Омніканальність у підвищенні дохідності в ритейлі
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(140)07Ключові слова:
омніканальність, багатоканальність, доходи, товарооборот, конверсія, ритейлАнотація
Постановка проблеми. В умовах карантинних обмежень, спричинених пандемією COVID-19, поєднання різних каналів реалізації товарів виявилося рятівним засобом для світового та вітчизняного ритейлу і створило поштовх для розгляду нових науково-практичних підходів до диверсифікації джерел формування доходів у торгівлі.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Можна констатувати, що проблема стратегічного управління доходами підприємств торгівлі не достатньо розкрита в сучасній вітчизняній економічній літературі, а питання впливу омніканальності на формування доходів в торгівлі, в тому числі у довгостроковій перспективі, поки що не знайшло системного відображення у науковій та практичній літературі.
Метою статті єрозгляд омніканального підходу до реалізації товарів як об’єктивної реальності сучасного ритейлу та фактору зростання доходів суб’єктів торговельної діяльності.
Матеріали та методи. Інформаційним підґрунтям для проведення дослідження слугували публікації зарубіжних дослідників, матеріали аналітичних звітів щодо розвитку роздрібної торгівлі. Використано рядзагальнонаукових та спеціальних методів досліджень, зокрема узагальнення, порівняльного аналізу, систематизації та ін.
Результати дослідження. Останнім часом сфера торгівлі розвивається внаслідок застосування омніканального підходу до продажів, де споживачам пропонують альтернативні канали для пошуку необхідних їм товарів. При омніканальному підході відбувається синхронізація каналів, які управляються централізовано таким чином, щоб спочатку сформувати цілісний образ компанії в очах споживача, а вже потім на одному з каналів здійснити продаж. Головною метою цієї стратегії є забезпечення повторної покупки.
Висновки. Омніканальність – це засіб виживання ритейлу в умовах пандемії, сучасна бізнес-модель, яка має на меті не тільки сприяти подоланню наслідків впливу карантинних обмежень, потужний інструмент для нарощення обсягу доходів та масштабування бізнесу в цілому.
Посилання
Rigby, D. (2011). The future of shopping. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2011/12/the-future-of-shopping [in English].
Beck, N., & Rygl, D. (2015). Categorization of multiple channel retailing in multi-, cross-, and omnichannel retailing for retailers and retailing. Journal of Retailing and Consumer Services, 27, 170-178 [in English].
Picot-Coupey, K., Huré, E., & Piveteau. L. (2016). Channel design to enrich customers’ shopping experiences. Journal Retail Distribution Management, 44(3), 336-368 [in English].
Sousa, R., & Voss, C. (2006). Service quality in multichannel services employing virtual channels. Journal Service Research, 8(4), 356-371 [in English].
Hübner, A., Wollenburg, J., & Holzapfel, A. (2016). Retail logistics in the transition from multi-channel to omni-channel. Journal Physics Distribution Logistics Management, 46, 562-583 [in English].
Bocklund, Lori. The multichannel Contact Center becomes "оmnichannel". www.strategiccontact.com. Retrieved from http://www.strategiccontact.com/ articles/2015/Contact-Center-Omnichannel-Jan2015.pdf [in English].
Zhegus, O. V. (2017). Integrovanyj pidhid do organizacii’ prodazhu v rozdribnij torgivli [An integrated approach to the organization of sales in retail]. Marketyng i menedzhment innovacij – Marketing and innovation management, 1, 62-72. Retrieved from mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2017_1_62_72.pdf [in English].
Zozul’ov, O., & Levchenko, M. (2016). Formuvannja omnikanal’noi’ zbutovoi’ strategii’ pidpryjemstva [Formation of omnichannel sales strategy of the enterprise]. Ekonomichnyj visnyk Nacional’nogo tehnichnogo universytetu Ukrai’ny "Kyivs’kyj politehnichnyj instytut" – Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", 13, 361-368. Retrieved fromhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2016_13_54 [in Ukrainian].
Lisica, V. (2017). Omnikanal’ni prodazhi: tendencii’, problemy ta perspektyvy rozvytku v ukrai’ns’komu rytejli [Omnichannel sales: trends, problems and prospects of development in Ukrainian retail]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnja – Problems and prospects of economics and management, 2 (10), 100-110. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppeu_2017_2_14 [in English].
Romanchenko, T. V. (2020). Marketyngova zbutova strategija torgovel’noi’ merezhi [Marketing sales strategy of the retail]. Candidate’s thesis. Retrieved from https://knute.edu.ua/file/Mg==/3d5f500012dc0c6e526ef60d94fdaa85.pdf [in Ukrainian].
Savchuk, A. M. (2017). Omnichanal strategies of trade enterprises: information support. Visnyk KNTEU – Bulletinof KNTEU, 6 (116), 73-81. Retrieved fromhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2017_6_9[in English].
Trubej, O., & Pasova, N. (2018). Omnikanal’nist’ v torgivli [Omnichannel in trade]. Materialy IV mizhnar. nauk.-prakt. konf. "Ekonomika ta upravlinnja: suchasnyj stan i perspektyvy rozvytku" – Materials IV International scientific-practical conf. "Economics and Management: Current Status and Prospects for Development" (Odessa, December 13-14, 2018). Odesa [in English].
Shtal’, T. V., & Proskurina, N. V. (2020). Kompleksnyj pidhid do omnikanal’noi’ marketyngovoi’ strategii’ v rozdribnij torgivli [An integrated approach to omnichannel marketing strategy in retail]. Prychornomors’ki ekonomichni studii’ – Black Sea Economic Studies. Issue 60, 24-31. Retrieved from http://bses.in.ua/journals/2020/60_2_2020/6.pdf [in English].
Vysochyn, I. V. (2012). Upravlinnja tovarooborotom pidpryjemstv rozdribnoi’ torgivli [Turnover management of retail trade enterprises]. Kyiv: Kyiv. nac. torg.-ekon. un-t [in English].
Adobe Digital Economy Index (2020). Digital trends. Retrieved fromhttps://business.adobe.com/nz/resources/reports/digital-trends-2020.html[in English].
Harvard Business Review. A Study of 46,000 Shoppers Shows That Omnichannel Retailing Works. hbr.org. Retrieved from https://hbr.org/2017/01/a-study-of-46000-shoppers-shows-that-omnichannel-retailing-works[in English].
Egan, V. 9 Shopping Cart Abandonment Solutions That Actually Work. www.yieldify.com. Retrieved fromhttps://www.yieldify.com/blog/cart-abandonment-solutions [in English].
The Mailchimp Marketing Glossary. mailchimp.com. Retrieved fromhttps://mailchimp.com/marketing-glossary/google-remarketing [in English].
Roberts, T. What is Omnichannel Commerce? Definition, Benefits and Trends. www.bloomreach.com. Retrieved fromhttps://www.bloomreach.com/en/blog/2019/07/omnichannel-commerce-for-business.html [in English].
BrandsGetReal: What consumers want from brands in a divided society. sproutsocial.com. Retrieved from https://sproutsocial.com/insights/data/social-media-connection [in English].
Oficijnyj sajt Bloomreach [Bloomreach official site]. exponea.com.Retrieved from https://exponea.com/blog/customer-lifetime-value-guide [in English].