Концепція ціннісно орієнтованого ревеню-менеджменту

Автор(и)

  • Наталія КОРЖ Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0002-4901-3078

DOI:

https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)04

Ключові слова:

ревеню-менеджмент, споживча цінність, система ревеню-менеджменту, середня споживча цінність

Анотація

Представлено ціннісно орієнтований підхід до ревеню-менеджменту, який інтегрує управління взаємовідносинами з клієнтами у вартісно орієнтоване управ­ління завантаженістю готелів. Розглянуто стратегічні, тактичні та операційні дії з ревеню-менеджменту на основі індивідуалізації споживчої цінності.

Біографія автора

Наталія КОРЖ, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

д. е. н., професор, професор кафедри менеджменту та адміністрування

Посилання

Cross, R. G. (1997). Launching the revenue rocket: How revenue management can workfor your business. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 38 (2),32-43 [in English].

Jauncey, S., Mitchell,I., & Slamet, P. (1995). The meaning and management of yield in hotels. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 7 (4), 23-26 [in English].

Kimes, SherylE. (2011).The future of hotel revenue management. Journal of Revenue and Pricing Management. 10(1), 62-72 [in English].

Talluri,K., & Ryzin,G. (2004). The Theory and Practice of Revenue Management. Springer-Verlag US,ТBoston. MA [in English].

Mauri, A. G. (2012). Hotel revenue management: Principles and practices. Milan-Torino: Pearson Italia [in English].

Mathies C., & Gudergan S. (2007). Revenue management and customer centric marketing – How do they influence travellers’ choices. Journal of Revenue and Pricing Management, 6, 331-346 [in English].

Mazaraki,A.,Bojko,M.,&Kuly’k,M. (2017). Determinanty’ revenyu-menedzhmentu v gotel’nomu biznesi[Determinants of revenue management in the hotel business]. Visnyk Kyiv. nac. torg.-ekon. un-tu – Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics,4 (114), 66-79 [in Ukrainian].

Bolton,L. E., Keh,H. T., & Alba,J. W. (2010). How do price fairness perceptions differ across culture? Journal of Marketing Research, 29( June), 564-576 [in English].

Tkachenko, T. I., Mel’nychenko,S. V., Bojko,M. G. et. al. (2010). Strategichnyj rozvytokturystychnogo biznesu [Strategic development of tourism business].A. A. Mazaraki (Ed.).Kyiv: Kyiv. nac. torg.-ekon. un-t [inUkrainian].

KozlovD. A. (2013). Yield management in hotels. USA: Createspace [in English].

McMahon-Beattie, U., McCentee, M., McKenna, R., Yeoman, I, & Hollywood,L. (2016). Revenue management, pricing and the consumer. Journal of Revenue and Pricing Management, 15(3-4), 292-305 [in English].

Korzh,N. V.,&Onishchuk,N. V. (2018). Social Selection of the optimal set of Reve­nue management tools in hotels. Texnologichny’j audy’t ta rezervy vyrobnycztva – Technological audit and production reserves, 1/4 (39),16-21 [in Ukrainian].

Lesnik, A. L. (2015). Gostinichnyj menedzhment: politika cenoobrazovanija i upravle­nija dohodom [Hotel management: pricing and revenue management policies. SPb.: Intermedija [in Russian].

Ambrosij, O. I. (2010). Upravlinnja dohodamy pidpryjemstv gotel’nogo gospo-darstva: cilisnyj pidhid [Revenue management of enterprises of hotel industry: a holistic approach].Ekonomichni nauky – Economic sciences,7 (25). P. 1,31–35. Serija "Oblik i finansy" [in Ukrainian].

Blank, I. O., & Sytnyk,G. V. (2016).Planuvannja groshovyh potokiv pidpryjemstva [Enterprise cash flow planning]. Visnyk Kyiv. nac. torg.-ekon. un-tu –Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics, 4, 31-44 [in Ukrainian].

Phillips R. (2005). Pricing and revenue management optimization. Palo Alto, CA: Stanford University Press [in English].

Fiig,T., Goyons,O., Adelving,R., & Smith,B. (2016). Dynamic pricing – the next revo­lution in RM? Journal of Revenue and Pricing Management, 15(5), 360-79 [in English].

Belobaba,P.(2016). Optimization models in RM systems: optimality versus revenuegains. Journal of Revenue and Pricing Management, 15(3-4), 229-235 [in English].

Weatherford, L. (2016).The history of forecasting models in revenue management. Journal of Revenue and Pricing Management, 15(4), 222-228 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-25

Як цитувати

[1]
КОРЖ, Н. 2019. Концепція ціннісно орієнтованого ревеню-менеджменту. Scientia fructuosa. 127, 5 (Жов 2019), 33–47. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(127)04.

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО