Features of forming of restaurant product quality
Abstract
In the article modern approaches to forming of restaurant product quality are considered. The differences of culinary product distribution from other products are determined. The main functions of restaurant product are analyzed: consumer, economic, ecological, social and cultural, aesthetica, psychological. Methodological proposals for creation of restaurant product of high quality are offered.
References
ГОСТ 30523–97. Услуги общественного питания. Общие требования. – К.: Госстандарт Украины, 1998.
Михайлова Е. Обслуживание покупателей в розничном бизнесе // Маркетинг. – 2006. – No 6 (91). – С. 114-125.
Шкабара Т.Л. Регулювання якості та безпеки продукції підприємств ресторанного господарства // Конкурентоспроможність підприємств ресторанного господарства: тактика маркетингу. – Чернівці: Зелена Буковина, 2005. – С. 252-283.
Жарков Ю., Цициліано О. Системи управління якістю: моніторинг роботи органів оцінки відповідності з використанням методу Харінгтона // Стандартизація, управління, якість. – 2005. – No 1. – С. 24-27.
Скрипничук П. Економічні механізми екологічного маркування // Маркетинг в Україні. – 2006. – No 6 (40). – С. 34-38.