Інформаційний цикл стратегічного маркетингу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(128)05

Ключові слова:

інформаційний цикл, інформаційне забезпечення стратегіч­ного маркетингу, інформаційні потреби, маркетингова стратегія, маркетингова інформація

Анотація

Постановка проблеми. Удосконалення процесу задоволення інформаційних потребосіб, які приймають стратегічні маркетингові рішення, передбачає розгляд інфор­маційного циклу стратегічного маркетингу, що є основою формування та розвитку інформаційного забезпечення. Саме виявлення інформаційних потреб на різних етапах стратегічного маркетингу та формулювання рекомендацій щодо надання необхід­них даних для їх задоволення дадуть змогу приймати обґрунтовані управлінські рішення.
Аналіз останніх досліджень і публікацій показав, що інформаційне забезпе­чення суттєво впливає на досягнення конкурентних переваг та розвиток підприємств у стратегічній перспективі. 
Мета статті – вивчення рівня інформаційних потреб управлінського персо­налу підприємств та розгляд інформаційного циклу стратегічного маркетингу. 
Матеріали та методи. Використано методи аналізу та синтезу для дослід­ження особливостей інформаційного забезпечення стратегічного маркетингу, анке­тування – для дослідження джерел інформації, що використовуються споживачами, та визначення рівня задоволеності інформаційних потреб керівного персоналу.
Результати дослідження. За даними опитування управлінського персоналу підприємств торгівлі визначено, що існує невідповідність між потребами в інфор­мації та її використанням. Обґрунтовано необхідність врахування циклічності роз­витку інформаційного забезпечення, що пов’язано з потребою використання різної інформації на різних етапах стратегічного маркетингу, її накопичення та зміни інформаційного стану підприємства. З огляду на це, розглянуто інформаційний цикл стратегічного маркетингу як період використання інформаційних ресурсів на кож­ному з етапів управління стратегічним маркетингом: від виникнення й усвідомлення інформаційної потреби, формування інформаційного інтересу та інформаційного запиту керівництвом підприємства при визначенні мети розробки та вибору марке­тингової стратегії підприємств торгівлі до контролю її реалізації. У межах інфор­маційного циклу стратегічного маркетингу підприємств торгівлі розглянуто рівні розвитку інформаційного забезпечення, а саме: оперативний, консолідації, інтегра­ції, оптимізації, інноваційний. 
Висновки. Використання моделі інформаційного циклу стратегічного марке­тингу дає змогу обирати подальші напрямки вдосконалення інформаційного забезпе­чення. Підвищення ефективності реалізації маркетингової стратегії можливе завдяки моніторингу змін у діяльності підприємства до, під час та після реалізації стратегій. 
Подальші дослідження впливу використання інформації, отриманої на швид­кість, точність та ефективність прийняття відповідних стратегічних рішень, можуть підвищити їх ефективність у майбутньому. Однак теоретичні висновки потре­бують емпіричних досліджень. Доцільно визначити кілька способів дослідження. Передусім, інформаційний цикл стратегічного маркетингу розглядався у спрощеній формі, і надалі необхідно проаналізувати ефект синергії для різних стратегічних маркетингових програм з урахуванням ротації деяких процесів. Доцільно розглянути окремо ступінь впливу інтернет-джерел на інформаційний цикл та особливості інформаційних потреб на інших видах підприємств. Дослідження цих практичних питань нададуть можливість емпірично підтвердити теоретичні висновки щодо використання інформаційного циклу підприємств роздрібної торгівлі.

Біографії авторів

Тетяна ДУБОВИК , Київський національний торговельно-економічний універститет

д. е. н., професор кафедри журналістики та реклами 

Ірина БУЧАЦЬКА , Київський національний торговельно-економічний універститет

к. е. н., доцент кафедри журналістики та реклами 

Анастасія САВЧУК , Київський національний торговельно-економічний універститет

к. е. н., доцент кафедри журналістики та реклами 

Посилання

Leitner, Karl-Heinz (2014). Strategy formation in the innovation and market domain: emergent or deliberate? Journal of Strategy and Management. (Vol. 7). Issue 4. (pp. 354-375) [in English].

Freihat ’Mohammadsaid’ Sultan (2012). The role of marketing information

system in marketing decision-making in Jordanian shareholding medicines production. International Journal of Recent Research and Applied Studies. 11 (2), 326-336 [in English].

Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B., & Wright, P. M. (2003). Human Resource Management: Gaining a Competitive Advantage. McGraw-Hill, NY [in English].

Carr, A., Durant, R., & Dowens, A. (2004). Emergent strategy development, abduction, and pragmatism: new lessons for corporations. Human Systems Management. (Vol. 23), 2. 79-91 [in English].

Luke, B., & Verreynne, M. (2006). Exploring strategic entrepreneurship in the public sector. Qualitative Research in Accounting & Management. (Vol. 3). Issue 1. (pp.4-26) [in English].

Dane, E., & Pratt, M. (2007). Exploring Intuition and Its Role in managerial Decision Making. The Academy of Management Review, 32, 33-54 [in English].

Tallon, P. (2007). Richard Scannell. Information lifecycle management. Communications of the ACM. (Vol. 50), 11, 52-59 [in English].

Davenport, T., & Harris, J. (2010). Leading the way towards better business insights. Strategic HR Review. (Vol. 9). Issue 4. (pp. 28-33) [in English].

Pick, R. A. (2008). Benefits of decision support systems. Handbook on Decision Support Systems, 1, 719-730 [in English].

Starostina, A. (2005). Industrial Marketing: Theory, World Care, Ukrainian Practice. Kyiv: Znannia [in English].

Davydova, I. (2015). Patterns of managers information needs in the information management system. Herald of the book chamber, 2, 39-42 [in English].

Korostelev, A. (2012). Analytical activity: assessment of the level of information support. Vecto rscience of TSU, 3 (10), 36-42 [in English].

Ashmarina, S., & Zotova, A. (2016). The system of marketing information management: development, assessment, improvement. Economic Annals-XXI, 160 (7-8), 51-55 [in English].

Mishulin, G. M., Molchan, A., Biryukov, A., & Haradzhyan, L. (2016). Integrated

Marketing Information and Communication System: New Quality of the Communication Interaction. International Review of Management and Marketing, 6, 7-14 [in English].

Alhadid, Y., Al-Zu’bi, H., & Samer, B. (2015). The relationship between marketing information system and gaining competitive advantage in the banking sector in Jordan. European Journal of Scientific Research, 128(1), 35-44 [in English].

Ade, L., Awoniyi, M., & Tubosun, A. I. (2017). The Influence of Marketing Intelligence on Business Competitive Advantage. Journal of Competitiveness., (Vol. 9). Issue 1. (pp. 51-61) [in English].

Sommerville, I. (2004). Software Engineering. Addison Wesley. 7th ed. [in English].

Munassar, N. & Govardhan, A. (2010). A Comparison Between Five Models Of Software Engineering. International Journal of Computer Science Issues. (Vol. 7). Issue 5. (pp. 94-101) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Як цитувати

[1]
ДУБОВИК T., БУЧАЦЬКА I. і САВЧУК A. 2019. Інформаційний цикл стратегічного маркетингу. Scientia fructuosa. 128, 6 (Груд 2019), 55–64. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(128)05.

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ