Інвестиції у нішеві маркетплейси: цінність для провідних компаній

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2024(158)06

Ключові слова:

ринок, маркетплейс, нішевий маркетплейс, стратегічний інвестор, венчурний фонд

Анотація

Досліджено роль стратегічних інвесторів у розвитку нішевих маркетплейсів, зокрема в Україні. У сучасному бізнесі автоматизація та цифровізація стали ключовими факторами ефективності, і маркетплейси як елемент цього процесу змушують традиційні ринки адаптуватися до нових умов. Висунуто гіпотезу, що стратегічні інвестиції у нішеві маркетплейси сприяють довгостроковому розвитку ринку, що веде до сталого економічного зростання. Дослідження базується на аналізі літературних джерел, порівняльному аналізі та методі кейс-стаді. Результати дослідження показують, що венчурні інвестори вкладають кошти в маркетплейси з надією на високі прибутки у майбутньому. Водночас стратегічні інвестори спрямовують свої інвестиції не лише на отримання прибутку, а й на розвиток ринку, створення довгострокової цінності, впровадження інновацій, розвиток галузі, побудови каналів комунікації та отримання даних для кращого розуміння потреб клієнтів і ринкових тенденцій, приваблення органічного трафіку. Особливої уваги серед усіх варіацій маркетплейсів заслуговують нішеві, оскільки вони пропонують унікальні можливості. Прикладами успішного стратегічного інвестування є  
EpicentrK.ua та Cropwise Operations. Вони ілюструють, як інвестиції в технології підвищують ефективність і продуктивність різних секторів, сприяючи стійкому економічному зростанню та розвитку. Ці приклади підтверджують, що стратегічні інвестори орієнтовані на розвиток ринкових структур і створення високої цінності для споживачів

Біографія автора

Олександр МАЩЕНКО, Полтавський державний аграрний університет

магістр, аспірант кафедри економіки та міжнародних економічних відносин Полтавського державного аграрного університету

Посилання

Aghion, Ph., Dewatripont, M., & Rey P. (1999). Competition, Financial Discipline and Growth. The Review of Economic Studies, 66(4), 825-852. https://doi.org/10.1111/1467-937X.00110

Appiah-Nimo, Ch., & Chovancová, M. (2020). Improving firm sustainable performance: the role of market orientation. Proceedings of the International Conference on Business Excellence, 14(1), 780-787. https://doi.org/10.2478/picbe-2020-0074

Apucăloaie, G., Călărași, D., Balan, A., & Botnaru, Ch. (2022). Analysis of Romaniaʼs Software Market. Lucrări Ştiinţifice, Seria Agronomie, (65), 135-140.

Auti, P. D., Lekurwale, G. H., Kshirsagar, A. I., & Pawar, S. S. (2023). Web Based Platform for Startups and Investors to Connect and Predict Investment Returns Using Deep Learning. International Journal for Research in Applied Science & Engineering Technology (IJRASET), 11(5), 4347-4351. https://doi.org/10.22214/ijraset.2023.52590

Berente, N., Lyytinen, K., & Yoo, Y. (2014). Introduction to Digital Technologies and Organizational Innovation Minitrack, 47th Hawaii International Conference on System Sciences (p. 3908). Temple University, Waikoloa, USA. IEEE. https://doi.org/10.1109/HICSS.2014.484

Bogers, M., Garud, R., Leiponen, A., Thomas, L.D.W., Tuertscher, Ph., Yoo, Y. (2019). Innovation: Organization & Management Special Issue call for papers - Digital Innovation, 21(1), 249-251. https://doi.org/10.1080/14479338.2019.1560951

Brehmer, P., & Johansson, A. (2001). B2B-Marketplaces - Strategic Value for Whom? Proceedings of 17th IMP conference. Business, Computer Science (p. 20). Oslo.

Brovinska, M. (2024). How IT specialists are creating "Epicenter Marketplace", visited by 25 million customers monthly. An inside report. Dev.ua. https://dev.ua/news/epicenter-1709293294

Brunn, P., Jensen, M., & Skovgaard, J. (2002). e-Marketplaces: Crafting A Winning Strategy. European Management Journal, 20(3), 286-298. https://doi.org/10.1016/S0263-2373(02)00045-2

Cardona, D., & Sánchez-Losada, F. (2015). Firmsʼ operational cost, market entry and growth. The B. E. Journal of Macroeconomics. 16(1), 211-229. https://doi.org/10.1515/bejm-2014-0132

Christofidis, C., & Debande, O. (2001). Financing innovative firms through venture capital. European Investment Bank, Industry & Services Sector Papers. https://www01.eib.org/attachments/pj/vencap.pdf

Dave, J. (2024). A Guide To The Many Types Of Marketplaces In 2024. https://www.avasam.com/a-guide-to-the-many-types-of-marketplaces-in-2024

Gawer, A. (2021). Digital platforms and ecosystems: remarks on the dominant organizational forms of the digital age. Innovation: Organization & Management, 24(1), 110-124. https://doi.org/10.1080/14479338.2021.1965888

Golini, R., & Kalchschmidt, M. (2011). Moderating the impact of global sourcing on inventories through supply chain management. Int. J. Production Economics, 133(1), 86-94. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2010.06.011

Greenwood, J., Han, P., & Sánchez, J. M. (2022). Venture Capital: A Catalyst for Innovation and Growth. Federal Reserve Bank of St. Louis Review, 104(2), 120-130. https://doi.org/10.20955/r.104.120-30

Hellmann, T. (2002). A theory of strategic venture investing. Journal of Financial Economics, 64(2), 285-314. https://doi.org/10.1016/S0304-405X(02)00078-8

Hellmann, T. F., & Puri, M. (1999). The Interaction between Product Market and Financing Strategy: The Role of Venture Capital. The Review of Financial Studies, 13(4), 959-984. https://doi.org/10.1093/rfs/13.4.959

Hind, G., & Aomari, A. (2016). International brand strategy: Case analysis according to the Moroccan Market. Journal of International Business Research and Marketing, 2(1), 34-40. https://doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.21.3004

Hlinenko, L., & Daynovskyy, Yu. (2024). Adaptation of E-Commerce Business Models in the Face of Extreme Situations. Marketing And Digital Technologies, 8(1), 18-47. https://doi.org/10.15276/mdt.8.1.2024.2

Horizon Capital, Portfolio. (2024). https://horizoncapital.com.ua/#portfolio

Huang, W. (2019)/Value Creation of Strategic Investors under Convertible Bond Investment - A Case Study of Wharf (Holdings) Limited. Open Journal of Business and Management, 7(01), 275-291. https://doi.org/10.4236/ojbm.2019.71019

Joo, J., & Shin, M. M. (2018). Building sustainable business ecosystems through customer participation: A lesson from South Korean cases. Asia Pacific Management Review, 23(1), 1-11. https://doi.org/10.1016/j.apmrv.2017.01.001

Katsamakas, E., Saharia, A. (2019). Digital Innovation to Transform the Customer Experience. International Journal of Strategic Information Technology and Applications, 10(3), 38-52. https://doi.org/10.4018/IJSITA.2019070103

Khmelovskyi, S. (2024). Niche marketplaces: Your gateway to eCommerce success. https://coaxsoft.com/blog/niche-marketplaces-your-gateway-to-ecommerce-success

Kwanmuang, K., Pongputhinan, T., Jabri, A., & Chitchumnung, P. (2020). Small-Scale Farmers under Thailandʼs Smart Farming System. https://ap.fftc.org.tw/article/2647

Lai, C. Y., Tsai, P. F., Chang, S., Wang, Y. C., & Teng, L. W. (2017). The productivity opportunities by applying machine learning algorithms in a fab, 2017 Joint International Symposium on e-Manufacturing and Design Collaboration (eMDC) & Semiconductor Manufacturing (ISSM). (pp. 1-2). Hsinchu, Taiwan. https://doi.org/10.23919/ISSM.2017.8089089

Lee, R. (2022). Why Niche, Vertical Marketplaces Are The Future. https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2022/05/09/why-niche-vertical-marketplaces-are-the-future/

Li T. (2022). Management in Management: Utilization of the Digital Key for Alibaba Cloud, 2022 International Conference on Management Engineering and Economic Analysis (MEEA 2022) (pp. 649-656). London, UK. https://doi.org/10.54691/bcpbm.v34i.3079

Łopacińska, K. (2021). Premises and Effects of Mergers and Acquisitions Concluded by Chinese Companies in the High-Tech Sector. European Research Studies Journal, 24(4), 344-364. https://doi.org/10.35808/ersj/2722

Luckman, S. (2013). The Aura of the Analogue in a Digital Age Womenʼs Crafts, Creative Markets and Home-Based Labour After Etsy. Cultural Studies Review, 19(1), 249-270. https://doi.org/10.5130/csr.v19i1.2585

Mousa, M., Nosratabadi, S., Sagi, J., & Mosavi, A. (2021). The Effect of Marketing Investment on Firm Value and Systematic Risk. J. Open Innov. Technol. Mark. Complex, 7(1), 64. https://doi.org/10.3390/joitmc7010064

Nikolaienko, I. V., & Ivanova, O. I. (2021). Сlassification of Marketplaces by Characteristic Features. Odessa National University Herald Economy, 26(2), 40-45. https://doi.org/10.32782/2304-0920/2-87-6

Park, H. D., Steensma, H. K. (2013). The Selection and Nurturing Effects of Corporate Investors on New Venture Innovativeness. Strat. Entrepreneurship J., 7(4), 311-330. https://doi.org/10.1002/sej.1165

Petrik, D., & Herzwurm, G. (2019). iIoT Ecosystem Development through Boundary Resources: A Siemens MindSphere Case Study, Proceedings of the 2nd ACM SIGSOFT International Workshop on SoftwareIntensive Business: Start-ups, Platforms and Ecosystems (IWSiB ʼ19), (pp. 1-6). Tallinn, Estonia. https://doi.org/10.1145/3340481.3342730

Romagnoli, D., & Garbelli, M. E. (2017). Why Promoting Online in a Global Electronic Marketplace Is a Successful Strategy for Small and Medium Sized Enterprises: The Alibaba Group Holding Business Model, Country Experiences in Economic Development, Management and Entrepreneurship, Eurasian Studies in Business and Economics, (pp. 423-442). Springer International Publishing AG. https://doi.org/10.1007/978-3-319-46319-3_26

Sheikh, Z., & Rana, S. (2014). The Role of Logistics Service Providers in Supply Chain Performance Management: A Comprehensive Literature Review. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 4(5), 608-613. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/v4-i5/886

Syngenta Ukraine. (2021, March 30). Cropio becomes Cropwise Operations. https://www.syngenta.ua/press-release/novini-kompaniyi/cropio-staie-cropwise-operations

Timmers, P. (1999). Electronic commerce: strategies and models for business-to-business trading. Wiley, Chichester. https://doi.org/10.1108/14626000310489853

Timmons, J. A., & Bygrave, W. D. (1986). Venture capitalʼs role in financing innovation for economic growth. Journal of Business Venturing, 1(2), 161-176. https://doi.org/10.1016/0883-9026(86)90012-1

Tran, A., Webster, M., & Wertz, B. (2020). A Guide to Marketplaces. Third Edition. https://versionone.vc/marketplaces-guide-ed3

Vidobora, V. V. (2022). Economic Growth and Market Equilibrium. Entrepreneurship and Innovation, (23), 7-11. https://doi.org/10.37320/2415-3583/23.1

Vlasenko, V., & Yurasov, S. (2015). Who owns the Ukrainian e-commerce market? https://www.epravda.com.ua/publications/2015/07/15/550838

Wibawa, J. T. N., Gunawan, R., Suhandi, M., & Setiawan, R. (2023). Development of Marketplace Product Data Mining and Analysis Application as a Reference in Running a Business. It for Society, 8(1), 21-27. https://doi.org/10.33021/itfs.v8i1.4724

Yi, J.-H. (2001). Pre-offering earnings and the long-run performance of IPOs. International Review of Financial Analysis, 10(1), 53-67. https://doi.org/10.1016/S1057-5219(00)00043-0

Yuan, Y. (2023). Research on Enterprise Valuation Method Based on P/E Ratio: Taking Amazon as an Example. In International Conference on Economics, Mathematical Finance and Risk Management (EMFRM 2022), (pp. 1117-1124). Dubai, United Arab Emirates. https://doi.org/10.54691/bcpbm.v38i.3834

Zhang, G., & Ravishankar, M. N. (2018). Exploring vendor capabilities in the cloud environment: A case study of Alibaba Cloud Computing. Information & Management, 56(3), 343-355. https://doi.org/10.1016/j.im.2018.07.008

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-16

Як цитувати

[1]
МАЩЕНКО O. 2024. Інвестиції у нішеві маркетплейси: цінність для провідних компаній . Scientia fructuosa. 158, 6 (Груд 2024), 85–96. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2024(158)06.

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ