Лідерство в управлінській сфері

Автор(и)

  • Аркадій ЛЕЩНЯК-МОЧУК Університету у Білостоці

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)08

Ключові слова:

волонтерство, лідерські риси, моделі лідерства, неопла­чувана робота

Анотація

Постановка проблеми. Існуючі організаційні структури фірм і установ ба­зуються на сталих ієрархічних зв’язках людських та матеріальних ресурсів, що доповнюються структурами мережевої організації. Лідер у мережевій структурі визначає стилі, орієнтовані на завдання та працівників з метою оптимізації керів­ництва. Аніматор у суспільних рухах і неурядових організаціях повинен мати осо­бистісні риси керівника, що дають змогу йому впливати на поведінку волонтерів, застосовуючи мотиваційні стимули, не вдаючись до використання сили.
Долаючи бюрократичні бар’єри з метою досягнення цілі, лідери зосереджуютьсяна використанні енергії волонтерства. Для ефективного функціонування організації лідеру також необхідно володіти творчими навичками, далекоглядністю, оскільки лідерство прагне до змін навколишнього середовища, в якому функціонує.
Метою цієї статті є аналіз лідерства на прикладі мережевої організації автомобільних заходів. Предметом дослідження є автомобільні фестивалі.
Матеріали та методи. Теоретичну базу статті становили наукові праці вчених, які досліджували феномен лідерства та його вплив на розвиток суспільства. Теоретичний аспект розкрито в дослідженні еволюційної теорії лідерства, шляху до мети, NPW та ситуаційної моделі прийняття рішень Врума- Йеттона-Яго.У ході дослідження використано філософські (діалектичний), загальнонаукові (аналіз та синтез, моделювання, абстрагування) методи пізнання.
Результати дослідження. Виділено характерні риси і ефекти мережевого лідерства на підставі поглядів П. Друкера і М. Кастельс.
Лідерство в групі, яка організовує заходи – це тривала робота над новими труднощами та невдачами, що базується на вмінні швидко реагувати і виправляти різні ситуації.
Висновки. Волонтерська діяльність без матеріальної користі у вигляді грошо­воївиплати приносить свої результати у вигляді набуття нових умінь і вдоско­налення кваліфі­кації у процесі навчання, набуття професійного досвіду, встанов­лення міжособис­тісних відносин, вступу до нового суспільного середовища. Для молодих людей з лідерськими здібностями волонтерська робота є чудовою школою лідерства.

Біографія автора

Аркадій ЛЕЩНЯК-МОЧУК , Університету у Білостоці

докторант 

Посилання

Godin, S. (2010). Plemiona 2.0. zostań internetowym przywódcą (original title: Tribes: We Need You to Lead Us), transl. by Magda Witkowskaю.Gliwice:Wydawnictwo Helion [in Poland].

Beck, U. (2002). Społeczeństworyzyka. W drodze ku nowoczesności (original title:Weltrisikogesellschaft. Auf der Suche nach der verlorenen Sicherheit[World at Risk: The Search for Lost Security]), transl. by S. Cieśla. Warszawa: Scholar [in Poland].

Griffin,R.W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami (original title: Mana­gement).Warszawa: PWN [in Poland].

Stoner, J. A. F., & Wankel, Ch. (1994). Kierowanie (original title: Manage­ment). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne[in Poland].

Barbrook, R. (2009). Przyszłości wyobrażone. Od myślącej maszyny do glo­balnej wioski (original title: Imaginary Futures: From Thinking Machines to the Global Village), transl. by Jan Dzierzgowski. Warszawa: Wydawnictwo literackie MUZA SA [in Poland].

Vollmuth, H. (1993). Controlling. Planowanie, kontrola, zarządzanie (original title: Führungsinstrument Controlling [Controlling – A Management Tool]).Warszawa: Placet [in Poland].

Karaszewski, R. (2006). Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością [Modern Quality Management Concpets]. TNOiK, Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności"Dom Organizatora". Toruń [in Poland].

Pfeffer, J. (2017). Przywództwo mity i prawda. Jak naprawić karierę i uzdrowić sytuację w miejscu pracy (original title: Leadership BS: Fixing Workplaces and Careers One Truth at a Time). Poznań: Dom Wydawniczy: Rebis [in Poland].

Korzyński, P. (2018). Przywództwo w erze cyfrowej. Sposoby pokonywania ograniczeń na platformach społecznościowych [Leadership in the Digital Age. Methods of Overcoming Limitations on Social Platforms]. Warszwa:Wydaw­nictwo Poltext [in Poland].

Partycki, S. (2014). Regionalizm w cyberprzestrzeni. Doświadczenia i wyzwa­nia przyszłości[Regionalism in Cyberspace. Experience and Future Challenges] [in:] Regionalizm polski 25 lat po transformacji jako ważne źródło odrodzenia narodu i państwa, referaty i prezentacje. Bydgoszcz [in Poland].

Castells, M. (2013). Władza komunikacji (original title: Communication Power),transl. byJakub Jedliński, Paweł Tomanek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN [in Poland].

Benedyk, E. (2004). Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci [Anti-matrix. Man in a Network Labyrinth], Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. [in Poland].

Brzosko, S. (1961). Samochody na torach wyścigowych świata [Cars on the World’s Racing Tracks]. Warszawa: Wydawnictwo Komunikacji i Łączności [in Poland].

Galata, S. (2007). Podstawy zarządzania nowoczesną organizacją. Ekonomia. Kultura. Bezpieczeństwo. Etyka [Rudiments of Modern Organization Manage­ment. Economics. Culture. Safety. Ethics]. Warszawa:Difin [in Poland].

Kołodziejczyk-Olczak, I., &Olczak, A. (2003). ABC zarządzania [ABC of Mana­gement]. Łódź: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna [in Poland].

Mayer-Schonberger,V., & Cukier,K. (2014). Big data. Rewolucja, która zmieninasze myślenie, pracę i życie (original title: Big Data: A Revolution that Will Transform How We Live, Work and Think), transl. by Michał Głatki.Warszawa:MT Ltd. Biznes [in Poland].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-25

Як цитувати

[1]
ЛЕЩНЯК-МОЧУК A. 2019. Лідерство в управлінській сфері. Scientia fructuosa. 127, 5 (Жов 2019), 85–95. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)08.

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО