Маркетингові ризики брендингу територій
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2025(161)07Ключові слова:
брендинг територій, маркетингові ризики, ризики бренду, маркетингове середовищеАнотація
Брендинг як стратегічний інструмент управління розвитком територій виконує важливу функцію у формуванні впізнаваності, забезпеченні позитивного іміджу, залученні інвестицій, туристичних потоків, людського капіталу, а також у підвищенні загальної конкурентоспроможності території на національному та глобальному рівнях. Однак формування, просування та управління брендом території супроводжуються певними маркетинговими ризиками, які можуть істотно впливати на ефективність брендингових стратегій і зумовлювати негативні наслідки як економічного, так і соціального характеру. Своєчасне виявлення, оцінка та ефективна мінімізація таких ризиків дають змогу уникнути репутаційних втрат, зберегти довіру цільових аудиторій та забезпечити стійке економічне зростання. Дослідження базується на гіпотезі, що маркетингові ризики бренду території формуються під впливом внутрішніх та зовнішніх чинників її маркетингового середовища. Методологічну основу дослідження становлять загальнонаукові та спеціальні методи: аналіз і синтез, індукція та дедукція, групування, структурно-логічний метод, логічне узагальнення результатів та графічна візуалізація. Проаналізовано основні теоретичні підходи до трактування понять "маркетингові ризики" та "ризики бренду", охарактеризовано існуючі підходи до їх класифікації. Досліджено чинники мікро- та макросередовища, що генерують ризики, а також запропоновано типологію маркетингових ризиків бренду території. Результати дослідження можуть бути використані під час розроблення стратегій територіального брендингу та систем управління ризиками у сфері маркетингу територій
Посилання
Fournier, S. & Srinivasan, S. (2018). Branding and the Risk Management Imperative. GfK Marketing Intelligence Review. https://doi.org/10.2478/gfkmir-2018-0002 DOI: https://doi.org/10.2478/gfkmir-2018-0002
Iankovets, T., & Levytska, I. (2024). Digital tools for territory branding. Scientia fructuosa, (4), 58-81. https://doi.org/10.31617/1.2024(156)04 DOI: https://doi.org/10.31617/1.2024(156)04
Karpenko, L., & Chornenka, L. (2022). Identifi¬ca-tion and management of risks in marketing activities. Economic Space, (180), 54-57. https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-8 DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-8
Kudumula, D. (2023). What is Brand Risk Detection and how can brands use Social Listening to detect risks? Digimind. https://blog.digimind.com/en/insight-driven-marketing/what-is-brand-risk-detection-and-how-can-brands-use-social-listening-to-detect-risk
Kurasova, V. E., & Yevtushenko, G. V. (2017). Risks associated with the creation of new brands. Scientific Bulletin of Kherson State University, (27), Р. 2, 15-18.
Laburtseva, O. I. (2016). Marketing Risk Manage-ment of Trading Enterprises. Economy of Ukraine, (4), 79-91. http://nbuv.gov.ua/UJRN/EkUk_2016_4_9
Lindsay, P. (2024). Common Types of Brand Risks and What To Do About Them. Reputation Sciences. https://www.reputationsciences.com/common-types-of-brand-risks-and-what-to-do-about-them/
Lyakh, Ya. (2013). The essence of marketing risks and their classification. Scientific works of the Poltava State Agrarian Academy, Vol. 2, 2(7), 185-191.
Lyaluk, A. M., Sak, T. V., & Bortnik, S. M. (2022). Marketing risks of commercial enterprises in the digital economy. International scientific journal "Internauka", (7). https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-7-8139 DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-7-8139
Oklander, T., & Pedko, I. (2017). Marketing risks: classification and methods of assessment. Marketing and Digital Technologies, 1(1), 128-138. https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/11 https://doi.org/10.15276/mdt.1.1.2017.8 DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.1.1.2017.8
Pavlenko, A. F., Reshetnikova, I. L., Voichak, A. V. et al. (2008). Marketing. Kyiv National Economic University.
Seekr Team. (2024, May 2). Brand Risk: What It Is, Real World Examples, and Strategies for Protecting Your Brand. Seekr. https://www.seekr.com/brand-risk/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)