Аксіологія інклюзивної освіти та педагогіки гетерогенності
Ключові слова:
аксіологія, інклюзивна освіта, педагогіка гетерогенності, цінності, толерантність, гетерогенні групи.Анотація
Розкрито аксіологічний аспект філософії інклюзивної освіти в широкому значенні – як концепції включення до спільного освітнього простору представників різних гетерогенних груп. Проаналізовано роль цінностей педагога у реалізації принципу багатства різноманітності та толерантності як гармонії у різноманітності. Розглянуто приклади управління різноманітністю в університетах Європи.
Посилання
Shul'ga N. Lyshe rozumni vygrajut' vijny, dolajut' kryzy, zabezpechujut' rozvytok [Elektronnyj resurs] / N. Shul'ga // Hreshhatyk. — Rezhym dostupu : http://www.kreschatic.kiev.ua/ua/4650/art/1429126085.html.
Aune B. Behavior solutions for the inclusive classroom: A handy reference guide that explains behaviors associated with autism, Asperger’s, ADHD, sensory processing disorder and other special needs / B. Aune, B. Burt, P. Gennaro. — Texas : Future Horizons, 2010. — 150 p.
Action research for inclusive education: Changing places, changing practices, changing minds / F. Armstrong, M. Moore (eds.). — London and New York : Routledge Farmer, 2004. — 160 p.
Best practices for the inclusive classroom / R. T. Boon, V. G. Spencer (eds.). — Waco, Texas : Prufrock Press Inc., 2010. — 342 p.
Learning Diversity in the Chinese classroom: Contexts and Practice for Students with Special Needs / Sh. N. Phillipson (ed.). — Hong Kong University Press, 2007. — 520 р.
Gnoevskaja O. Ju. Specifika raboty pedagoga s roditeljami v uslovijah obrazovatel'noj integracii / O. Ju. Gnoevskaja // Akademik Tulegen Tazhibaev – osnovatel' psihologicheskoj i pedagogicheskoj nauki v Kazahstane : materialy mezhdunar. nauch.-prakt. konf., posvjashhennoj 80-letiju professora Zholmuhana Turkpenuly, 21 nojab. 2014 g. ; gl. red. S. Zh. Praliev. — Almaty : KazNPU imeni Abaja ; izd-vo Ulagat, 2014. — S. 28–33.
Gnojevs'ka O. Ju. Integracija jak profesijnyj rozvytok // Aktual'ni pytannja korekcijnoi' osvity (pedagogichni nauky) : zb. nauk. pr. / O. Ju. Gnoevskaja ; za red. V. M. Syn'ova, O. V. Gavrylova. — Vyp. IV. — Kam’janec'-Podil's'kyj : Medobory-2006, 2014. — C. 48–56.
Kolupajeva A. A. Inkljuzyvna osvita: realii' ta perspektyvy / A. A. Kolupajeva. — K. : Sammit – Knyga, 2009. — 272 s.
Sheremet M. K. Logoterapevtychna robota z autychnymy dit'my / M. K. Sheremet, D. I. Shul'zhenko // Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Dragomanova : zb. nauk. prac'. — K. : NPU imeni M. P. Dragomanova. — 2014. — Vyp. 26. — S. 272–278. — (Serija 19. Korekcijna pedagogika ta special'na psyhologija).
Shul'zhenko D. I. Osoblyvosti inkljuzyvnoi' formy osvity uchniv iz zatrymkoju psyhichnogo rozvytku / D. I. Shul'zhenko // Nauk. chasopys NPU imeni
M. P. Dragomanova. — 2013. — Vyp. 23. — S. 415–420. — (Serija 19. Korekcijna pedagogika ta special'na psyhologija).
Aktual'nye problemy korrekcionnoj pedagogiki i psihologii : sb. nauch. tr. / pod obshh. red. V. N. Sineva, L. A. Druzhininoj. — Kyi'v : DIA. — 2015. — 314 s.
Bezljudnyj R. O. Vyhovni tehnologii' rozvytku zhyttjevoi' kompetentnosti pidlitkiv z osoblyvymy potrebamy v SShA : avtoref. dys. na zdobuttja nauk. stupenja kand. ped. nauk : 13.00.07 / R. O. Bezljudnyj. — Uman' : B.v., 2012. — 20 s.
Zaharchuk M. Analiz systemy pidgotovky pedagogiv inkljuzyvnoi' shkoly u SShA / M. Zaharchuk, Ju. Zakaulova // Nauk. visn. Melitopol'. derzh. ped. un-tu imeni Bogdana Hmel'nyc'kogo. — 2014. — № 12. — S. 21–28. — (Serija : Pedagogika).
Mys'kiv L. I. Inkljuzyvna osvita Ukrai'ny: osoblyvosti vprovadzhennja / L. I. Mys'kiv // Ukrai'n. chasopys mizhnar. prava. — 2013. — № 3. — S. 121–125.
Shadoian-Gersing V. Educating teachers for diversity: meeting the challenge / V. Shadoian-Gersing // Values of cultural diversity as a factor of the development of modern school. Role and competences of the teachers, principals and teacher trainers : мaterials of the International Conference. — SPb : SPbAPPO, 2011. — P. 20–23.
Graumann O. Geterogennost' kak pedagogicheskaja problema / O. Graumann, M. Pevzner // Inkljuzivnoe obrazovanie: problemy i perspektivy : sb. nauch. tr. po materialam mezhdunar. nauch.-prakt. konf., (19–21 maja 2014 g.) / sost. E. V. Ivanov ; NovGU im. Jaroslava Mudrogo. — Velikij Novgorod, 2014. — S. 6–13.
Skubashevs'ka T. Problema tolerantnosti u zrizi mizhkul'turnogo dialogu / T. Skubashevs'ka // Praktychna filosofija. — 2004. — № 4. — S. 108–113.
Declaration of Principles on Tolerance (adopted by the General Conference of UNESCO at its twenty-eighth session in Paris, on 16 November 1995). — Retrieved from : http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001518/151830eo.pdf.
Reut V. G. Metodika issledovanija urovnja professional'noj gotovnosti pedagogov k rabote s geterogennymi gruppami uchashhihsja / V. G. Reut // Inkljuzivnoe obrazovanie : problemy i perspektivy : sb. nauch. tr. po materialam mezhdunar. nauch.-prakt. konf., (19–21 maja 2014 g.) / sost. E. V. Ivanov ; NovGU im. Jaroslava Mudrogo. — Velikij Novgorod, 2014. — S. 292–299.
Ushanova I. A. Menedzhment mnogoobrazija v mediatizirovannoj akademicheskoj srede / I. A. Ushanova // Inkljuzivnoe obrazovanie: problemy i perspektivy : sb. nauch. tr. po materialam mezhdunar. nauch.-prakt. konf., (19–21 maja 2014 g.) / sost. E. V. Ivanov ; NovGU im. Jaroslava Mudrogo. — Velikij Novgorod, 2014. — S. 203–208.
Diversity Management. Retrieved from : Duisburg-Essen University official web-site : https://www.uni-due.de/en/diversity_management.php.
Diversity @ University Bremen. Retrieved from : Bremen University official web-site: http://www.uni-bremen.de/diversity.html.
Diversity Management. Retrieved from : Heidelberg University official web-site : http://www.uni-heidelberg.de/excellenceinitiative/institutionalstrategy/diversity_management.html.
Hackle D. Cultural and Linguistic Diversity in Australian schools / Reactions and Changes in Teacher-Training / D. Hackle // Values of cultural diversity as a factor of the development of modern school. Role and competences of the teachers, principals and teacher trainers : мaterials of the International Conference. — SPb : SPbAPPO, 2011. — P. 11–14.
Kowar G. Vielfalt als Potential und Herausforderung: Was Braucht die Bildung? / G. Kowar // Values of cultural diversity as a factor of the development of modern school. Role and competences of the teachers, principals and teacher trainers : мaterials of the International Conference. — SPb : SPbAPPO, 2011. — P. 6–10.
Pedagogichna konstytucija Jevropy [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu : http://www.arpue.org/index.php/en/journal-european-pedagogical-studio/pedagogicalconstitution-of-europe.