Evaluation of competitiveness of the bread from the new assortment on the Ukrainian market
Abstract
The competitive ratio of five sample of rye-wheat bread of the new assortment of the Ukrainian market, Grono, Panskiy, Trapeznyi, Apetitnyi, Vyshukanyi, was determined. To do this there was developed the evaluation scale, the coefficients of importance indicators, and the calculation of the integral quality indication was made. All the samples have quite high competitiveness and gained consumers appeal.
References
Мудра О. Краще беремо на озброєння / О. Мудра // Харчовик. — 2007. — No 21 — С. 1—4.
У пакуванні – перевага // Хлебопекарское и кондитерское дело. — 2008. — No 3. — С. 37.
Глухов А. Оценка конкурентоспособности товара и способы ее обеспечения / А. Глухов // Маркетинг. — 2003. — No 6. — С. 9—11.
Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, практика, методология / Е. П. Голубков. — М. : Финпресс, 2002. — 365 с.
Сидоренко О. В. Товарознавчі складові ринкознавства : навч. посіб. / О. В. Сидоренко. — К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2001. — 90 с.
Васюкова А. Т. Современные технологии хлебопечения : учеб.-практ. пособ. / А. Т. Васюкова, В. Ф. Пучкова. — М. : Издательско-торговая корпорация "Дашков и К o", 2008. — 224 с.