Маркетингові ризики брендингу територій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2025(161)07

Ключові слова:

брендинг територій, маркетингові ризики, ризики бренду, маркетингове середовище

Анотація

Брендинг як стратегічний інструмент управління розвитком територій виконує важливу функцію у формуванні впізнава­ності, забезпеченні позитивного іміджу, залученні інвестицій, туристичних потоків, людського капіталу, а також у підвищенні загальної конкурентоспроможності території на національному та глобальному рівнях. Однак формування, просування та управління брендом території супроводжуються певними маркетинговими ризиками, які можуть істотно впливати на ефективність брендин­гових стратегій і зумовлювати негативні наслідки як економічного, так і соціального характеру. Своєчасне виявлення, оцінка та ефективна мінімізація таких ризиків дають змогу уникнути репутаційних втрат, збе­регти довіру цільових аудиторій та забез­печити стійке економічне зростання. Дослі­дження базується на гіпотезі, що маркетин­гові ризики бренду території формуються під впливом внут­рішніх та зовнішніх чинників її маркетин­гового середовища. Методологічну основу дослідження становлять загально­нау­кові та спеціальні методи: аналіз і син­тез, індукція та дедукція, групування, струк­турно-логічний метод, логічне узагаль­нення резуль­татів та графічна візуалізація. Проана­лі­зовано основні теоретичні підходи до трактування понять "маркетингові ризики" та "ризики бренду", охарактеризовано існуючі підходи до їх класифікації. Досліджено чинники мікро- та макросередовища, що генеру­ють ризики, а також запропоновано типо­логію маркетин­гових ризиків бренду тери­торії. Результати дослідження можуть бути використані під час розроблення стра­тегій територіального брен­дингу та систем управління ризиками у сфері маркетингу територій

Біографія автора

Ілона ЛЕВИЦЬКА, Державний торговельно-економічний університет

магістр, аспірант кафедри маркетингу Державного торговельно-економічного університету

 

Посилання

Fournier, S. & Srinivasan, S. (2018). Branding and the Risk Management Imperative. GfK Marketing Intelligence Review. https://doi.org/10.2478/gfkmir-2018-0002 DOI: https://doi.org/10.2478/gfkmir-2018-0002

Iankovets, T., & Levytska, I. (2024). Digital tools for territory branding. Scientia fructuosa, (4), 58-81. https://doi.org/10.31617/1.2024(156)04 DOI: https://doi.org/10.31617/1.2024(156)04

Karpenko, L., & Chornenka, L. (2022). Identifi¬ca-tion and management of risks in marketing activities. Economic Space, (180), 54-57. https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-8 DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-8

Kudumula, D. (2023). What is Brand Risk Detection and how can brands use Social Listening to detect risks? Digimind. https://blog.digimind.com/en/insight-driven-marketing/what-is-brand-risk-detection-and-how-can-brands-use-social-listening-to-detect-risk

Kurasova, V. E., & Yevtushenko, G. V. (2017). Risks associated with the creation of new brands. Scientific Bulletin of Kherson State University, (27), Р. 2, 15-18.

Laburtseva, O. I. (2016). Marketing Risk Manage-ment of Trading Enterprises. Economy of Ukraine, (4), 79-91. http://nbuv.gov.ua/UJRN/EkUk_2016_4_9

Lindsay, P. (2024). Common Types of Brand Risks and What To Do About Them. Reputation Sciences. https://www.reputationsciences.com/common-types-of-brand-risks-and-what-to-do-about-them/

Lyakh, Ya. (2013). The essence of marketing risks and their classification. Scientific works of the Poltava State Agrarian Academy, Vol. 2, 2(7), 185-191.

Lyaluk, A. M., Sak, T. V., & Bortnik, S. M. (2022). Marketing risks of commercial enterprises in the digital economy. International scientific journal "Internauka", (7). https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-7-8139 DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-7-8139

Oklander, T., & Pedko, I. (2017). Marketing risks: classification and methods of assessment. Marketing and Digital Technologies, 1(1), 128-138. https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/11 https://doi.org/10.15276/mdt.1.1.2017.8 DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.1.1.2017.8

Pavlenko, A. F., Reshetnikova, I. L., Voichak, A. V. et al. (2008). Marketing. Kyiv National Economic University.

Seekr Team. (2024, May 2). Brand Risk: What It Is, Real World Examples, and Strategies for Protecting Your Brand. Seekr. https://www.seekr.com/brand-risk/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-11

Як цитувати

[1]
ЛЕВИЦЬКА I. 2025. Маркетингові ризики брендингу територій. Scientia fructuosa. 161, 3 (Чер 2025), 102–112. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2025(161)07.

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають