Інтернет маркетинг та цифрові стратегії у ритейлі
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2025(160)10Ключові слова:
маркетинг, digital-технології, інтернет-інструменти, інтегрований інтернет-маркетинг, персоналізація, цифрова інклюзія, соціальні мережіАнотація
Швидка цифровізація глобальної економіки та сучасні соціально-економічні виклики вплинули на цифрові маркетингові стратегії підприємств роздрібної торгівлі. У дослідженні розкрито особливості застосування інструментів інтернет-маркетингу для реалізації цифрових маркетингових стратегій українськими ритейлерами в умовах, спричинених війною. На основі гіпотези, що інтеграція різних цифрових каналів та інструментів підвищує ефективність маркетингових стратегій, проведено анкетування представників 12 підприємств роздрібної торгівлі. Отримані результати дозволили констатувати, що ритейлери зосереджуються на синхронізації контенту між платформами, персоналізацією досвіду клієнта та активному використанні соціальних мереж. З огляду на проблему обмежених ресурсів і труднощів координації каналів, встановлено доцільність впровадження цифрових маркетингових стратегій шляхом використання інструментів інтернет-маркетингу для покращення впізнаваності бренду, підвищення лояльності та формування клієнтського досвіду. Підкреслено роль цифрової інклюзії у напряму розширення ринку та зміцнення суспільної справедливості. Представлені рекомендації та висновки є важливими для використання українськими ритейлерами інструментів інтернет-маркетингу та ефективної реалізації цифрових маркетингових стратегій
Посилання
Cases.Media. (2022, November 24). Marketing in wartime: How has consumer behavior changed during the war? Is a brand needed during wartime? How should the approach to marketing change? Havas Village Ukraine research. https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havas-village-ukraine
Davydenko, H. (2023). Digital inclusion and acces-sibility: Social digitalization. Vinnytsia: TVORY. https://vsei.vn.ua/images/Doc/Nauka/Inclusivna_osvita/cifrova-inklyuziya-ta-dostupnist-socialna-didzhitalizaciya.pdf
Dinanta. (n. d.). Marketing strategy during war and martial law. https://dinanta.com/blog/marketing-during-war
Diya. Business. (n. d.). Study of the state and needs of business in wartime: survey results in December 2023 - January 2024. https://business.diia.gov.ua/cases/novini/doslidzenna-stanu-ta-potreb-biznesu-v-umovah-vijni-rezultati-opituvanna-v-grudni-2023-sicni-2024-roku
Goray, S. (2025). The history and evolution of digital markeIankovets, T. & Nikolaev, D. (2024). Digital advertising Meta Ads in social networks. Scientia fructuosa. 5(157), 76-88. https://doi.org/10.31617/1.2024(157)06
Klebanova, T. S., Hurianova, L. S., Chahovets, L. O., Panasenko, O. V., Serhiienko, O. A., & Yatsenko, R. M. (2024). Business analytics of multidimensional processes. Kharkiv National University of Economics. http://ebooks.git-elt.hneu.edu.ua/babap/about.html
Korostova, I. O. (2022). The state and prospects of marketing during the war. Digital Economy and Economic Security, 1(1), 66-73. http://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/66/63
Krysovatyy, A., Desyatnyuk, O., & Ptashchenko, O. (2023). Digital inclusion: Financial and marketing aspects. The Journal of Strategic Economic Studies, 3(14), 93-102. https://econ-vistnyk.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/2023/08/3-2023-10.pdf
ting over the years. WAC. URL: https://webandcrafts.com/blog/history-of-digital-marketing
Lau, J. (2023). 35 best digital marketing tools. Zapier. URL: https://zapier.com/blog/best-digital-marketing-tools/
Oklander, M., Yashkina, O., Zlatova, I., Cicekli, I., & Letunovska, N. (2024). Digital Marketing in the Survival and Growth Strategies of Small and Medium-Sized Businesses During the War in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 15-28. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.1-02
Pro-Consulting. (2024, May 8). Modern challenges of retail, how to adapt to new realities. https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/sovremennye-vyzovy-ritejla-kak-adaptirovatsya-k-novym-realiyam-obzor-pro-consulting-dlya-trademaster
Trubey, O., & Lukhanina, K. (2024). Digital incl-usion in integrated internet marketing, XXXII. International scientific and practical conference "Global Trends and Direction of Scientific Research Development" Ham¬burg, Germany. International Scientific Unity, 127-129. https://isu-conference.com/wp-content/uploads/2024/07/Global_trends_and_direction_of_scientific_research_development_July_31_August_2_2024_Hamburg_Germany.pdf
Trubey, O., Ganechko, I., & Afanasiev, K. (2023). Retail in wartime: restoration of business activity. Scientia fructuosa. 5(151), 89-106. https://doi.org/10.31617/1.2023(151)06
Vorona, O. (2024). What is digital inclusion and why is it so important? Ukrainian Pravda. https://www.pravda.com.ua/columns/2024/05/9/7454979/index.amp
VRK. (2023). Trends 2023 in marketing commu-nica¬tions management. https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf
Yaloveha, N. I. (2023). Marketing communications in wartime: Challenges and ways to promote products. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. Economic Series. Legal Series, 37, 373-379. https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824
Yermakova, Ya., & Symonenko, K. (2024, March 14). Humanitarian and military aid from Ukrainian retail during two years of full-scale war. Association of Retailers of Ukraine. https://rau.ua/novyni/micne-pleche-pidtrimki-dopomogi/
Zablotska, Yu. (2024). Personalized marketing: Top 5 trends and examples. Apix-Drive. https://apix-drive.com/ua/blog/marketing/sho-take-personalizovanij-marketing-top-5-trendiv-ta-prikladiv
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)