Кінопрокат України у кризових умовах: маркетингові стратегії
DOI:
https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2022(143)04Ключові слова:
кінокомпанії, кінодистриб’ютори, кінопрокат, маркетингові стратегії, пандемія, післякарантинний період, кризові умовиАнотація
Вступ. В умовах кризи та воєнного стану для нашої країни актуальними є питання функціонування будь-якої сфери, у тому числі кінопрокату.
Проблема. Пандемія суттєво вплинула на ринок кінопрокату у всьому світі, оскількизначна частка контенту надходить з-за кордону і релізи фільмів упродовж останніх півтора роки залежать здебільшого від рішення світових кіностудій.
Мета статті – дослідити структурні зміни ринку кінопрокату у динаміці та систематизувати фактори впливу на роботу кінодистриб’юторів у кінці 2021 – початку 2022 рр. та запропонувати заходи для усунення наслідків економічних збитків, розробити рекомендації щодо подальшої роботи кінокомпаній на основі SWOT-аналізу.
Методи. Застосовано такі загальнонаукові методи, як синтез, порівняння та узагальнення.
Результати дослідження. Розглянуто структурні зміни ринку кінопрокату в Україні в умовах пандемії та воєнного стану, проаналізовано показники бокс-офісів за рік до кризових умов та під час перерв у кінопрокаті. Досліджено фактори впливу на роботу кінодистриб’юторів та запропоновано заходи для усунення наслідків економічних збитків. Розроблено рекомендації щодо подальшої роботи кінокомпаній в кризових умовах на основі SWOT-аналізу.
Висновки. Серед систематизованих факторів впливу на кон’юнктуру ринку та роботу кінодистриб’юторіву межах нової реальності важливими є зміни у запланованому репертуарному плані, низька конкурентоспроможність порівняно з закордонним продуктом, перенесення прем’єр, одночасний прокат у кінотеатрах та на стрімінгових платформах, посилення піратської та незаконної діяльності серед мереж кінотеатрів, зменшення можливості продажу квитків, відсутність будь-яких прем’єр.
Виокремлено нові можливості та перспективи розвитку кінопрокату з урахуванням кризових умов.
Посилання
Svitlana, Melnychenko, Anatolii, Mazaraki, Nadiia, Vedmid, Alla, Okhrimenko & Aliona, Shtanova (2021). Communication policy of cinema industry enterprises in the context of COVID-19 (on the example of cinemachains). Innovative Marketing, 17(2), 112-124. https://www.businessperspectives.org/index.php/journals/innovative-marketing/issue-382/communication-policy-of-cinema-industry-enterprises-in-the-context-of-covid-19-on-the-example-of-cinema-chains [in English].
Nechytajlo, S. D. & Judina, N. V. (2016). Etapy kinomarketyngu [Stages of film marketing]. Aktual’ni problemy ekonomiky ta upravlinnja – Current Issues of Economics and Management, 10. https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/22469/1/3_1_Nechitaylo.pdf [in Ukrainian].
Sheremeta, B. (2019). Analiz kinoprokatnogo rynku Ukrai’ny ta naprjamky jogo rozvytku [Analysis of the film distribution market of Ukraine and directions of its development]. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository, (pp. 57-63). http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/46597/2/2019n3_Sheremeta_B-Analysis_of_Ukrainian_ movie_57-63.pdf [in Ukrainian].
Djachenko, O. & Goncharenko, O. (2020). Zovnishnja torgivlja: ekonomika, finansy, pravo – Foreign trade: economics, finance, law, 6, 94-106. http://zt.knute.edu.ua/files/2020/06(113)/9.pdf [in Ukrainian].
Svitlana, Melnychenko, Hanna, Mykhailychenko, & Mezentseva, Hanna (2020). Tourism sphere: way out from quarantine. Zovnishnja torgivlja: ekonomika, finansy, pravo – Foreign trade: economics, finance, law, 6. http://zt.knute.edu.ua/files/2020/06(113)/4.pdf [in English].
Funkcionuvannja strahovogo rynku Ukrai’ny v umovah pandemii’ COVID-19 [Functioning of the insurance market of Ukraine in the conditions of the COVID-19 pandemic] (2020). Efektyvna ekonomika – Efektyvna ekonomika, 10. http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/8400/1/%d0%a1%d1%82%d0%b0%d1%82%d1%82%d1%8f%20%e2%84%967.pdf [in Ukrainian].
Azarjan, O., &Krachkovs’ka, N. (2011). Formuvannja marketyngovoi’ strategii’ prosuvannja audiovizual’nyh tvoriv v animacijnij industrii’ [Formation of marketing strategy for the promotion of audiovisual works in the animation industry]. Marketyngova osvita v Ukrai’ni – Marketing Education in Ukraine. https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/1226/Azaryan.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].
Boks-ofis Ukrai’ny–2020. Shestyrichnyj minimum kasovyh zboriv [Boxing office of Ukraine-2020. Six-year minimum cash fees] (2020). https://mbr.com.ua/uk/news/analytics/4361-boks-ofis-ukrainy-2020-sestiletnii-minimum-kassovy-x-sborov [in Ukrainian].
Boks-ofis Ukrai’ny–2019: pidsumky roku ta novyj rekord kasovyh zboriv [Boxing office of Ukraine-2019: results of the year and a new record of cash fees]. https://mbr.com.ua/uk/news/analytics/1409-boks-ofis-ukrayini-u-2019-roci-novii-rekord-kasovih-zboriv [in Ukrainian].
Disney, Sony Pictures i Warner Bros zupynjajut’ prokat svoi’h fil’miv u RF cherez agresiju proty Ukrai’ny [Disney, Sony Pictures and Warner Bros. stop the rental of their films in Russia due to the aggression against Ukraine]. https://suspilne.media/212419-disney-zupinae-kinoprokat-svoih-filmiv-u-rosii-cerez-agresiu-proti-ukraini [in English].
Kazky ukrai’ns’koju movoju v Geliosi (kinoHelios) [Fairy tales in Ukrainian in Helios (kinoHelios)]. https://www.emkielce.pl/ukraina-serwis-specjalny/kino-helios [in Ukrainian].
Monopolija na kino: kinoprokatnyky ta derzhavni organy obgovoryly rozvytok kinoprokatnogo rynku [Monopoly on cinema: film distributors and government agencies discussed the development of the film distribution market]. http://www.ukrkino.com.ua/kinotext/articles/?id=9715 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Діана ФАЙВІШЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)