Ефективність бренд-комунікацій на ринку В2В

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2025(161)06

Ключові слова:

бренд-комунікація, брендинг, маркетинг B2B, оцінка ефективності, впізнаваність бренду

Анотація

Ефективність взаємодії бренду з аудито­рією є ключовим показником успішності кому­нікаційної стратегії підприємства, що сприяє створенню довіри до бренду та збільшує лояль­ність споживачів. Для діяльності підпри­ємств на ринку B2B це означає ефективну взаємодію з цільовою аудиторією, що забезпечує зміцнення ділових відносин, покращує позицію бренду та підвищує його конкурентоспроможність на ринку. Проте оцінювання ефективності такої взаємодії є не завжди простим завданням, оскільки ефект від бренд-комунікацій на промис­ловому ринку часто має довготривалий характер взаємовідносин та переважно не піддається швидкому вимірюванню. У статті визначено основні аспекти ефективної бренд-комунікації. Дослідження ґрунтується на гіпотезі, що ефективне використання бренд-комунікацій є показником виконання встанов­лених маркетингових цілей. Методологія має аналіз визначень і концепцій бренд-комунікацій, компаративний аналіз, метод узагальнення та системний метод. Порівняно ключові еле­менти маркетингових комунікацій, бренд-комунікацій та бренд-маркетингових комуні­кацій, визначено принципи ефективної бренд-комунікації, сучасні комунікації бренду, методи оцінки нефінансових показників ефективності бренд-комунікацій та механізми бренд-кому­нікацій на ринку B2B. Розроблено алго­ритм застосування методів оцінки ефективності бренд-комунікацій, а та­кож запропоновано метод фінансової оцінки ефективності бренд-комунікацій.

Біографія автора

Владислав СЛІПЧЕНКО, Державний торговельно-економічний університет

магістр, аспірант кафедри маркетингу Державного торговельно-економічного університету

 

Посилання

Aaker, D. (2023). Branding: Too often overlooked in disruptive innovation and social purpose arenas. Journal of Brand Management. https://doi.org/10.1057/s41262-023-00328-7 DOI: https://doi.org/10.1057/s41262-023-00328-7

Anees-ur-Rehman, M., Wong, H. Y., Sultan, P., & Merrilees, B. (2018). How brand-oriented strategy affects the financial performance of B2B SMEs. Journal of Business & Industrial Marketing, 33(3), 303-315. https://doi.org/10.1108/JBIM-10-2016-0237 DOI: https://doi.org/10.1108/JBIM-10-2016-0237

Domasheva, E. A., & Zozulyov, O. V. (2016). Approaches to assessing the effectiveness of marke-ting Internet communications. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", (13). https://doi.org/10.20535/2307-5651.13.2016.80566 DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.13.2016.80566

Dybchuk, L., & Dobrovolska, K. (2018). System of brand marketing communications in the promotion of brands of commercial enterprises. Chernihiv Scientific Journal, 1(9).

Fayvishenko, D. (2012). Evaluating the effective-ness of branding: A functional approach. Marketing and innovation management, (4).

Holloway, S. (2024). Brand communication and supply chain management: A qualitative study on co-creation of value in B2B markets. Preprints. https://doi.org/10.20944/preprints202406.1459.v1 DOI: https://doi.org/10.20944/preprints202406.1459.v1

Iankovets, T., & Tkachuk, K. (2021). Brand communications based on Internet technologies. In Brand Management: Marketing Technologies. Kyiv National University of Trade and Economics.

Karmazinova, V. (2017). Formation of brand com-munications of marketing research agencies. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, 1(15).

Kendyukhov, O. (2014). System solution for assessing the effectiveness of brand management in a competitive environment: Benchmarking metho-dology. Marketing and Innovation Management, (4).

Konovalova, A., & Iankovets, T. (2023). Digital advertising of brands in the B2B market. In Brand management: Marketing technologies. State Trade and Economic University.

Order of the Ministry of Finance of Ukraine No. 318. (1999, December 31). On approval of the National Accounting Regulation (Standard). (Ukraine). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#Text

Sadovska, I., & Petropavlovska, S. (2019). Peculia-rities and main differences of communication policy in B2B and B2C markets. Eastern Europe: Economics, Business and Management, 3(20).

Stefanych, D., & Dyachun, O. (2014). Assessment of the effectiveness of the enterpriseʼs communication policy. Bulletin of TNEU, (1).

Tyurina, N., Nazarchuk, T., Hurnytsky, O., & Kovalchuk, V. (2024). Brand communications in anti-crisis management: Theoretical aspects and practical experience of foreign companies. Innovation and Sustainability, (3), 118-127. https://doi.org/10.31649/ins.2024.3.118.127 DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2024.3.118.127

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-11

Як цитувати

[1]
СЛІПЧЕНКО V. 2025. Ефективність бренд-комунікацій на ринку В2В. Scientia fructuosa. 161, 3 (Чер 2025), 90–101. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2025(161)06.

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ