Ефективність маркетингових інновацій в індустрії моди
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2025(161)08Ключові слова:
маркетинг в модній індустрії, споживчі тенденції, економетрична модель, штучний інтелект, маркетинговий аналіз, електронна комерція, стійкістьАнотація
Сучасні маркетингові дослідження в індустрії моди залежать від штучного інтелекту, який допомагає у вивченні тенденцій у споживчих аспектах, прогнозуванні поведінки покупців і персоналізації маркетингових стратегій. Крім того, інтелектуальні алгоритми не лише автоматизують обробку баз даних, але й використовуються для виявлення прихованих закономірностей у вподобаннях споживачів, які неможливо виявити традиційними методами. Завдяки використанню штучного інтелекту з машинним навчанням прогнозування ринкових тенденцій стало набагато точнішим і особливо важливим у швидкозмінній індустрії моди. У дослідженні висунуто гіпотезу, що впровадження аналітики на основі штучного інтелекту дозволяє оптимізувати маркетингові бюджети, зробити рекламні кампанії ефективнішими та забезпечити ефективність стратегії бренду відповідно до тенденцій. Для перевірки гіпотези створена економетрична панельна модель даних для аналізу фінансових даних десяти провідних модних брендів з різних країн за 2020–2024 рр. Згідно з цим дослідженням аналітика, що підтримується штучним інтелектом та практикою впливу, допомагає клієнтам впроваджувати тенденції, які збільшують продажі в індустрії моди. Встановлено, що рекламні кошти разом зі звʼязками в соціальних мережах та проєкти сталого розвитку позитивно впливають на результати продажів, проте ці результати залежать від обізнаності клієнтів про ціни та від ринкових умов. Представлена методологія працює покроково, дозволяючи отримувати інформацію з фінансових звітів компаній, а також результати проведенного з аналізу ринку та економічні записи. Аналітична система використовує регресійний аналіз панельних даних для формування уявлення, як різні маркетингові та економічні фактори повʼязані один з одним. Обрана структура моделі враховує варіації продуктів між різними брендами та протягом різних періодів часу для отримання надійних результатів. Сучасні дослідження стикаються з труднощами у використанні вторинних даних, оскільки вимірювання адаптації до трендів не завжди можуть бути точними, а почуття клієнтів не враховуються в дослідженні
Посилання
Adidas AG. (2024). Annual reports & financial statements. https://www.adidas-group.com/en/investors/financial-reports
Baltagi, B. H. (2021). Econometric analysis of panel data (6th ed.). Wiley. https://doi.org/10.1007/978-3-030-53953-5
Burberry Group plc. (2024). Financial statements & sustainability reports. https://www.burberryplc.com/investors/results-reports-presentations
Cameron, A. C., & Trivedi, P. K. (2010). Microeconometrics using Stata (Revised ed.). Stata Press. https://econpapers.repec.org/RePEc:tsj:spbook:musr
Chandy, R. K., Johar, G. V., Moorman, C., & Roberts, J. H. (2021). Better marketing for a better world. Journal of Marketing, 85(3), 1-9. https://doi.org/10.1177/00222429211003690
Comin, L. C., Aguiar, C. C., Sehnem, S., Yusliza, M.-Y., Cazella, C. F., & Julkovski, D. J. (2020). Sustainable business models: A literature review. Benchmarking: An International Journal, 27(7), 2028-2047.
https://doi.org/10.1108/BIJ-12-2018-0384
Dwivedi, A., & Pawsey, N. (2023). Examining the drivers of marketing innovation in SMEs. Journal of Business Research, 155(Part B), 113409. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113409
Euromonitor International. (2024). Fashion Industry Trends: Consumer Behavior Insights & Market Forecasts. https://www.euromonitor.com/press/press-releases/november-2024/euromonitor-international-reveals-top-global-consumer-trends-for-2025
Fast Retailing Co., Ltd. (2024). Financial results & performance. https://www.fastretailing.com/eng/ir/news/2501091800.html
Fayvishenko, D., Mitchuk, O., Lorvi, I., Konopliannykova, M., Chernobrovkina, S. & Sytnyk, O. (2023).
Communication Strategies of Brand Management and Online Marketing of Digital Products. Econ. Aff., 68(01s): 289-298.
Freudenreich, B., Lüdeke-Freund, F., & Schaltegger, S. (2020). A stakeholder theory perspective on business models: Value creation for sustainability. Journal of Business Ethics, 166(1), 3-18. https://doi.org/10.1007/s10551-019-04112-z
Greene, W. H. (2020). Econometric analysis (8th ed.). Pearson. https://www.ctanujit.org/uploads/2/5/3/9/25393293/_econometric_analysis_by_greence.pdf
H&M Group. (2024). Annual & sustainability reports. https://hmgroup.com/investors/annual-and-sustainability-report/
Illiashenko, S. M., & Rud, M. P. (2023). Marketing innovations in innovative activities of Ukrainian enterprises. Effective Economy, (6). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5626 (accessed March 20, 2025).
IMF. (2025). Growth on divergent paths amid elevated policy uncertainty. https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2025/01/17/world-economic-outlook-update-january-2025
Inditex. (2024). Annual financial reports. https://www.inditex.com/itxcomweb/bt/en/investors/finance
Kering Group. (2024). Annual reports & financial data. https://www.kering.com/en/finance/publications/
Kurbatska, L. M. (2021). Modern forms of organi-zation of business processes: Analytics and efficien¬cy assessment. Ekonomika ta derzhava, (7), 57-61. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.7.57
Lee, E.-J., Choi, H., Han, J., Kim, D. H., Ko, E., & Kim, K. H. (2020). How to "nudge" your consumers toward sustainable fashion consumption: An fMRI investigation. Journal of Business Research, (117), 642-651. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.050
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. (2024). Financial reports & corporate publications. https://www.lvmh.com/en/investors/investors-and-analysts
Lysenko, I. V. (2023). Digitization of marketing processes: Current state and development trends.
In Marketing in entrepreneurship, exchange activity and trade in a smart-society: Managerial dimensions: A collective monograph. 1-869. Lviv: Koshovy B.-P.O.
McKinsey & Company. (2024). The State of Fashion 2025: Challenges at every turn. https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/state-of-fashion
Mio, C., Panfilo, S., & Blundo, B. (2020). Sustainable development goals and the strategic role of business: A systematic literature review. Business Strategy and the Environment, 29(8), 3220-3245. https://doi.org/10.1002/bse.2568
Niinimäki, K., Peters, G., Dahlbo, H., Perry, P., Rissanen, T., & Gwilt, A. (2020). The environmental price of fast fashion. Nature Reviews Earth & Environment, (1), 189-200.
https://doi.org/10.1038/s43017-020-0039-9
Nike Inc. (2024). Investor relations financials. https://investors.nike.com/investors/news-events-and-reports/default.aspx
OECD. (2025). Consumer confidence index. https://www.oecd.org/en/data/indicators/consumer-confidence-index-cci.html
Roozen, I., Raedts, M., & Meijburg, L. (2021). Do verbal and visual nudges influence consumersʼ choice for sustainable fashion? Journal of Global Fashion Marketing, 12(4), 327-342. https://doi.org/10.1080/20932685.2021.1930096
Saher, L. Yu., & Savchenko, O. S. (2021). The essence of the concept of "Marketing innovations". https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/12¬34-56789/28795 (accessed March 20, 2025).
Sailer, A., Wilfing, H., & Straus, E. (2022). Greenwashing and bluewashing in Black Friday-related sustainable fashion marketing on Instagram. Sustainability, 14(3), 1494. https://doi.org/10.3390/su14031494
https://doi.org/10.3390/su14031494
Spielmann, N. (2021). Green is the new white: How virtue motivates green product purchase. Journal of Business Ethics, (173), 759-776. https://doi.org/10.1007/s10551-020-04493-6
Statista. (2025). Fashion - Worldwide. https://www.statista.com/outlook/emo/fashion/worldwide
Stock, J. H., & Watson, M. W. (2019). Introduction to econometrics (4th ed.). Pearson. https://www.ssc.wisc.edu/~mchinn/stock-watson-econometrics-3e-lowres.pdf
Voola, R., Bandyopadhyay, C., Azmat, F., Ray, S., & Nayak, L. (2022). How are consumer behavior and marketing strategy researchers incorporating the SDGs? A review and opportunities for future research. Australasian Marketing Journal, 30(2), 119-130. https://doi.org/10.1177/14413582221079431
Wooldridge, J. M. (2019). Introductory econometrics: A modern approach (7th ed.). Cengage Learning. https://www.scirp.org/reference/referencespapers?referenceid=3023921
World Bank. (2025). Emerging and Developing Economies in the 21st Century. https://www.worldbank.org/en/publication/global-economic-prospects
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)