Соціальний медіамаркетинг у системі бізнес-взаємодії підприємства
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2023(148)04Ключові слова:
цифрова економіка, інформаційний потенціал, цифрові маркетингові комунікації, цифровізація бізнес-процесів, прогнозування поведінки споживачівАнотація
Вступ. Розвиток цифрової економіки у світі відбувається з безпрецедентною швидкістю, тому бізнес усвідомлює необхідність застосування сучасних інтерактивних технологій у прогнозуванні поведінки споживачів.
Проблема. Цифрова економіка пришвидшує зміни у маркетингових комунікаціях і вимагає нових релевантних каналів цифрової взаємодії.
Метою статті є обґрунтування відбору та імплементації сучасних цифрових маркетингових комунікацій у бізнес-середовище кампанії з метою прогнозування поведінки споживачів і розвитку підприємницького інформаційного потенціалу. Методи: абстрактно-логічний аналіз; систематизації та гносеологічний; групування і порівняння, аналітичні – для оцінювання стану та перспектив застосування соціальних мереж; графоаналітичні; інтернет-моніторингу – для визначення результативності найбільш релевантних каналів цифрових маркетингових комунікацій, їх рейтингування за популярністю.
Результати дослідження. Визначено, що соціальні мережі під час війни стали найшвидшими, найрезультативнішими та найдоступнішими каналами комунікації з аудиторію. Проаналізовано канали соціального медіамаркетингу, їх рейтингування; обґрунтовано найбільш релевантні для В2С і B2В споживачів у контексті розвитку інформаційного потенціалу підприємства.
Висновки. Доведено необхідність підвищення монетизації цифрових маркетингових комунікацій і посилення їх комунікативної ефективності в контексті двостороннього підходу. Необхідно, з одного боку, покращити якість контенту і способів його донесення до споживачів, вдосконалити комерційні напрямки діяльності, що забезпечують фіналізацію актів купівлі-продажу й доставки товарів та отримання послуг; з іншого – відстежувати наявні та потенційні канали цифрових маркетингових комунікацій, реагувати на їх популярність серед різних типів споживачів, масштабувати використання цифрових технологій, полегшувати доступність їх використання, вдосконалювати інформаційну інфраструктуру, посилювати цифрову довіру і технологічну компетентність фахівців, а також формувати нову цифрову підприємницьку культуру.
Посилання
Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinant (2020). [Digital economy: trends, risks, and social determinants]. razumkov.org.ua. Retrieved from: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf [in Ukrainian].
Ukrayina 2030E – krayina z rozvynenoyu tsyfrovoyu ekonomikoyu (2022) [Ukraine 2030-E is a country with a developed digital economy]. Ukrainian Institute of the Future. Strategy.uifuture.org. https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html [in Ukrainian].
Sardalova, O. (2020). Defitsyt na rynku shtovkhaye Ukrayinu do "importu" ayti-shnykiv [The shortage in the market pushes Ukraine to "import" IT specialists]. Radio Svoboda, 4.03.2020. https://www.radiosvoboda.org/a/deficyt-na-rynku-it-shtovhaie-do-importu/30467594.html [in Ukrainian].
Zaitseva, О. I. (2016). Use of marketing technologies as an intangible asset in the context of business efficiency. Polissya scientific bulletin, 4(8), 229-234 [in Ukrainian].
Chesbrough, H., Vanhaverbeke, W., & West, J. (2014). Explicating open innovation: clarifying an emerging paradigm for understanding innovation. New frontiers in open innovation. UK: Oxford University Press [in Ukrainian].
Kirnosova, M. St. (2020). Suchasni tendentsiyi rozvytku storitellinhu u tsyfrovomu marketynhu [Modern trends in the development of storytelling in digital marketing]. Marketynh ta tsyfrovi tekhnolohiyi. Vol. 4, 2, 17-26 [in Ukrainian].
Bradulov, P. O., Ordynsʹkyy, V. I., & Romanenko, L. F. (2020). Otsinyuvannya tsyfrovykh marketynhovykh komunikatsiy: kilkisni ta yakisni pokaznyky [Evaluation of digital marketing communications: quantitative and qualitative indicators]. Naukovyy visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. Issue 33. P. 1, (pp. 28-32) [in Ukrainian].
Chemorda, P. O. (2020). Tsyfrovi marketynhovi kanaly komunikatsiy ta bar’yery yikh vprovadzhennya na malykh ta serednikh pidpryyemstvakh [Digital marketing communication channels and barriers to their implementation in small and medium-sized enterprises]. Biznes-inform, 6, 378-384 [in Ukrainian].
Ihnatenko, R. V. (2021). Tsyfrovi komunikatsiyi u marketynhu: sutnist ta perspektyvy rozvytku v umovakh pandemiyi COVID-19 [Digital communications in marketing: the essence and prospects of development in the conditions of the covid-19 pandemic]. Naukovi zapysky Lʹvivsʹkoho universytetu biznesu ta prava. Issue 31, 40-46 [in Ukrainian].
Gray, O., Odelli, C., & Pearson, J. (2015). Digital Marketing Communications BPR. In: Digital Marketing Communications. EASA The European Advertising Standards Alliance. May, 7-19 [in English].
Oklander, M. A. (2017). Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia [Digital marketing – model of marketing in XXI century]. Odesa [in Ukrainian].
Ivanova, Z. O., & Ivanov, V. O. (2019). Osoblyvosti marketynhovoyi komunikatsiynoyi diyalʹnosti pidpryyemstva z vykorystannyam tsyfrovykh instrumentiv ta tekhnolohiy [Peculiarities of marketing communication activities of the enterprise using digital tools and technologies]. Visnyk KNUTD. Seriya: ekonomichni nauky, 5 (139), 32-39 [in Ukrainian].
Marchuk, O. O. (2018). Tsyfrovyy marketynh yak innovatsiynyy instrument upravlinnya [Digital marketing as an innovative management tool]. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvom. Issue 17, 296-299 [in Ukrainian].
Arjuna, Rizaldi & H., Hidayat (2020). Digital Marketing Communication Strategy. JEE. Vol. 9, 2, September, (pp. 101-110) [in Ukrainian].
2022 SOCIAL MEDIA MARKETING INDUSTRY REPORT. https://www.socialmediaexaminer.com/report2022 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)