Онтологічні начала античної філософії
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)03Ключові слова:
антична філософія, метанаратив, онтологічні начала мислення, формалізація, інструменталізаціяАнотація
Проаналізовано проблему виявлення смислових контурів античної філософії з точки зору представленості їх у сучасних методологічних та історико-філософських стратегіях. Доведено, що відмова від проблематизації питання про онтологічні начала античної філософії призводить до локалізації та інструменталізації історико-філософського дискурсу. Зосередження уваги на питанні про начала античної філософії демонструється як фундаментальна передумова формування адекватної трансцендентальної дистанції, через яку мислення у своїх сутнісних вимірах та буттєвих характеристиках постає конкретним предметом філософського аналізу.
Посилання
Hajdegger, M. (2009). Parmenid [Parmenides]. (Trans). SPb.: Vladimir Dal’.
Losev, A.F. (1989). Derzanie duha [Daring spirit]. M.: Izd-vo polit. l-ry.
Ado, P. (2014). Shho take antychna filosofija [Whatisancientphilosophy]. Kyi’v: Kul’turna Asociacija "Novyj Akropol’".
Annas, Julia E. (1992). Hellenistic Philosophy of Mind. Berkeley: University of California Press.
Annas, Julia E. (2000). Ancient Philosophy: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
Burnyeat, M. (1980). Canthe Sceptic Livehis Scepticism? Doubtand Dogmatism.Ed. by M. Schofield, M. Burnyeat, J. Barnes. Oxford.
Burnyeat, M. (1982). Idealism and Greek Philosophy: what Descartessaw and Berkeley missed. The Philosophical Review, 1. (Vol. 91). January, 3-40.
Frede, M. Stoic Epistemology. The Cambrige History of Hellenistic Philosophy. Ed. by K. Algra, J. Barnes, J. Mansfeld, M. Schofield. Cambridge, 1999.
Grecheskaja filosofija, T. 1. Antologija [Greek philosophy, T. 1. Anthology]. (2006). M. Kanto-Sperber, Dzh. Barns, L. Brisson, Zh. Brjunsvig, G.Vlastos. (Trans). Мoscow: Greko-latinskij kabinet Ju. A. Shichalina.
Bibihin, V. (2012). Sobstvennost’. Filosofija svoego [Ownership. The philosophy of own].SPb.: Nauka.
Vol’f, M., Butakov, P., & Berestov, I. (2013). Analiticheskaja istorija antichnoj filosofii [Analytical history of ancient philosophy]. Sententiae – Sententiae, 1 (XXVIII), 96-108.
Ahutyn, A. V. (2015). Evropa – forum myra [Europe – World Forum]. Kyi’v: Duh i litera.
Ahutin, A. V. Filosofskoe sushhestvo evropejskoj kul’tury. Pamjati Vladimira Bibihina [Philosophical being of European culture. In memory of Vladimir Bibikhin]. Retrieved from http://bogoslov-club.org.ua/?p=5205.
Baumejster, A., Vestel’, Ju., Zvons’ka, L. et. al. (2012). Stan i perspektyvy ukrai’ns’kogo antykoznavstva [The state and prospects of Ukrainian classical studies]. Filosofs’ka dumka – Philosophical thought, 1,5-25. Retrievedfrom http://journal.philosophy.ua/issue/2012-no51.
Petrushenko, V. L. (2008). Iov ili o chelovecheskom samostojanii [Job or about human self-existence]. L’vov, Novyj svit -2000.
Panych, O. (2016). Arystoteleva "usija": mizh substancijeju, sutnistju i neperekladnistju [Aristotle’s "mission": between substance, essence and immutability]. Filosofs’ka dumka –Philosophical thought, 5,33-49. Retrieved from http://journal.philosophy.ua/issue/2016-no5.
Ahutin, A., Baumejster, A., Bilyj, O. et. al. (2016). Arystotel’ i arystotelizm: 2400 rokiv po tomu [Aristotle and Aristotelianism: 2400 years later]. Filosofs’ka dumka – Philosophical thought, 6-26. Retrieved from http://journal.philosophy.ua/issue/2016-no5.
Navroc’kyj, V. (2016). "Topika" Arystotelja i praktychnyj povorot u suchasnij logici ["Topic" of Aristotle and a practical turn in modern logic]. Filosofs’ka dumka –Philosophical thought, 5,27-32. Retrievedfrom http://journal.philosophy.ua/issue/2016-no5.
Vitgenshtejn, L. (2018). Logiko-filosofskij traktat [Logical and philosophical treatise]. Мoscow: АСТ.