Інтернет маркетинг та цифрові стратегії у ритейлі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2025(160)10

Ключові слова:

маркетинг, digital-технології, інтернет-інструменти, інтегрований інтернет-маркетинг, персоналізація, цифрова інклюзія, соціальні мережі

Анотація

Швидка цифровізація глобальної еконо­міки та сучасні соціально-економічні виклики вплину­ли на цифрові маркетингові стратегії підпри­ємств роздрібної торгівлі. У дослі­дженні розкрито особливості застосування інструмен­тів інтернет-маркетингу для реа­лі­зації циф­рових маркетингових страте­гій українсь­кими ритейлерами в умовах, спричи­нених війною. На основі гіпотези, що інтегра­ція різних цифрових каналів та інструментів підвищує ефектив­ність маркетингових стратегій, про­ве­дено анкетування представників 12 підпри­ємств роздрібної торгівлі. Отримані резуль­тати дозволили констатувати, що ритейлери зосереджуються на синхронізації контенту між платформами, персоналізацією досвіду клієнта та активному використанні соціальних мереж. З огляду на проблему обмежених ресур­сів і труднощів координації каналів, встанов­лено доцільність впровадження цифрових марке­тин­гових стратегій шляхом викорис­тання інструментів інтернет-маркетингу для покращення впізнаваності бренду, підвищення лояльності та формування клієнтського дос­віду. Підкреслено роль цифрової інклюзії у напряму розширення ринку та зміцнення сус­піль­ної справедливості. Представлені рекомен­дації та висновки є важливими для викорис­тання українськими ритейлерами інструментів інтернет-маркетингу та ефективної реалізації цифрових маркетингових стратегій

Біографія автора

Катерина ЛУХАНІНА, Державний торговельно-економічний університет

магістр, аспірант кафедри маркетингу Державного торговельно-економічного університету

Посилання

Cases.Media. (2022, November 24). Marketing in wartime: How has consumer behavior changed during the war? Is a brand needed during wartime? How should the approach to marketing change? Havas Village Ukraine research. https://cases.media/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havas-village-ukraine

Davydenko, H. (2023). Digital inclusion and acces-sibility: Social digitalization. Vinnytsia: TVORY. https://vsei.vn.ua/images/Doc/Nauka/Inclusivna_osvita/cifrova-inklyuziya-ta-dostupnist-socialna-didzhitalizaciya.pdf

Dinanta. (n. d.). Marketing strategy during war and martial law. https://dinanta.com/blog/marketing-during-war

Diya. Business. (n. d.). Study of the state and needs of business in wartime: survey results in December 2023 - January 2024. https://business.diia.gov.ua/cases/novini/doslidzenna-stanu-ta-potreb-biznesu-v-umovah-vijni-rezultati-opituvanna-v-grudni-2023-sicni-2024-roku

Goray, S. (2025). The history and evolution of digital markeIankovets, T. & Nikolaev, D. (2024). Digital advertising Meta Ads in social networks. Scientia fructuosa. 5(157), 76-88. https://doi.org/10.31617/1.2024(157)06

Klebanova, T. S., Hurianova, L. S., Chahovets, L. O., Panasenko, O. V., Serhiienko, O. A., & Yatsenko, R. M. (2024). Business analytics of multidimensional processes. Kharkiv National University of Economics. http://ebooks.git-elt.hneu.edu.ua/babap/about.html

Korostova, I. O. (2022). The state and prospects of marketing during the war. Digital Economy and Economic Security, 1(1), 66-73. http://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/66/63

Krysovatyy, A., Desyatnyuk, O., & Ptashchenko, O. (2023). Digital inclusion: Financial and marketing aspects. The Journal of Strategic Economic Studies, 3(14), 93-102. https://econ-vistnyk.knutd.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/2023/08/3-2023-10.pdf

ting over the years. WAC. URL: https://webandcrafts.com/blog/history-of-digital-marketing

Lau, J. (2023). 35 best digital marketing tools. Zapier. URL: https://zapier.com/blog/best-digital-marketing-tools/

Oklander, M., Yashkina, O., Zlatova, I., Cicekli, I., & Letunovska, N. (2024). Digital Marketing in the Survival and Growth Strategies of Small and Medium-Sized Businesses During the War in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 15-28. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.1-02

Pro-Consulting. (2024, May 8). Modern challenges of retail, how to adapt to new realities. https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/sovremennye-vyzovy-ritejla-kak-adaptirovatsya-k-novym-realiyam-obzor-pro-consulting-dlya-trademaster

Trubey, O., & Lukhanina, K. (2024). Digital incl-usion in integrated internet marketing, XXXII. International scientific and practical conference "Global Trends and Direction of Scientific Research Development" Ham¬burg, Germany. International Scientific Unity, 127-129. https://isu-conference.com/wp-content/uploads/2024/07/Global_trends_and_direction_of_scientific_research_development_July_31_August_2_2024_Hamburg_Germany.pdf

Trubey, O., Ganechko, I., & Afanasiev, K. (2023). Retail in wartime: restoration of business activity. Scientia fructuosa. 5(151), 89-106. https://doi.org/10.31617/1.2023(151)06

Vorona, O. (2024). What is digital inclusion and why is it so important? Ukrainian Pravda. https://www.pravda.com.ua/columns/2024/05/9/7454979/index.amp

VRK. (2023). Trends 2023 in marketing commu-nica¬tions management. https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf

Yaloveha, N. I. (2023). Marketing communications in wartime: Challenges and ways to promote products. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. Economic Series. Legal Series, 37, 373-379. https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/824

Yermakova, Ya., & Symonenko, K. (2024, March 14). Humanitarian and military aid from Ukrainian retail during two years of full-scale war. Association of Retailers of Ukraine. https://rau.ua/novyni/micne-pleche-pidtrimki-dopomogi/

Zablotska, Yu. (2024). Personalized marketing: Top 5 trends and examples. Apix-Drive. https://apix-drive.com/ua/blog/marketing/sho-take-personalizovanij-marketing-top-5-trendiv-ta-prikladiv

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-11

Як цитувати

[1]
ЛУХАНІНА K. 2025. Інтернет маркетинг та цифрові стратегії у ритейлі. Scientia fructuosa. 160, 2 (Квіт 2025), 167–182. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2025(160)10.

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО