Ефективність маркетингових інновацій в індустрії моди

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2025(161)08

Ключові слова:

маркетинг в модній індустрії, споживчі тенденції, економетрична модель, штучний інтелект, маркетинговий аналіз, електронна комерція, стійкість

Анотація

Сучасні маркетингові дослідження в індуст­рії моди залежать від штучного інтелек­ту, який допомагає у вивченні тенденцій у споживчих аспектах, прогнозуванні поведінки покупців і персоналізації маркетингових стра­те­гій. Крім того, інтелектуальні алгоритми не лише автоматизують обробку баз даних, але й використовуються для виявлення прихованих закономірностей у вподобаннях споживачів, які неможливо виявити традицій­ними методами. Завдяки використанню штуч­ного інтелекту з машинним навчанням прогно­зу­вання ринкових тенденцій стало набагато точнішим і особливо важливим у швидкозмінній індустрії моди. У дослідженні висунуто гіпо­тезу, що впрова­дження аналітики на основі штучного інтелек­ту дозволяє оптимізувати маркетингові бюд­же­ти, зробити рекламні кампа­нії ефектив­нішими та забезпечити ефективність стра­тегії бренду відповідно до тенденцій. Для перевірки гіпотези створена економетрична панельна модель даних для аналізу фінансових даних десяти провідних модних брендів з різних країн за 2020–2024 рр. Згідно з цим дослі­дженням аналітика, що підтримується штуч­ним інтелектом та практикою впливу, допома­гає клієнтам впрова­джувати тенденції, які збільшують продажі в індустрії моди. Встанов­лено, що рекламні кош­ти разом зі звʼязками в соціальних мережах та проєкти сталого розвитку позитивно впли­вають на результати продажів, проте ці результати залежать від обізнаності клієнтів про ціни та від ринкових умов. Представлена методологія працює покро­ково, дозволяючи отримувати інформа­цію з фінансових звітів компаній, а також результати проведенного з аналізу ринку та економічні записи. Аналітична система вико­рис­товує регресійний аналіз панельних даних для формування уявлення, як різні маркетингові та економічні фактори повʼязані один з одним. Обрана структура моделі враховує варіації продуктів між різними брендами та протягом різних періодів часу для отримання надійних результатів. Сучасні дослідження стикаються з труднощами у використанні вторинних даних, оскільки вимірювання адаптації до трендів не завжди можуть бути точними, а почуття клієнтів не враховуються в дослідженні

Біографія автора

Маріанна КОНОПЛЯННИКОВА, Державний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент, доцент кафедри маркетингу Державного торговельно-економічного університету

Посилання

Adidas AG. (2024). Annual reports & financial statements. https://www.adidas-group.com/en/investors/financial-reports

Baltagi, B. H. (2021). Econometric analysis of panel data (6th ed.). Wiley. https://doi.org/10.1007/978-3-030-53953-5

Burberry Group plc. (2024). Financial statements & sustainability reports. https://www.burberryplc.com/investors/results-reports-presentations

Cameron, A. C., & Trivedi, P. K. (2010). Microeconometrics using Stata (Revised ed.). Stata Press. https://econpapers.repec.org/RePEc:tsj:spbook:musr

Chandy, R. K., Johar, G. V., Moorman, C., & Roberts, J. H. (2021). Better marketing for a better world. Journal of Marketing, 85(3), 1-9. https://doi.org/10.1177/00222429211003690

Comin, L. C., Aguiar, C. C., Sehnem, S., Yusliza, M.-Y., Cazella, C. F., & Julkovski, D. J. (2020). Sustainable business models: A literature review. Benchmarking: An International Journal, 27(7), 2028-2047.

https://doi.org/10.1108/BIJ-12-2018-0384

Dwivedi, A., & Pawsey, N. (2023). Examining the drivers of marketing innovation in SMEs. Journal of Business Research, 155(Part B), 113409. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113409

Euromonitor International. (2024). Fashion Industry Trends: Consumer Behavior Insights & Market Forecasts. https://www.euromonitor.com/press/press-releases/november-2024/euromonitor-international-reveals-top-global-consumer-trends-for-2025

Fast Retailing Co., Ltd. (2024). Financial results & performance. https://www.fastretailing.com/eng/ir/news/2501091800.html

Fayvishenko, D., Mitchuk, O., Lorvi, I., Konopliannykova, M., Chernobrovkina, S. & Sytnyk, O. (2023).

Communication Strategies of Brand Management and Online Marketing of Digital Products. Econ. Aff., 68(01s): 289-298.

Freudenreich, B., Lüdeke-Freund, F., & Schaltegger, S. (2020). A stakeholder theory perspective on business models: Value creation for sustainability. Journal of Business Ethics, 166(1), 3-18. https://doi.org/10.1007/s10551-019-04112-z

Greene, W. H. (2020). Econometric analysis (8th ed.). Pearson. https://www.ctanujit.org/uploads/2/5/3/9/25393293/_econometric_analysis_by_greence.pdf

H&M Group. (2024). Annual & sustainability reports. https://hmgroup.com/investors/annual-and-sustainability-report/

Illiashenko, S. M., & Rud, M. P. (2023). Marketing innovations in innovative activities of Ukrainian enterprises. Effective Economy, (6). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5626 (accessed March 20, 2025).

IMF. (2025). Growth on divergent paths amid elevated policy uncertainty. https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2025/01/17/world-economic-outlook-update-january-2025

Inditex. (2024). Annual financial reports. https://www.inditex.com/itxcomweb/bt/en/investors/finance

Kering Group. (2024). Annual reports & financial data. https://www.kering.com/en/finance/publications/

Kurbatska, L. M. (2021). Modern forms of organi-zation of business processes: Analytics and efficien¬cy assessment. Ekonomika ta derzhava, (7), 57-61. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.7.57

Lee, E.-J., Choi, H., Han, J., Kim, D. H., Ko, E., & Kim, K. H. (2020). How to "nudge" your consumers toward sustainable fashion consumption: An fMRI investigation. Journal of Business Research, (117), 642-651. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.050

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. (2024). Financial reports & corporate publications. https://www.lvmh.com/en/investors/investors-and-analysts

Lysenko, I. V. (2023). Digitization of marketing processes: Current state and development trends.

In Marketing in entrepreneurship, exchange activity and trade in a smart-society: Managerial dimensions: A collective monograph. 1-869. Lviv: Koshovy B.-P.O.

McKinsey & Company. (2024). The State of Fashion 2025: Challenges at every turn. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion

Mio, C., Panfilo, S., & Blundo, B. (2020). Sustainable development goals and the strategic role of business: A systematic literature review. Business Strategy and the Environment, 29(8), 3220-3245. https://doi.org/10.1002/bse.2568

Niinimäki, K., Peters, G., Dahlbo, H., Perry, P., Rissanen, T., & Gwilt, A. (2020). The environmental price of fast fashion. Nature Reviews Earth & Environment, (1), 189-200.

https://doi.org/10.1038/s43017-020-0039-9

Nike Inc. (2024). Investor relations financials. https://investors.nike.com/investors/news-events-and-reports/default.aspx

OECD. (2025). Consumer confidence index. https://www.oecd.org/en/data/indicators/consumer-confidence-index-cci.html

Roozen, I., Raedts, M., & Meijburg, L. (2021). Do verbal and visual nudges influence consumersʼ choice for sustainable fashion? Journal of Global Fashion Marketing, 12(4), 327-342. https://doi.org/10.1080/20932685.2021.1930096

Saher, L. Yu., & Savchenko, O. S. (2021). The essence of the concept of "Marketing innovations". https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/12¬34-56789/28795 (accessed March 20, 2025).

Sailer, A., Wilfing, H., & Straus, E. (2022). Greenwashing and bluewashing in Black Friday-related sustainable fashion marketing on Instagram. Sustainability, 14(3), 1494. https://doi.org/10.3390/su14031494

https://doi.org/10.3390/su14031494

Spielmann, N. (2021). Green is the new white: How virtue motivates green product purchase. Journal of Business Ethics, (173), 759-776. https://doi.org/10.1007/s10551-020-04493-6

Statista. (2025). Fashion - Worldwide. https://www.statista.com/outlook/emo/fashion/worldwide

Stock, J. H., & Watson, M. W. (2019). Introduction to econometrics (4th ed.). Pearson. https://www.ssc.wisc.edu/~mchinn/stock-watson-econometrics-3e-lowres.pdf

Voola, R., Bandyopadhyay, C., Azmat, F., Ray, S., & Nayak, L. (2022). How are consumer behavior and marketing strategy researchers incorporating the SDGs? A review and opportunities for future research. Australasian Marketing Journal, 30(2), 119-130. https://doi.org/10.1177/14413582221079431

Wooldridge, J. M. (2019). Introductory econometrics: A modern approach (7th ed.). Cengage Learning. https://www.scirp.org/reference/referencespapers?referenceid=3023921

World Bank. (2025). Emerging and Developing Economies in the 21st Century. https://www.worldbank.org/en/publication/global-economic-prospects

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-11

Як цитувати

[1]
КОНОПЛЯННИКОВА M. 2025. Ефективність маркетингових інновацій в індустрії моди. Scientia fructuosa. 161, 3 (Чер 2025), 113–125. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2025(161)08.

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають