Оцінювання привабливості банку для корпоративних клієнтів
DOI:
https://doi.org/10.31617/1.2022(146)08Ключові слова:
корпоративний клієнт, банк, привабливість, критерії, фактори, інтегральний коефіцієнтАнотація
Вступ. В умовах високої волатильності ринкового середовища відбувається постійна конкурентна боротьба між банками за клієнтів, особливо корпоративних, які генерують значну частину їх доходів.
Проблема. Перед клієнтами постає питання вибору банку з найкращими умовами для свого обслуговування. А оскільки не існує єдиного переліку критеріїв чи методики, які б дозволяли однозначно порівняти привабливість банків з боку клієнтів, в дослідженні здійснена спроба обґрунтувати методику вибору банку.
Мета статті – розробка інтегрованого підходу до оцінювання привабливості банку для корпоративних клієнтів.
Методи. Застосовано методи системно-структурного, порівняльного аналізу, логічного узагальнення, бальної оцінки, рейтингування.
Результати дослідження. Банківське обслуговування корпоративних клієнтів є невід’ємною складовою діяльності як одних, так і інших. Через значну кількість банків та велику різноманітність їхніх послуг перед клієнтами постійно постає проблема вибору банку для обслуговування. Визначено ключові критерії, які впливають на вибір клієнтами банківських установ та генерують можливості їх співпраці. Розроблено модель розрахунку інтегрального коефіцієнта привабливості банку для корпоративних клієнтів, проведено його розрахунок, за результатами якого складено рейтинг банків України.
Висновки. Наявність об’єктивної інформації при виборі банку для обслуговування є ключовим моментом в процесі стратегічного планування діяльності будь-якої юридичної особи. Важливим є знаходження простих інструментів оцінювання банку. Запропоновані методичні рекомендації щодо застосування інтегрального коефіцієнта призначені для використання їх у роботі з корпоративними клієнтами при здійсненні вибору бан ку для обслуговування.
Посилання
Majaski, C. (2021). Retail Banking vs. Corporate Banking: What’s the Difference? Investopedia. https://www.investopedia.com/articles/general/071213/retail-banking-vs-commercial-banking.asp [in English].
Abbasi, M., Ahsani, G., & Mohammad, H. (2017). The Role of corporate banking profitability in the portfolio of banking services. INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES. https://www.researchgate.net/publication/312032971_The_Role_of_corporate_banking_profitability_in_the_portfolio_of_banking_services [in English].
Singh-Jarrold, B. (2018). CONNECTED CORPORATE BANKING. FINASTRA. https://www.finastra.com/sites/default/files/documents/2018/03/market-insight_connected-corporate-banking-breaking-down-the-silos.pdf [in English].
Gotteberg, G., Strauß, M. (2018). What Do Corporate Banking Customers Really Want? BCG. https://www.bcg.com/publications/2018/what-do-corporate-banking-customers-really-want [in English].
Gupta, C. (2021). What is customer service? Definition, importance & tips. Zendesk. https://www.zendesk.com/blog/customer-support-vs-customer-service [in English].
Balanchuk, D. V. (2017). Osoblyvosti poslug banku dlja korporatyvnyh klijentiv [Features of bank services for corporate clients]. Naukovyj visnyk Uzhgorods’kogo nacional’nogo universytetu – Scientific Bulletin of Uzhorod National University. Issue 15. Part 1, (pp. 21-24). https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/21809 [in Ukrainian].
Balanchuk, D. V. (2017). Udoskonalennja roboty menedzheriv banku v korporatyvnomu segmenti [Improving the work of bank managers in the corporate segment]. Infrastruktura rynku – Market infrastructure, 7, 280-283. http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/7_2017_ukr/49.pdf [in Ukrainian].
Balanchuk, D. V. (2017). Korporatyvnyj segment ta jogo rol’ v dijal’nosti bankiv [The corporate segment and its role in the activity of banks]. Ekonomika. Finansy. Pravo – Economics. Finance. Law, 4, 44-49 [in Ukrainian].
Maslova, N. O., & Didyk, A. V. (2015). Teoretychni aspekty obslugovuvannja korporatyvnyh klijentiv banku [Theoretical aspects of servicing corporate clients of the bank]. Molodyj vchenyj – Young scientist, 7(1), 87-91 [in Ukrainian].
Kretov, D. Ju. (2017). Osoblyvosti rozvytku kredytuvannja bankamy Ukrai’ny korporatyvnyh klijentiv [Peculiarities of the development of lending by Ukrainian banks to corporate clients]. Elektronne naukove vydannja "Global’ni ta nacional’ni problemy ekonomiky" – Electronic scientific publication "Global and national economic problems", 17, 665-671. http://global-national.in.ua/archive/17-2017/137.pdf [in Ukrainian].
Chajkovs’kyj, Ja. (2017). Rozvytok bankivs’kogo kredytuvannja korporatyvnyh klijentiv v Ukrai’ni v umovah cyklichnosti ekonomiky [Development of bank lending to corporate clients in Ukraine in conditions of cyclical economy]. Visnyk Ternopil’s’kogo nacional’nogo ekonomichnogo universytetu – Bulletin of Ternopil National Economic University, 4, 72-87. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vtneu_2017_4_9 [in Ukrainian].
Rac, O. M. (2018). Zabezpechennja lojal’nosti klijentiv jak skladnyk mehanizmu upravlinnja klijents’koju bazoju banku [Ensuring customer loyalty as a component of the bank’s customer base management mechanism]. Naukovyj visnyk Hersons’kogo derzhavnogo universytetu – Scientific Bulletin of Kherson State University, 29. Part 2, 113-116. http://ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/216 [in Ukrainian].
Marcenjuk-Rozar’onova, O. V., & Shmigel’s’ka, V. V. (2018). Analiz suchasnogo stanu rynku bankivs’kyh poslug v Ukrai’ni ta naprjamy jogo rozvytku [Analysis of the current state of the banking services market in Ukraine and directions of its development]. Elektronnyj zhurnal "Efektyvna ekonomika" – Electronic magazine "Efficient Economy", 10. http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/10_2018/45.pdf [in Ukrainian].
Bodnar, O. A., & Palamarchuk, V. S. (2020). Analiz stanu rynku bankivs’kyh poslug Ukrai’ny v umovah pandemii’ [Analysis of the state of the market of banking services of Ukraine in the conditions of the pandemic]. Elektronne naukove fahove vydannja z ekonomichnyh nauk "Modern Economics" – Electronic scientific publication on economic sciences" Modern Economics", 23, 13-19. https://doi.org/10.31521/modecon.V23(2020)-02 [in Ukrainian].
Volohata, V. Je. (2021). Suchasnyj stan i perspektyvy rozvytku bankivs’kyh innovacij u konteksti pidvyshhennja jakosti obslugovuvannja klijentiv [The current state and prospects for the development of banking innovations in the context of improving the quality of customer service]. Biznes Inform – Business Inform, 4, 204-209. https://www.business-inform.net/article/?year=2021&abstract=2021_4_0_204_209 [in Ukrainian].
Vergeljuk, Ju. Ju. (2016). Teoretychni zasady vyznachennja jakosti finansovyh poslug bankivs’kyh ustanov Ukrai’ny [Theoretical principles of determining the quality of financial services of banking institutions of Ukraine]. Ekonomichnyj analiz – Economic analysis. Vol. 25, 2, (pp. 21-26). http://dspace.wunu.edu.ua/jspui/bitstream/316497/8330/1/4.pdf [in Ukrainian].
Doslidzhennja potreb u kredytuvanni naselennja ta biznesu Ukrai’ny [Study of needs in crediting of population and business of Ukraine] (2020). Analitychnyj zvit – Analitychnyj zvit. Nezalezhna asociacija bankiv Ukrai’ny. https://nabu.ua/images/uploaded/sys_media_doc/doc_1737a9619d169a68b89fec445f336505.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Людмила ГЕРБИЧ , Лариса НЕТРЕБЧУК
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ліцензія Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна (CC BY 4.0)