrat. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_eim_2015_12_56.
Typove Polozhennja pro sklad vytrat obigu ta porjadok i'h planuvannja j rozpodilu v torgovel'nij dijal'nosti : Postanova Kabinetu Ministriv Ukrai'ny vid 18.03.1996 № 334. URL : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/ru/334-96-%D0%BF.