Теоретичні засади стратегічного аналізу просування туристичних послуг

Автор(и)

  • Володимир ГЛУШКО Київський національний торговельно-економічний університет

Ключові слова:

стратегічний аналіз, стратегічний аналіз просування турис­тичних послуг, туристичний оператор, зовнішнє середовище, внутрішнє середовище

Анотація

Постановка проблеми.У сучасних ринкових умовах туристичним підпри­ємствам слід чітко визначити свою позицію на ринку, аналізуючи можливі варіанти коротко- та довгострокового (стратегічного) розвитку для посилення конкурентної позиції. Тому проведення стратегічного аналізу на туристичних підприємствах є необхі­дним для визначення оптимальних параметрів стратегічних рішень.
Аналіз останніх досліджень та публікаційвиявив, що, попри значну кількість відповідних наукових праць, проблеми стратегічного аналізу у контексті просування туристичних послуг досліджено недостатньо.
Метоюстатті є визначення стратегічного аналізу просування туристичних послуг та актуалізація алгоритму його проведення на підприємствах туристичного бізнесу з метою деталізації майбутніх стратегічних рішень та нівелювання можливих ризиків.
Матеріали та методи.Інформаційною основою дослідження стали праці вітчизняних та зарубіжних науковців з питань стратегічного аналізу. Для досяг­нення мети роботи використано методи аналізу і синтезу, порівняння, системного підходу.
Результати дослідження.Досліджено поняття стратегічного аналізу у працях вітчизняних та зарубіжних науковців за еволюцією основних сутнісних характеристик. Запропоновано авторське визначення сутності стратегічного аналізу просування туристичних послуг за двома напрямами: "туристичний опера­тор– споживач" та "оператор – туристичний посередник", розроблено алгоритм проведення стратегічного аналізу просування туристичних послуг.
Висновки.В умовах економічної нестабільності та посилення конкуренції на туристичному ринку для виживання та стабілізації становища підприємства на ринку, підвищення ефективності діяльності необхідним інструментом для турис­тичних підприємств є стратегічний аналіз. Запропоновано здійснювати страте­гічний аналіз просування туристичних послуг, особливістю якого є дослідження забезпечення послуг, за двома напрямами: від туристичного оператора до кінцевого споживача та від туристичного оператора до туристичного посередника. Визначення специфіки та актуалізація алгоритму проведення стратегічного аналізу просування туристичних послуг дає змогу підприємству розробити стратегію туристичних послуг, врахувавши особливості, що виникають на всіх етапах надання цих послуг.

Біографія автора

Володимир ГЛУШКО , Київський національний торговельно-економічний університет

аспірант кафедри туризму та рекреації

Посилання

Michael E. Porter. Competetive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. The free Press, London, New York, Toronto, Sydney, 2005, 464 p.

Evans N., Campbell D. & Stonehouse G. Strategic management for travel and tourism. Oxford, UK : Elsevier, 2003ю 421 p.

Thompson A., Strickland A. III, Gamble J. Crafting and Executing Strategy – The Quest for Competitive Advantage, Concepts and Cases, 14th ed., McGraw-Hill, International edition, 2005.

Farion I. D. Strategichnyj analiz. aspirantiv. Ternopil' : TNEU, 2009. 635 s.

Tkachenko T. I. Strategichne upravlinnja rozvytkom sub’jektiv gospodarjuvannja v sferi turyzmu. Kul'tura narodov Prychernomor'ja. 2006. № 79. S. 7–11.

Morohova V., Vasylyk N. Metodychni pidhody do provedennja strategichnogo analizu. Ekonomichnyj analiz. 2012. Vyp. 11. Ch. 1, S. 31–35.

Golovko T. V., Sagova S. V. Strategichnyj analiz. Kyi'v : Vyd-vo KNEU, 2002. 198 s.

Dykan' V. L., Zubenko V. O., Makovoz O. V., Tokmakova I. V., Shramenko O. V. Strategichne upravlinnja. Kyi'v : Centr uchbov. l-ry, 2013. 272 s.

Redchenko K. I. Strategichnyj analiz u biznesi. 2-ge vyd., dop. L'viv : Novyj svit-2000, 2003. 272 s.

Mnyh Je. V. Ekonomichnyj analiz. Kyi'v : Centr navch. l-ry, 2003. 412 s.

Dem'janova O. V. Metodicheskie osnovy strategicheskogo analiza na promyshlennom predprijatii : dis. … kand. jekon. nauk : 08.00.05. Kazan', 2004. 269 s.

Galushka Z. I., Komarnyc'kyj I. F. Strategichnyj menedzhment. Cherniv. nac. un-t im. Ju. Fed'kovycha. Chernivci, 2006. 247 s.

Shurpenkova R. K. Strategichnyj analiz jak skladova processu upravlinnja pidpryjemstvom. Buhgalters'kyj oblik, analiz i audyt. 2015. Vyp. 2 (112). S. 96–99.

Fedulova L. I., Sokyrnyk I. V., Stadnyk V. V., Johna M. A., Novykov O. S., Rjasnyh Je. G. Menedzhment organizacij ; za red. L. I. Fedulovoi'. Kyi'v : Lybid', 2004. 448 s.

Shtymer L. T. Metodychnyj instrumentarij strategichnogo analizu potencialu pidpryjemstv. Visnyk Berdjan. un-tu menedzhmentu i biznesu. 2012. № 3(19). S. 136–139.

Zorina O. A. Analitychnyj pogljad shhodo sutnosti strategichnogo analizu v dijal'nosti akcionernyh tovarystv. Visnyk Hmel'nyc'. nac. un-tu 2011. № 5. T. 2. S. 309–313.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Як цитувати

[1]
ГЛУШКО V. 2019. Теоретичні засади стратегічного аналізу просування туристичних послуг. Scientia fructuosa. 116, 6 (Груд 2019), 90–99.

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають