Метод асоціативного мислення в освіті

Автор(и)

  • Дмитро АНТЮШКО Київський національний торговельно-економічний університет https://orcid.org/0000-0002-4135-6439
  • Олена ПРУС Міжнародний незалежний університет Молдови

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2018(121)11

Ключові слова:

інтерактивні методи, асоціації, метод асоціативного мислення, генерування ідей, презентація пропозицій, обговорення пропозицій

Анотація

Проаналізовано сутність, роль і значення застосування асоціацій в інтелек­туальній діяльності людини. Запропоновано практичний алгоритм використання методу асоціативного мислення для більш ґрунтовного вивчення та засвоєння нового, проблемного і дискусійного матеріалу. Визначено основні переваги імплемен­тації цього методу у закладах освіти, зокрема вищої. Надано пропозиції щодо його застосування у вітчизняній і закордонній практиці.

Біографії авторів

Дмитро АНТЮШКО, Київський національний торговельно-економічний університет

к. т. н., доцент кафедри товарознавства, управління безпечністю та якістю

Олена ПРУС, Міжнародний незалежний університет Молдови

д. філол. н., професор, проректор з наукової роботи,
професор кафедри романської філології

Посилання

Shatun, V. T. Koncepcija navchannja vprodovzh zhyttja jak vyznachal’nyj element strategii’ Jevropejs’kogo Sojuzu shhodo formuvannja konkurentospromozhnogo suspil’stva [The concept of lifelong learning as a key element of the European Union’s strategy for building a competitive society]. Retrieved from http://official.chdu.edu.ua/article/viewFile/107804/102760 [in Ukrainian].

Pritulska, N.,& Antiushko, D. (2017). The application of Meetoo internet-platform in educational process. Visnyk KNTEU – Herald KNUTE,6. 100–106 [in Englihs].

Sysojeva, S. O. (2015). Pedagogichni tehnologii’ profesijnoi’ pidgotovky fahivciv [Pedagogical technologies of professional training of specialists]. Hmel’nyc’kyj : Litera [in Ukrainian].

Sysojeva, S. O. (2016). Interaktyvni tehnologii’ navchannja doroslyh [Interactiveadultlearningtechnologies]. Kyi’v : EKMO [in Ukrainian].

Komar, O. A. Interaktyvni metody jak innovacijna skladova suchasnoi’ dydaktyky [Interactive methods as an innovative component of modern didactics]. Retrieved from http://dspace.udpu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/6789/379/1/interakt_inov_skladov.pdf [in Ukrainian].

Atanaseseu, C. Interactive teaching-learning methods in the interdisciplinary approach. Retrieved from https://www.upit.ro/_document/4820/paper_2.pdf [in Englihs].

Buitendijk, S. Innovative teaching for world class learning/ Learning and teaching strategy. Retrieved from https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/about/leadership-and-strategy/vp-education/public/LearningTeachingStrategy.pdf [in Englihs].

Layne, P., & Lake, P. (2015). Global innovations of teaching and learning in higher education. New York : Springer International Publishing [in Englihs]. https://doi.org/10.1007/978-3-319-10482-9

Pyshko, O. L. Interaktyvni metody navchannja jak sposib rozvytku tvorchyh zdibnostej [Interactive teaching methods as a way of developing creative abilities]. Retrieved from https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2257 [in Ukrainian].

Zaslans’ka, S. A. (2016). Innovacijni pedagogichni tehnologii’ [Innovative pedagogical technologies]. Uzhgorod : Vatra [in Ukrainian].

Morrow, L. Making lectures more interactive. Retrieved from https://www.gla.ac.uk/media/media_148140_en.pdf [in Englihs].

Swanger, D. Innovations in higher education : can colleges really change? Edinburg : PBS Newshour [in Englihs].

Bystrova, Ju. V. (2015). Innovacijni metody navchannja u vyshhij shkoli Ukrai’ny [Innovative teaching methods in higher education of Ukraine]. Pravo ta innovacijne suspil’stvo – Right and innovative society, 1 (4), 27–33 [in Ukrainian].

Integrovane navchannja: tematychnyj i dijal’nisnyj pidhody [Integrated Learning: Thematic and Activity Approaches]. Retrieved from http://nus.org.ua/articles/integrovane- navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody [in Ukrainian].

Goncharenko, S. U. Ukrai’ns’kyj pedagogichnyj slovnyk [UkrainianPedagogicalDictionary]. Retrieved from https://hum.edu-lib.com/szbrannoe/goncharenko-s-u-ukrayinskiy-pedagogichniy-slovnik-onlayn [in Ukrainian].

Levchenko, T. I. (2015). Jevropejs’ka osvita: konvergencija ta dyvergencija [European education: convergence and divergence]. Vinnycja : Nova knyga [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-24

Як цитувати

[1]
АНТЮШКО, Д. і ПРУС, О. 2018. Метод асоціативного мислення в освіті. Scientia fructuosa. 121, 5 (Жов 2018), 138–146. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2018(121)11.

Номер

Розділ

ВИЩА ОСВІТА