Рекреаційний туризм: диверсифікація продуктового портфеля
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(138)06Ключові слова:
рекреаційний туризм, курорт, санаторій, асортимент послуг, диверсифікаціяАнотація
Постановка проблеми. Актуальність дослідження диверсифікації асортименту послуг туристичного продукту дуже висока. Через необхідність постійної підтримки інтересу споживача вона є пріоритетом для стійкого розвитку туристичних дестинацій та збереження їхніх позицій на ринку.
Метою статті є дослідження сутності рекреаційного туризму, класифікації рекреаційних ресурсів, їх впливу на розвиток туризму, диверсифікації асортименту послуг рекреаційного туризму на прикладі різних курортів, розташованих в Одеській області України.
Матеріалита методи. Основними методами дослідження є: науково-діалектичний, описового аналізу, літературно-довідкового аналізу, аналітичний, а також наукового синтезу.
Результати дослідження. Розкрито теоретичні основи диверсифікації асортименту послуг. Досліджено сутність рекреаційного туризму як об’єкта наукових досліджень,концептуальні особливості рекреаційних та туристичних ресурсів. Наведено сутність рекреаційно-туристичних ресурсів. Запропоновано їх поділ на різні частини. Обґрунтовано ключові оздоровчі властивості рекреаційно-туристичних ресурсів. Виділено основні групи поділу туристичних ресурсів відповідно до географічного простору. Розглянуто потенційні переваги та недоліки диверсифікації асортименту послуг рекреаційного туризму. Проаналізовано диверсифікацію асортименту послуг та маркетингові процеси рекреаційного туризму на прикладі клінічного санаторію "Куяльник" та курортного об’єднання "Перлина Чорномор’я", розташованих в Одеській області України.
Висновки. Диверсифікація асортименту послуг рекреаційного туризму може допомогти туристичним дестинаціям розвивати партнерські відносини, що сприятиме збільшенню їх гнучкості та конкурентоспроможності. Для цього необхідно поєднувати нові та існуючі рекреаційні ресурси і туристичні атракції; скористатися приваблюючими факторами місцевої історико-культурної спадщини та розвивати їх як унікальний туристичний продукт з урахуванням потреб місцевої громади.
Диверсифікація асортименту послуг туристичного продукту є корисною стратегією для подолання сезонних ефектів, хоча може посилити концепцію диверсифікації товарних ринків.
Посилання
Mazaraki, A., Bojko, M., & Ohrimenko, A. (2018). Forsajt rozvytku nacional’noi’ turystychnoi’ systemy [Foresight of the national tourist system development]. Visnyk Kyivs’kogo nacional’nogo torgovel’no-ekonomichnogo universytetu – Heraldof Kyiv National University of Trade and Economics, 3, 5-22 [in Ukrainian].
Tkachenko, T. I., &Gladkey, A. V. (2017). Recreation management as a source of economic growth / Ukrainian economy growth imperatives; А. Mazaraki (Ed.). Prague: Coretex CZ SE [in English].
Ljubiceva, O. O. (2018). Kafedra krai’noznavstva ta turyzmu – lider turystychnoi’ osvity Ukrai’ny. Geografija v Kyivs’komu nacional’nomu universyteti imeni Tarasa Shevchenka: 85 rokiv – dosjagnennja ta perspektyvy (GTSNU) [Department of Regional Studies and Tourism is the leader of tourism education in Ukraine. Geography at Taras Shevchenko National University of Kyiv: 85 years - achievements and prospects (GTSNU)]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf., prysvjach. 85-richchju geogr. f-tu Kyiv. nac. un-tu im. Tarasa Shevchenka – Materials of the international scientific and practical conference dedicated to the 85th anniversary of Faculty of Geography of Taras Shevchenko National University of Kyiv; redkol.: Ja. B. Olijnyk, S. P. Zapotoc’kyj, V. F. Pas’ko ta in.; vstup. sl.: L. V. Gubers’kyj, (pp. 38-41). Kyiv: Print-Servis [in Ukrainian].
Fedorchenko, O., Cygura, G., Kurtova, G., &Kudin, S. (2018). Formuvannja znan’ z netradycijnyh metodiv fizioterapii’ jak vazhlyvyj chynnyk pidgotovky majbutnih fahivciv zi zdorov’ja ljudyny, fizioterapii’ ta ergoterapii’ [Formation of knowledge on non-traditional methods of physiotherapy as an important factor in training future specialists in human health, physiotherapy and occupational therapy]. Pedagogichni nauky: teorija, istorija, innovacijni tehnologii’ – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 7 (81), 230-239 [in Ukrainian].
Product Diversification. corporatefinanceinstitute.com. Retrieved from https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/strategy/product-diversification [in English].
Recreation and tourism (2018). Development Strategy for Lantau. Feasibility Study / Ove Arup, 181-184 [in English].
Tkachenko, T. I., Hladkyi, O. V., &Zhuchenko, V. G. (2021). Theoretical principles of formation and selling the product of recreational and health tourism. National Health as Determinant of Sustainable Development of Society. Nadiya Dubrovina, Stanislav Filip (Ed.). School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava [in English].
Klinichnyj sanatorij imeni Pyrogova [Pyrohov Clinical Sanatorium]. kuyalnik.com. Retrieved from https://kuyalnik.com [in Ukrainian].
Tovarystvo z obmezhenoju vidpovidal’nistju "Kurortne ob’jednannja "Perlyna Chornomor’ja" [Resort Association "Perlyna Chornomoria"]. clarity-project.info. Retrieved from https://clarity-project.info/tenderer/40098434 [in Ukrainian].