Особистість як доказ існування Бога
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)05Ключові слова:
онтологічне питання, детермінізм, потенційна безкінечність, актуальна безкінечність, абсурд, Бог як першопричина, антропний принцип, особистість, дух і матерія, моральний аргументАнотація
Розглянуто природний (біологічний) і надприродний (духовний, метафізичний) бік існування особистості. Надано теологічну інтерпретацію "антропного принципу", зокрема поява людини трактується як розумна мета всесвіту, що передбачає розумного Творця цієї мети. Приділено увагу моральному аргументу, де Бог виступає умовою можливості гармонізації доброчесності і щастя як вищого орієнтира на шляху морального самовдосконалення.
Посилання
Majakovskij, V. (2015). Poslushajte. Ljublju. [Listen up. Love]. Moscow: Azbuka [in Russian].
Vitgenshtejn, L. (1995). Tractatus Logico-philosophicus. Filosofs’ki doslidzhennja [Tractatus Logico-philosophicus. Philosophical studies]. Kyi’v: Osnovy[in Ukrainian].
Osipov, A. I. (2015). Put’ razuma v poiskah istiny [The path of mind in search of truth].4-e izd., pererab. i dop. Moscow [in Russian].
Behtereva, N. P. (2017). Magija mozga i labirinty zhizni [The magic of the brain and the maze of life]. (3nd ed., rev.). Moscow; SPb. [in Russian].
Filosofskij jenciklopedicheskij slovar’ [Philosophical encyclopedic dictionary](1983). Moscow: Sov. jenciklopedija [in Russian].
Katasonov, V. N. (1999). Borovshijsja s beskonechnym: Filosofsko-religioznye aspekty genezisa teorii mnozhestv G. Kantora [Fought the Infinite: Philosophical and religious aspects of the genesis of G. Kantor’s set theory]. Moscow: Martis [in Russian].
Vysheslavcev, B. (1914). Jetika Fihte. Osnovy prava i nravstvennosti v sisteme transcendental’noj filosofii Jetika Fihte [Fundamentals of law and morality in the system of transcendental philosophy]. Moscow, Reprint [in Russian].
Raner, K. (2006). Osnovanie very. Vvedenie v hristianskoe bogoslovie [The foundation of faith. Introduction to Christian Theology]. Moscow [in Russian].
Karter, B. (1978). Sovpadenija bol’shih chisel i antropologicheskij princip v kosmologii. Kosmologija: Teorii i nabljudenija[The coincidence of large numbers and anthropological principle in cosmology. Cosmology: Theories and Observations].Moscow, (pp. 369-379) [in Russian].
Kazjutinskij, V. V. (1992). Antropnyj princip v neklassicheskoj i postneklassicheskoj nauke [Anthropic principle in non-classical and post-non-classical science]. Problemy metodologii postneklassicheskoj nauki: sb. nauch. statej– Problems of the methodology of post-non-classical science:V. S. Stepin (Ed.). Moscow: Nauka, (pp. 146-153) [in Russian].
Dicke, R. H. (1961). Dirac’s Cosmology and Mach’s Principle, Nature, 192, 440-441 [in English].
Djevis, P. (1985). Sluchajnaja Vselennaja [Random Universe ]. Moscow.
Hoyle, F. (1982). The Universe: Past and Present Reflections. In: Annual Review of Astronomy and Astrophysics, 20, 16 [in English].
Greenstein, G. (1988). The Symbiotic, Universe: Life and Mind in the Cosmos. New York: William Morrow, (pp. 26-27) [inEnglish].
Gegel’, G. (1975). Sluchajnaja Vselennaja [Random Universe]. (Vols.1). Moscow [in Russian].
Frankl, V. (1990). Chelovek v poiskah smysla [Man searching for meaning]. Moscow: Progress[in Russian].
Frank S. L. (1994). S nami Bog. Duhovnye osnovy obshhestva [God with us. Spiritual foundations of society]. Moscow: Respublika[in Russian].
Eccles, J. C. and Popper, K. R. (1977).The Self and Its Brain (Berlin, Heidelberg, London, New York: Springer-Verlag [in English].
Mur, Dzh. (1984). Principy jetiki [Principles of ethics]. Moscow: Progress, (pp. 62-63) [in Russian].
Gubin, V.D. (1999). Osnovy filosofii [The basics of philosophy]. Moscow: AST, (pp. 8-11) [in Russian].
Kant, I. (2004). Krytyka praktychnogo rozumu [Critics of practical mind].Kyi’v: Osnovy [in Ukrainian].