Спонсорський маркетинг європейських країн за воєнного стану в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2022(146)01Ключові слова:
спонсорський маркетинг, спонсорство, маркетинговий інструментарій, імідж держави, бренд держави, суспільні цінності, гіпотезаАнотація
Вступ. В умовах війни в Україні неоціненною є допомога європейських держав. Спонсорство, як синтетична маркетингова комунікація, стає ключовим засобом забезпечення іміджу держав та позиціонування в глобальному маркетинговому середовищі.
Проблема. Наразі відсутні наукові праці, що розкривають особливості реалізації спонсорського маркетингу європейськими державами в умовах війни та обґрунтовують спонсорство як маркетингову комунікацію, що спроможна створити позитивний імідж держав та забезпечити їх стратегічне позиціонування у глобальному маркетинговому середовищі.
Метою статті є обґрунтування особливостей реалізації спонсорського маркетингу європейськими країнами в умовах війни в Україні, доведення його значущості у формуванні іміджу та бренду держави у глобальному маркетинговому середовищі.
Методи. Застосовано методи аналізу та синтезу, системно-структурного аналізу, порівняння, логічного узагальнення, гіпотетично-дедуктивний метод.
Результати дослідження. Виявлено тенденції спонсорського маркетингу в глобальному маркетинговому середовищі та визначено інноваційні способи спонукання людей до змін поведінки під впливом соціальних чинників. Доведено, що в умовах війни спонсорство стає основним інструментом задоволення суспільних потреб. Висунуто гіпотезу про те, що рівень збереження суспільних цінностей корелює з інструментарієм спонсорського маркетингу.
Висновки. Війна в Україні суттєво впливає на економіку європейський країн. Спонсорський маркетинг та спонсорство стають основними інструментами формування іміджу держави, посилюється лояльність до бренду та позиціонування в глобальному маркетинговому середовищі. Європейські держави, які формують соціально-відповідальний імідж і бренд на основі використання дієвого інструментарію спонсорського маркетингу, мають значні можливості визнання світовою спільнотою, посилення лояльності громадян різних держав, що є важливим для ефективного соціально-економічного розвитку та збереження суспільних цінностей.
Посилання
Official site "BRANDDIRECTORY". Nation Brands 2022. The annual report on the most valuable and strongest nation brands. https://brandirectory.com/rankings/nation-brands (accessed 29.09.2022) [in Ukrainian].
D’Astous, A., & Bitz, P. (1995). Consumer evaluation of sponsorship programmes. European Journal of Marketing, 29(12), 6-22. https://doi.org/10.1108/03090569510102504 [in English].
Deitz, G., Myers, S., & Stafford, M. (2012). Understanding consumer response to sponsorship information: A resource-matching approach. Psychology and Marketing, 29(4), 226-239. https://doi.org/10.1002/mar.20517 [in English].
Hughes, G., & Fill, C. (2008). CIM Course book: Marketing communication, 1st ed., p. 65. Oxford, UK: Elsevier Butterworth-Heinemann [in English].
Woisetschlager, D., & Michaelis, M. (2012). Sponsorship congruence and brand image: A pre-post event analysis. European Journal of Marketing, 46 (3), 509-523. https://doi.org/10.1108/03090561211202585 [in English].
Cornwell, T. B., & Kwon, Y. (2020). Sponsorship-linked marketing: Research surpluses and shortages. Journal of the Academy of Marketing Science, 48(4), 607-629. https://doi.org/10.1007/s11747-019-00654-w [in English].
Biscaia, R., Trail, G., Ross, S. & Yoshida, M. (2017). A model bridging team brand experience and sponsorship brand experience. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 18, 4: 380-399. https://doi.org/10.1108/IJSMS-07-2016-0038 [in English].
Miklós, Koren, Silvana, Tenreyro, Volatility & Development (2007). The Quarterly Journal of Economics. Vol. 122. Issue 1. February, 243-287. https://doi.org/10.1162/qjec.122.1.243 [in English].
Spais, G. S., & Johnston, M. A. (2014). The evolution of scholarly research on sponsorship: Expectations about the future of this research domain. Journal of Promotion Management, 20(3), 267-290. http://doi.org/10.1080/10496491.2014.908800 [in English].
Dibrova, T. H., & Haranina, I. I. (2012). Komunikatsiina sutnist sponsorskoho marketynhu. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut", 9, 303-308 [in Ukrainian].
Bondarenko, O., Kozarezenko, L., Chunikhina, T., & Solomka, O. (2021). Social Interaction of the State and Society as a Reference Point of Public Marketing. Estudios de Economia Aplicadathis link is disabled, 39(6). https://doi.org/10.25115/eea.v39i6.5121 [in English].
Dickson, G., O’Reilly, N., & Walker, M. (2018). Conceptualizing the dissolution of a social marketing sponsorship. Journal of Global Sport Management, 3(2), 146-169 [in English].
Firsova, S. (2011). Sotsialna vidpovidalnist biznesu v Ukraini: marketynhovyi aspect. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni T. Shevchenka. Ekonomika, 121-122, 73-76 [in Ukrainian].
Ukman, L. (1999). IEG’s complete guide to sponsorship: everything you need to know about sports, arts, event, entertainment, and cause marketing. IEG. Сhicago, IL: IEG, Inc. [in English].
Frank, Jefkins, & Daniel, Yadin (1998). Public Relations. Financial Times Pitman Publishing ed., 293 [in English].
Zakon Ukrainy vid 03.07.1996 № 270/96-VR. Pro reklamu. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-vr [in Ukrainian]
Zakon Ukrainy vid 05.07.2012 № 5073 stanom na 06.10.2022. Pro blahodiinu diialnist ta blahodiini orhanizatsii. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5073-17#Text [in Ukrainian].
Meenaghan, T. (2013). Measuring Sponsorship Performance: Challenge and Direction. Psychology and Marketing, 30(5), 385-393 [in English].
Human, G., Hirschfelder, B. & Nel, J. (2018). The effect of content marketing on sponsorship favorability. International Journal of Emerging Markets. Vol. 13. 5, 1233-1250. https://doi.org/10.1108/IJoEM-06-2017-0215 [in English].
Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey [in English].
Chernysh, R., Pogrebnaya, V., Montrin, I., Koval, T., & Paramonova, O. (2020). Development of Internet communication and social networking in modern conditions: institutional and legal aspects. Revista San Gregorio, 42. Special Ed. (pp. 79-87). https://dx.doi.org/10.36097/rsan.v1i42.1572 [in English].
Emma, Jagre, John J., Watson, & John, G. Watson (2001). Sponsorship and Congruity Theory: a Theoretical Framework For Explaining Consumer Attitude and Recall of Event Sponsorship, in NA - Advances in Consumer Research. Vol. 28. Eds. Mary C. Gilly and Joan Meyers-Levy, Valdosta, GA: Association for Consumer Research, 439-445 [in English].
Official site European Statistics. ec.europa.eu. https://ec.europa.eu/eurostat (accessed 10.09.2022) [in English].
Official site Statista. www.statista.com. https://www.statista.com/statistics/269783/total-worldwide-revenue-from-sports-sponsorship (accessed 22.08.2022) [in English].
Official site UK government. https://www.gov.uk/register-interest-homes-ukraine (accessed 02.09.2022) [in English].
Official site Information for Ukrainians coming to Latvia https://www.ukraine-latvia.com (accessed 02.09.2022) [in English].
Official site Information for Ukrainians Permit S. www.status-s-schweiz.org. https://www.status-s-schweiz.org/eng-info (accessed 03.09.2022) [in English]
Official site France for Ukraine. parrainage.refugies.info. https://parrainage.refugies.info/ukraine/informations-utiles (accessed 03.09.2022) [in English]
Official site Help Poland. Help for refugees and asylum-seekers. help.unhcr.org. https://help.unhcr.org/poland/uk (accessed 02.09.2022) [in English].
Official site Germany. War in Ukraine. www.integrationsbeauftragte.de. https://www.integrationsbeauftragte.de/ib-de/staatsministerin/war-in-ukraine-2008510 (accessed 12.09.2022) [in English].
Official site Government of Canada. www.gov.uk. https://www.gov.uk/register-interest-homes-ukraine (accessed 11.09.2022) [in English].
Official site U.S. Citizenship and immigration services. www.uscis.gov. https://www.uscis.gov/ukraine (accessed 12.09.2022) [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олена БОНДАРЕНКО, Марк НАЙТ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)