Promotion of goods and services by Internet advertising

Authors

Abstract

The article determines the efficiency of Internet advertising use in the process of trade enterprises’ goods and services promotion. The recommendations for improvement Internet-marketing practice during realization of promotion strategy by the Ukrainian trade enterprises are developed.

Author Biography

G. PIATNYTSKA, Kyiv National University of Trade and Economics

doctor of economics sciences, professor

References

Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии: как создать, завоевать и удержать рынок / Ф. Котлер ; пер. с англ. — М. : АСТ, 2000. — 272 с.

O’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход / Дж. O’Шонесси. — [2-е изд.]. — СПб. : Питер, 2003. — 864 с.

Куденко Н. В. Маркетингові стратегії фірми : моногр. / Н. В. Куденко. — К. : КНЕУ, 2002. — 245 с.

Ромат Е. В. Реклама : учеб. для вузов. / Е. В. Ромат. — [7-е изд.]. — СПб. : Питер, 2008. — 512 с.

Шейнов В. П. Искусство торговли. Эффективная продажа товаров и услуг / В. П. Шейнов. — М. : ACT, Минск : Харвест, 2007. — 416 с.

Дубовик Т. В. Особливості партнерських відносин між торговельним підприємством та рекламним агентством / Т. В. Дубовик, І. О. Бучацька // Маркетинг. — Режим доступу : http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:2lJttY9rqMgJ:www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vchtei/2009_1/NV-2009-V1_24.pdf.

Варфоломєєва Д. О . Система просування товарів торговельних підприємств на сучасному етапі: теоретичний аспект. — Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Tiru/2008_25_26/57.pdf.

Тенденції інтернет-аудиторії // Контракти : Діловий тижневик. — 2008. — No 16–17 (831–832). — С. 40.

Европейский рынок онлайн-рекламы. — Режим доступа : http://skylogic.od.ua/?id_news_it=98.

Александрова Н. Выставочный менеджмент. Технологии организации и рекламно-информационного сопровождения выставок и конференций : учеб. пособ. РНВШУ АНХ для программ профессиональной переподготовки и МВА / Н. Александрова, Е. Сорокина, И. Филоненко ; под ред. И. Филоненко. — [2-е изд.]. — Ростов н/Д. : Эксперное бюро — Т, 2003. — С. 57.

Багрин Ю. Глоссарий Интернет (термины и жаргон) / Ю. Багрин // Маркетинг и реклама. — 1999. — No 11. — С. 54.

Анатомия партнерских сайтов рунета. — Режим доступа : http://adlabs.com.ua/article/anatomy.

Боднарчук А. Как изменился интернет-покупатель за последние три года / А. Боднарчук. — Режим доступа : http://www.companion.ua/Articles/Content/Forprint/?Id=39507&Callback=5.

Статистика украинского Интернета. — Режим доступа : http://skylogic.od.ua/?id_news_it=115.

Published

2011-06-16

How to Cite

PIATNYTSKA . . Г. (2011). Promotion of goods and services by Internet advertising. "INTERNATIONAL·SCIENTIFIC-·PRACTICAL·JOURNAL·COMMODITIES·AND·MARKETS", 11(1), 49–59. etrieved from https://journals.knute.edu.ua/commodities-and-markets/article/view/1461