Модус образно-символічного мислення особистості: освітньо-філософський аспект
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(123)09Ключові слова:
навчання, мислення, образно-символічне мислення, творчість, критерій, особистістьАнотація
Проаналізовано проблему мислення як складного і неоднорідного явища, найбільш важливої характеристики людини. Зазначено, що показником ціннісно-смислової структури особистості є образно-символічне мислення, що виступає одним із видів логічної репрезентації світу. Розглянуто модус образно-смислового мислення як видозмінного процесу, обумовленого еволюційно-інноваційним розвитком та швидким високотехнологічним прогресом. Показано, що потенційні можливості сучасної освіти включають образно-символічне мислення як умову розуміння цінностей життя. Встановлено, що результатом включення мислення в освітній процес є творча особистість.
Посилання
Limonchenko, V. (2018). Tvorchist’ ta innovacija: pam’jat’ vs interpretacija [CreativityandInnovation: memoryvsinterpretation]. Visnyk Kyi’vs’kogo nacional’nogo torgovel’no-ekonomichnogo universytetu – HeraldoftheKyivNationalUniversityofTradeandEconomics, 1 (117), 98-108 [inUkrainian].
Oleksenko, R. I. (2017). Formuvannja koncepcii’ kreatyvnoi’ osobystosti jak faktor kreatyvno-znannjevoi’ ekonomiky v umovah vyklykiv globalizacii’ aspekt [Formation of the concept of creative personality as a factor of creative and knowledge economy in the context of challenges of the globalization aspect]. Gumanitarnyj visnyk Zaporiz’koi’ derzhavnoi’ inzhenernoi’ akademii’ – HumanitarianBulletinofZaporizhzhyaStateEngineeringAcademy,71, 118-126 [inUkrainian].
Starovojt, O. V. (2017). Koncepcija innovacijnoi’ osobystosti jak sociokul’turnogo fenomena [Conceptofinnovativepersonalityasasocioculturalphenomenon]. Gumanitarnyj visnyk Zaporiz’koi’ derzhavnoi’ inzhenernoi’ akademii’ – HumanitarianBulletinof ZaporizhzhyaStateEngineeringAcademy,69, 147-152 [inUkrainian].
Polishhuk, N. V. (2016). Duhovnist’ molodi pered vyklykamy informacijno-vysokotehnologichnogo progresu [Spiritualityofyoungpeoplebeforethechallengesofinformationandhigh-techprogress]. Rivne: O. Zen’ [inUkrainian].
Terno, S. (2009). Krytychne myslennja – suchasnyj vymir suspil’stvoznavchoi’ osvity[Criticalthinkingisamoderndimensionofsocialscienceeducation].Zaporizhzhja: Prosvita [inUkrainian].
Lipman, M. (1996). Refleksivnaja model’ praktiki obrazovanija[Reflectivemodelofeducationalpractice]. Moscow: INFRANM [inRussian].
Julina, N. S. (2005). Filosofija dlja detej [Philosophy for children]. Мoscow: Kanon+ ROOI"Reabilitacija" [in Russian].
Potanina, L. T. (2008). Vospitatel’nyj potencial obrazno-simvolicheskogo myshlenija[Theeducationalpotentialoffigurativeandsymbolicthinking]. ZNANIE. PONIMANIE. UMENIE –KNOWLEDGE. UNDERSTANDING. SKILL, 1, 89-93. Retrieved from http://zpujournal.ru/zpu/2008_1/Potanina.pdf [in Russian].
Lipman, M. (1996). Myshlenie i shkol’naja programma [Thinkingandschoolprogram]. Filosofija dlja detej –Philosophy for children,147-167 [inRussian].
Moren, Je. (2011). K propasti? [To the abyss?].SPb.: Aletejja [in Russian].
Jepshtejn, M. (2001). Filosofija vozmozhnogo [Philosophy of the possible]. SPb.: Aletejja[in Russian].
Vygotskij, L. S. (1991). Pedagogicheskaja psihologija [Pedagogicalpsychology]. Мoscow:Pedagogika [inRussian].
Terepyshhyj, S. O. (2016). Filosofs’ka paradygma suchasnyh osvitnih landshaftiv [Philosophicalparadigmofmoderneducationallandscapes]. Doctor′sthesis. 09.00.10. Kyi’v[inUkrainian].
Drajden, G., & Vos. Dzh. (2017). Revoljucija v navchanni [Revolution in learning].L’viv:Litopys [in Ukrainian].
Kyrychenko, M. O. (2005). Formuvannja ideologii’ informacijnogo suspil’stva v umovah global’noi’ informatyzacii’: tendencii’, paradygmy, perspektyvy rozvytku [Formationoftheideologyoftheinformationsocietyintheconditionsofglobalinformatization: trends, paradigms, prospectsofdevelopment]. Harkiv: Tehnologichnyj centr [inUkrainian].