Медіатрансформація соціально відповідальних проєктів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31617/1.2023(148)05

Ключові слова:

соціально відповідальний маркетинг, медіаплатформа, медіатрансформація, медіапростір, соціально орієнтовані активності, кризові умови, воєнний стан, футбольний клуб, сфера спорту

Анотація

Вступ. В умовах невизначеності на тлі воєнного стану в Україні актуальним є аналіз соціально відповідальних проєктів, адапта­ція їх до медіапростору, підтримка сфер, які ініціюють соціальні зміни.

Проблема. Воєнний час суттєво вплинув на розвиток усіх сфер, особливо спорту, змен­шив рівень активності підприємств, виокре­мив необхідність медіатрансформації та посилення соціально відповідальних проєктів.

Метою статті є розроблення рекоменда­цій щодо заходів з посилення медіаактивнос­тей у частині соціально відповідального марке­тингу для українських підприємств, на прикла­ді футбольних клубів, в умовах воєнного стану.

Методи. Застосовано такі загальнонаукові методи, як синтез, порівняння та узагальнення.

Результати дослідження. Досліджено медіатрансформацію соціально відповідаль­них проєктів під час військової агресії рф проти України, проаналізовано динаміку рівня впливу соціальних медіаплатформ на популяр­ність бренду, запропоновано заходи для поси­лення медіаактивностей у напрямі соціально відповідального маркетингу, розроблено реко­мендації подальшої роботи та адаптації до реалій сьогодення на прикладі футбольних клубів у сфері спорту.

Висновки. Структурні зміни та особли­вості медіатрансформації соціально відпові­дальних проєктів під час військової агресії рф на територію України спричинили пере­орієнтацію стратегічних цілей всіх сфер діяль­ності. Результати аналізу діяльності підпри­ємств у медіапросторі на прикладі сфери спорту надали можли­вість визначити підхід, за якого медіатрансформація підсилює значення соціаль­них ініціатив. Встановлено, що футбольні бренди мають знаходити баланс поміж комерцією, соціальною корисністю та потребами спожи­вачів. Заходи для посилення медіаактивностей у поєднанні з маркетинговими технологіями залишаються невід’ємною частиною бізнесу, оскільки полегшують соціальну комунікацію.

Перспективи подальших досліджень вба­чаються у систематизації науково-методо­логічних засад та побудові стратегії соці­ально відповідального маркетингу підприємств у сфері спорту.

Біографії авторів

Діана ФАЙВІШЕНКО , Державний торговельно-економічний університет

д. е. н., професор, завідувач кафедри журналістики та реклами

Данило СІДЄЛЬНІКОВ , Державний торговельно-економічний університет

аспірант кафедри журналістики та реклами

Посилання

Carroll, A. B. The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons. www.sciencedirect.com. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/000768139190005G (data zvernennja: 15.01.2023) [in English].

Kramer, M. R. (2020). Coronavirus Is Putting Corporate Social Responsibility to the Test. https://hbr.org/2020/04/coronavirus-is-putting-corporate-social-responsibility-to-the-test (data zvernennja: 15.01.2023) [in English].

Gamova, I. V. (2022). Modeli marketyngovyh komunikacij v social’nyh merezhah [Models of marketing communications in social networks]. Naukovi perspektyvy – Scientific perspectives, 6 (24), 263-273. https://datareportal.com/reports/digital-2022-october-global-statshot [in Ukrainian].

Masljukivs’kyj, M. (2015). Marketyng futbol’nyh klubiv: osnovni metody prosuvannja brendu futbol’nyh klubiv [Marketing of football clubs: the main methods of promoting the brand of football clubs]. https://naub.oa.edu.ua/2015/marketyng-futbol’nyh-klubiv-osnovni (data zvernennja: 20.01.2023) [in Ukrainian].

Terehov, D. S. (2015). SMM-marketyng u systemi upravlinnja suchasnym pidpryjemstvom [SMM-marketing in the modern enterprise management system]. Nauka j ekonomika – Science and Economy, 1, 77-79. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nie_2015_1_15 (data zvernennja: 21.01.2023) [in Ukrainian].

Michael, A., & Stelzner (2022). Social media marketing industry report. https://static1.squarespace.com/static/525c34f6e4b09199c2c2a427/t/6283774405877a23dd6fbe49/1652782925631/Industry-Report-2022-final.pdf (data zvernennja: 20.01.2023) [in English].

Karta najpopuljarnishyh vydiv sportu v riznyh krai’nah sportu [Map of the most popular sports in different sports countries]. Informacijno-rozvazhal’na gazeta "Ukrmedija" – Information and entertainment newspaper "Ukrmedia". https://ukr.media/sport/418901 (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

Najpopuljarnishi vydy sportu [The most popular sports]. https://sites.google.com/site/sajtbichukauria/sport-v-ukraieni (data zvernennja: 22.01.2023).

FK "Shahtar": oficijn. sajt [FC Shakhtar: official site]. https://shakhtar.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Dynamo": oficijn. sajt [FC "Dynamo": official site]. https://fcdynamo.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Dnipro-1": oficijn. sajt [FC "Dnipro-1": official site]. https://www.scdnipro1.com.ua (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Zorja": oficijn. sajt [FC "Zoria": official site]. http://zarya-lugansk.com (data zvernennja: 22.01.2023).

FK "Oleksandrija": oficijn. sajt [FC "Oleksandriia": official site]. https://fco.com.ua (data zvernennja: 22.01.2023).

FK "Kolos": oficijn. sajt [FC "Kolos": official site]. https://koloskovalivka.com (data zvernennja: 22.01.2023).

FK "Metalist 1925": oficijn. sajt [FC "Metalist 1925": official site]. https://metalist1925.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Kryvbas": oficijn. sajt [FC "Kryvbas": official site]. https://fckryvbas.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Vorskla": oficijn. sajt [FC "Vorskla": official site]. https://vorskla.com.ua (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Veres": oficijn. sajt [FC "Veres": official site]. https://nkveres.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Metalist": oficijn. sajt [FС "Metalist": official site]. https://fcmetalist.com.ua (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Ruh": oficijn. sajt [FC "Rukh": official site]. https://fcrukh.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Mynaj": oficijn. sajt [FC "Mynai": official site]. https://fcminaj.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Ingulec’": oficijn. sajt [FC "Inhulets": official site]. https://inhulets.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "Chornomorec’": oficijn. sajt [FC "Chornomorets": official site]. https://chornomorets.football (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

FK "L’viv": oficijn. sajt [FC "Lviv": official site]. https://lvivfc.com (data zvernennja: 22.01.2023) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-21

Як цитувати

[1]
ФАЙВІШЕНКО D. і СІДЄЛЬНІКОВ D. 2023. Медіатрансформація соціально відповідальних проєктів. Scientia fructuosa. 148, 2 (Квіт 2023), 48–58. DOI:https://doi.org/10.31617/1.2023(148)05.

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають