Development of trade networks in Ukraine
Abstract
The article considers modern state and development of domestic and some countries’ trade networks. Advantages of network business and its role in overcoming the economic crisis, are characterized. It also shows the importance of business network development strategy not at the expense of the end consumers, but at the expense of optimization of all the directions of activity. The attention is paid to the necessity to increase the role of state management institutions in regulation of processes of trade networks formation and in control of their activity.
References
Обзор рынка продовольственного ритейла Украины. — Режим доступа : http://www allretail.сom.ua/analytics/overviews/.
Берман Б. Розничная торговля: стратегический подход / Б. Берман, Дж. Эванс : пер. с англ. — М. : Издательский дом "Вильямс", 2003. — 1184 с.
Состояние рынка. Статистика франчайзинга в Украине по состоянию на 15 ноября 2006 г. и 2 ноября 2009 г. — Режим доступа :
http://www.franchising.org.ua/franchajzing/sostojanie-rynka.html.
Голубев В. Розничные "генералы" / В. Голубев // Деловая неделя. — 2001. — 20 апр. (No 13).
Селезнева И. Развитие мировых розничных сетей / И. Селезнева // Маркетинг. — 2003. — No 5. — С. 92—102.
В какие страны хотят ритейлеры? // Новый маркетинг. — 2010. — No 12. — С. 12.
Голошубова Н. Актуальні питання розвитку бізнесу для людини / Н. Голошубова // Вісник Київ нац. торг.-екон. ун-ту. — 2010. — No 2. —
С. 43—54.
Програма розвитку внутрішньої торгівлі на період до 2012 року: затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 24 черв. 2009 р. No 632 // Уряд. кур’єр. –– 16 лип. –– 2009.