Універсальна модель управління знаннями у корпорації

Автор(и)

  • Тетяна БУСАРЄВА Київський національний торговельно-економічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(134)04

Ключові слова:

економіка знань, ТНК, управління знаннями, управління ре­сурсами, НДДКР, модель управління знаннями

Анотація

Постановка проблеми. У різних галузях економіки ступінь впливу певних еле­ментів інтелектуального капіталу на результати діяльності ТНК буде різним, оскіль­ки навіть на розвинених ринках інтелектуальний капітал може відігравати різну роль у діяльності корпорацій. Саме тому при розвитку економіки знань необхідною умовою розвитку ТНК є обґрунтування складових універсальної моделі управління знаннями.
Аналіз останніх досліджень та публікацій показав, що, незважаючи на пев­ний науковий прогрес, питання щодо компонентів універсальної моделі ТНК залишається невирішеним.
Метою дослідження є обґрунтування та опис компонентів універсальної моделі управління знаннями ТНК, включаючи аналіз показників та вимірювань інтелек­туаль­ного капіталу, визначення та опис компонентів універсальної моделі управ­ління знаннями ТНК.
Матеріали та методи. Для досягнення мети використано набір додаткових методів наукового дослідження економічних процесів та явищ: системно-структурний, порівняльний та статистичний аналіз.
Результати дослідження. Система управління знаннями є одним із важливих активів ТНК, що об’єднує бази даних, документи, політику, процедури, раніше не вив­чені знання та досвід окремих працівників. Такий підхід забезпечує стійкий со­ціально-економічний розвиток та формує конкурентоспроможність ТНК. В умовах обме­женості ресурсів можливість впровадження системного управління знаннями в корпорації є її основною конкурентною перевагою. Тому технології, засновані на сис­темі знань, набули широкого поширення та застосування. Система управління знан­нями – це новий етап у розвитку технології управління, що замінює етап вико­рис­тання корпоративних баз даних.
Висновки. На початку XXI ст. відбувається динамічна зміна епох сві­то­вого соціокультурного розвитку на нову епоху знань та творчості. У той же час такий тип конфліктної ситуації у світі виникає внаслі­док існування декількох епох одно­часно, тобто нині відбувається фор­мування постіндустріального (інформаційно-інноваційного) суспільства, де ресурс знань виходить на якісно новий рівень.

Біографія автора

Тетяна БУСАРЄВА, Київський національний торговельно-економічний університет

к. е. н., доцент,  докторант кафедри світової економіки

Посилання

Nonaka, I., & Takeuchi, H. (2013). Kompanija – sozdatel’ znanija. Zarozhdenie i razvitie innovacij v japonskih firmah [The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation]. (Trans). Moscow: ZAO "Olimp Biznes" [in Russian].

Mil’ner, B. Z. (2017). Upravlenie znanijami: pervye itogi, uroki i perspektivy [Knowledge management: first results, lessons and perspectives]. Problemy teo­rii i praktiki upravlenija –Problems of theory and practice of manage­ment, 6, 37-46 [in Russian].

Gavrilova, T. A., & Horoshevskij, V. F. (2018). Bazy znanij intellektual’nyh sistem [Knowledge bases of intelligent systems]. SPb.: Piter [in Russian].

Popov, E. V., Vlasov, M. V., Gurina, K. O. (2018). Formirovanie institutov uprav­lenija znanijami [Formation of knowledge management institutions]. Innovacii –Innovation, 5, 96-99 [in Russian].

Tiwana, A. (2016). The knowledge management toolkit: practical techniques for building a knowledge management system. Prentice Hall PTR Upper Saddle River, NJ, USA [in English].

Armstrong, Charles Allan, & Krebs, Valdis Edgars (2002). Knowledge mana­gement system. Patents. Retrieved from https://www.google.com/patents/US20020169737 [in English].

The KNOW Network. Retrieved from http://www.knowledgebusiness.com/knowledgebusiness/templates/home.aspx?siteId=1&menuItemId=25 [in English].

Dolk, D., & Konsynski, B. (2019). Knowledge Representation for Model Mana­gement Systems. IEEETransactions on Software Engineering, 619-628 [in English].

Masuda, Y. (2010). The informational Society as Post-Indastrial Society. Worldfuture Society, 171 [in English].

Komarova, A. V. (2017). Strategicheskie aspekty upravlenija znanijami v trans­na­cional’nyh korporacijah [Strategic aspects of knowledge management in trans­national corporations]. Rossijskij vneshnejekonomicheskij vestnik – Russian Foreign Economic Bulletin, 4. 17-26 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-23

Як цитувати

[1]
БУСАРЄВА .T. 2022. Універсальна модель управління знаннями у корпорації. Scientia fructuosa. 134, 6 (Чер 2022), 36–46. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(134)04.

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНА ЕКОНОМІКА