Омніканальність у підвищенні дохідності в ритейлі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(140)07

Ключові слова:

омніканальність, багатоканальність, доходи, товарооборот, конверсія, ритейл

Анотація

Постановка проблеми. В умовах карантинних обмежень, спричинених панде­мією COVID-19, поєднання різних каналів реалізації товарів виявилося рятівним засобом для світового та вітчизняного ритейлу і створило поштовх для розгляду нових науково-практичних підходів до диверсифікації джерел формування доходів у торгівлі.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Можна констатувати, що про­блема стратегічного управління доходами підприємств торгівлі не достатньо розкрита в сучасній вітчизняній економічній літературі, а питання впливу омніка­нальності на формування доходів в торгівлі, в тому числі у довгостроковій пер­спективі, поки що не знайшло системного відображення у науковій та практичній літературі.
Метою статті єрозгляд омніканального підходу до реалізації товарів як об’єктивної реальності сучасного ритейлу та фактору зростання доходів суб’єк­тів торговельної діяльності.
Матеріали та методи. Інформаційним підґрунтям для проведення дослі­дження слугували публікації зарубіжних дослідників, матеріали аналітичних звітів щодо розвитку роздрібної торгівлі. Використано рядзагальнонаукових та спеці­альних методів досліджень, зокрема узагальнення, порівняльного аналізу, система­тизації та ін.
Результати дослідження. Останнім часом сфера торгівлі розвивається внаслідок застосування омніканального підходу до продажів, де споживачам пропонують альтернативні канали для пошуку необхідних їм товарів. При омні­канальному підході відбувається синхронізація каналів, які управляються центра­лізовано таким чином, щоб спочатку сформувати цілісний образ компанії в очах споживача, а вже потім на одному з каналів здійснити продаж. Головною метою цієї стратегії є забезпечення повторної покупки.
Висновки. Омніканальність – це засіб виживання ритейлу в умовах пандемії, сучасна бізнес-модель, яка має на меті не тільки сприяти подоланню наслідків впливу карантинних обмежень, потужний інструмент для нарощення обсягу доходів та масштабування бізнесу в цілому.

Біографії авторів

Ірина ВИСОЧИН , Київський національний торговельно-економічний університет

д. е. н., доцент, професор кафедри економіки та фінансів підприємства

Агата ХМАРА, Київський національний торговельно-економічний університет

бакалавр зі спеціалізації "Економіка підприємства",
студентка магістерської програми "Фінансовий менеджмент"

Посилання

Rigby, D. (2011). The future of shopping. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2011/12/the-future-of-shopping [in English].

Beck, N., & Rygl, D. (2015). Categorization of multiple channel retailing in multi-, cross-, and omnichannel retailing for retailers and retailing. Journal of Retailing and Consumer Services, 27, 170-178 [in English].

Picot-Coupey, K., Huré, E., & Piveteau. L. (2016). Channel design to enrich customers’ shopping experiences. Journal Retail Distribution Management, 44(3), 336-368 [in English].

Sousa, R., & Voss, C. (2006). Service quality in multichannel services em­ploying virtual channels. Journal Service Research, 8(4), 356-371 [in English].

Hübner, A., Wollenburg, J., & Holzapfel, A. (2016). Retail logistics in the tran­sition from multi-channel to omni-channel. Journal Physics Distribution Logi­stics Management, 46, 562-583 [in English].

Bocklund, Lori. The multichannel Contact Center becomes "оmnichannel". www.strategiccontact.com. Retrieved from http://www.strategiccontact.com/ articles/2015/Contact-Center-Omnichannel-Jan2015.pdf [in English].

Zhegus, O. V. (2017). Integrovanyj pidhid do organizacii’ prodazhu v rozdribnij torgivli [An integrated approach to the organization of sales in retail]. Marke­tyng i menedzhment innovacij – Marketing and innovation management, 1, 62-72. Retrieved from mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2017_1_62_72.pdf [in English].

Zozul’ov, O., & Levchenko, M. (2016). Formuvannja omnikanal’noi’ zbutovoi’ strategii’ pidpryjemstva [Formation of omnichannel sales strategy of the enter­prise]. Ekonomichnyj visnyk Nacional’nogo tehnichnogo universytetu Ukrai’ny "Kyivs’kyj politehnichnyj instytut" – Economic Bulletin of the National Tech­ni­cal University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", 13, 361-368. Retrieved fromhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2016_13_54 [in Ukrainian].

Lisica, V. (2017). Omnikanal’ni prodazhi: tendencii’, problemy ta perspektyvy rozvytku v ukrai’ns’komu rytejli [Omnichannel sales: trends, problems and prospects of development in Ukrainian retail]. Problemy i perspektyvy ekono­miky ta upravlinnja – Problems and prospects of economics and management, 2 (10), 100-110. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppeu_2017_2_14 [in English].

Romanchenko, T. V. (2020). Marketyngova zbutova strategija torgovel’noi’ merezhi [Marketing sales strategy of the retail]. Candidate’s thesis. Retrieved from https://knute.edu.ua/file/Mg==/3d5f500012dc0c6e526ef60d94fdaa85.pdf [in Ukrainian].

Savchuk, A. M. (2017). Omnichanal strategies of trade enterprises: information support. Visnyk KNTEU – Bulletinof KNTEU, 6 (116), 73-81. Retrieved fromhttp://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2017_6_9[in English].

Trubej, O., & Pasova, N. (2018). Omnikanal’nist’ v torgivli [Omnichannel in trade]. Materialy IV mizhnar. nauk.-prakt. konf. "Ekonomika ta upravlinnja: suchasnyj stan i perspektyvy rozvytku" – Materials IV International scientific-practical conf. "Economics and Management: Current Status and Prospects for Development" (Odessa, December 13-14, 2018). Odesa [in English].

Shtal’, T. V., & Proskurina, N. V. (2020). Kompleksnyj pidhid do omni­ka­nal’noi’ marketyngovoi’ strategii’ v rozdribnij torgivli [An integrated approach to omnichannel marketing strategy in retail]. Prychornomors’ki ekonomichni studii’ – Black Sea Economic Studies. Issue 60, 24-31. Retrieved from http://bses.in.ua/journals/2020/60_2_2020/6.pdf [in English].

Vysochyn, I. V. (2012). Upravlinnja tovarooborotom pidpryjemstv rozdribnoi’ torgivli [Turnover management of retail trade enterprises]. Kyiv: Kyiv. nac. torg.-ekon. un-t [in English].

Adobe Digital Economy Index (2020). Digital trends. Retrieved fromhttps://business.adobe.com/nz/resources/reports/digital-trends-2020.html[in English].

Harvard Business Review. A Study of 46,000 Shoppers Shows That Omni­channel Retailing Works. hbr.org. Retrieved from https://hbr.org/2017/01/a-study-of-46000-shoppers-shows-that-omnichannel-retailing-works[in English].

Egan, V. 9 Shopping Cart Abandonment Solutions That Actually Work. www.yieldify.com. Retrieved fromhttps://www.yieldify.com/blog/cart-abandonment-solutions [in English].

The Mailchimp Marketing Glossary. mailchimp.com. Retrieved fromhttps://mailchimp.com/marketing-glossary/google-remarketing [in English].

Roberts, T. What is Omnichannel Commerce? Definition, Benefits and Trends. www.bloomreach.com. Retrieved fromhttps://www.bloomreach.com/en/blog/2019/07/omnichannel-commerce-for-business.html [in English].

BrandsGetReal: What consumers want from brands in a divided society. sproutsocial.com. Retrieved from https://sproutsocial.com/insights/data/social-media-connection [in English].

Oficijnyj sajt Bloomreach [Bloomreach official site]. exponea.com.Retrieved from https://exponea.com/blog/customer-lifetime-value-guide [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-22

Як цитувати

[1]
ВИСОЧИН I. і ХМАРА A. 2022. Омніканальність у підвищенні дохідності в ритейлі. Scientia fructuosa. 140, 6 (Чер 2022), 89–98. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(140)07.

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО