https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/issue/feedScientia fructuosa2024-12-16T11:38:29+00:00Кривицька Іннаvisnik@knute.edu.uaOpen Journal Systems<p><strong>Науковий журнал "SCIENTIA FRUCTUOSA" <br /></strong></p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"><span style="color: #333333; background: white;">УДК 33+657]:001.891](05)(100)=161.2=111</span></p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"> </p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"><span style="color: #333333; background: white;"><a href="https://www.doi.org/10.31617/1">https://www.doi.org/10.31617/1</a></span></p> <p>Рік заснування:1998</p> <p class="x_MsoNormal" align="left">До жовтня 2000 р. виходив під назвою "Вісник Київського державного торговельно-економічного університету" </p> <p class="x_MsoNormal" align="left">До лютого 2022 р. виходив під назвою "Вісник Київського національного торговельно-економічного університету"<br />ISSN 1727-9313<br />eISSN 2616-5856</p> <p class="x_MsoNormal" align="left">З березня 2022 р. виходить під назвою "Scientia fructuosa"</p> <p><strong>ISSN </strong>2786-7978<strong><br />eISSN </strong>2786-7986</p> <p><strong>Засновник: </strong><a href="https://knute.edu.ua/">Державний торговельно-економічний університет</a></p> <p><strong>Проблематика:</strong> макроекономічна теорія та реформування економіки України; підвищення ефективності підприємницької діяльності в різних галузях; менеджмент й маркетинг у торгівлі, готельному господарстві й туризмі; облік, фінансовий аналіз та контроль; розвиток фондового, страхового та банківського ринків; формування асортименту товарів і підвищення їх якості; розвиток зовнішньоекономічної діяльності </p> <p><strong>Цілі або тематична спрямованість: </strong>пропаганда економічних знань, публікація результатів науково-дослідницької діяльності, обмін досвідом науково-методичної, педагогічної роботи, надання методичних та практичних порад фахівцям сфери підприємницької діяльності</p> <p><strong>Внесено до Реєстру суб’єктів у сфері друкованих медіа за рішенням<br />Національної ради України </strong><strong>з питань телебачення і радіомовлення № 798 від 31.08.2023 </strong><strong>та присвоєно ідентифікатор R30-01229</strong></p> <p><strong>Свідоцтво про державну реєстрацію: </strong><a href="http://visnik.knute.edu.ua/images/002.jpg">КВ № 25166-15106ПР від 27.06.2022</a><br /><strong>Свідоцтво про внесення суб’єкта видавничої справи:</strong> <a href="http://visnik.knute.edu.ua/files/__.pdf">ДК №7656 від 05.09.2022</a></p> <p><strong>Реєстрація у </strong><strong>Міністерстві освіти та науки України:<br /></strong>Наказ № 1643 (<a href="http://visnik.knute.edu.ua/files/2020/Appendix_4.pdf">Додаток 4</a>) від 28.12.2019 – з економічних наук (журналу присвоєно категорію “Б”)<br />Наказ № 1222 від 07.10.2016 до 2021 – з філософських наук<br />Наказ № 1528 від 29.12.2014 до 29.12.2019 – з економічних наук<br />Постанова № 1-05/4 від 22.04.2011 до 22.04.2016 – з філософських наук<br />Постанова № 1-02/3 від 10.02.2010 до 10.02.2015 – з економічних наук<br />Постанова № 1-05/1 від 14.10.2009 до 14.10.2014 – з економічних наук<br />Постанова № 3-05/9 от 14.11.2001 до 2009 – з політичних наук<br />Постанова № 1-02/3 від 10.02.1999 – з економічних наук</p> <p><strong>Спеціальність ДАК МОН:<br /></strong>051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування;<br />073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність;<br />292 Міжнародні економічні відносини; </p> <p><strong>Галузь науки:</strong> економічні, філософські до 2021 року, політичні до 2009 року</p> <p><strong>Вид видання за цільовим призначенням:</strong> наукове</p> <p><strong>Періодичність:</strong> 6 разів на рік</p> <p><strong>Передплатний індекс видання:</strong> <a href="http://presa.ua/visnik-kiivs-kogo-nacional-nogo-torgovel-no-ekonomichnogo-universitetu.html">21910 (ДП ПРЕСА)</a></p> <p><strong>Графік виходу журналу в 2024 р.:</strong> №1(159) – 17.02.2025; № 2(160) – 11.04.2025;<br /> №3(161) – 11.06.2025; № 4(162) – 16.09.2025;<br /> № 5(163) – 21.10.2025; № 6(164) – 16.12.2025</p> <p><strong>Мова видання: </strong>українська, англійська (змішаними мовами)</p> <p><strong>Адреса редакції: </strong>Державний торговельно-економічний університет<br /> вул. Кіото, 23, м. Київ, Україна, 02156<br /> Тел.: (044) 531-31-16; 11-16<br /> E-mail: visnik@knute.edu.ua </p>https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2188Фінансові послуги в екосистемі PropTech2024-12-16T11:38:01+00:00Анатолій МАЗАРАКІrector@knute.edu.uaСвітлана ВОЛОСОВИЧs.volosovych@knute.edu.ua<p><em>Широке впровадження інформаційних технологій у всі сфери життєдіяльності людини трансформувало потреби клієнтів на ринку нерухомості. Внаслідок цього виникла екосистема PropTech, складовою якої є фінансові послуги, що надаються на основі фінансових технологій.</em> <em>Метою статі є виявлення cкладових екосистеми PropTech та зʼясування місця у ній фінансових послуг.</em> <em>У ході дослідження висунуто дві гіпотези: перша – PropTech перетворюється в екосистему, учасники якої взаємоповʼязані та надають комплементарні послуги клієнтам; друга – вагомим учасником екосистеми PropTech є FinTech, що забезпечує фінансовий супровід операцій з нерухомістю. Для перевірки гіпотез і досягнення мети використано такі методи: компаративний, системний, графічний. Запропоновано програмний, субʼєктний та поведінковий підходи до розуміння PropTech.</em> <em>Виявлено технічні, економічні та соціально-психологічні чинники виникнення PropTech. Систематизовано характерні риси етапів еволюції PropTech. Здійснено аналіз глобального ринку PropTech. Запропоновано склад екосист</em><em>еми PropTech на основі поєднання учасників </em><em>з цифровою платформою та застосуванням інформаційних технологій. Виявлено переваги та недоліки функціонування фінансових послуг у складі екосистеми PropTech, загрози та можливості їх розвитку.</em></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2189Прогнозування стабільності банківського сектору2024-12-16T11:37:47+00:00Володимир ОМЕЛЕНЧУКv.omelenchuk@knute.edu.ua<p><em>Розглянуто новий методологічний підхід до прогнозування стресових періодів у банківському секторі на основі застосування логістичної регресії. Модель враховує критичні недоліки традиційних індексів банківської стабільності, які є переважно описовими інструментами і не мають прогностичного потенціалу, необхідного для проактивного управління ризиками.</em></p> <p><em>Висунуто гіпотезу, що наявні макроекономічні показники та показники діяльності банків не можуть адекватно прогнозувати стабільність банківського сектору, оскільки вони здебільшого відображають попередні та теперішні умови, а не майбутні ризики чи стресові періоди.</em></p> <p><em>Використовуючи річні зміни ключових показників балансу банків, запропонована модель забезпечує ефективну систему прогнозування з надійними показниками ефективності. Ключовою особливістю цього дослідження є його здатність визначати найбільш значущі індикатори, що сприяють стресу в банківському секторі, особливо в умовах воєнного стану. Модель виявила інші критичні фактори діяльності банків, які суттєво впливають на рівень стресу, зокрема достатність капіталу, нормативи ліквідності та структура активів і пасивів, які мають бути пріоритетними в системі моніторингу. Прогнози стресових періодів, отримані за допомогою моделі, демонструють значну кореляцію з показниками Індексу фінансового стресу (ІФС) Національного банку України, що підтверджує її надійність. Однак така модель йде далі, пропонуючи практичні висновки, які дають змогу регуляторам передбачати стресові події, а не лише аналізувати їх ретроспективно. Крім того, дослідження пропонує практичний метод використання відкритих даних, наданих НБУ, для проведення подібних прогнозних досліджень, забезпечуючи прозорість та відтворюваність. Інтегруючи загальнодоступні набори даних, дослідження демонструє масштабований підхід, який може бути адаптований до інших контекстів. Результати дослідження роблять внесок у сферу досліджень фінансової стабільності, долаючи розрив між описовим аналізом та прогнозним моделюванням, надаючи регуляторам потужний інструмент для здійснення своєчасних інтервенцій та помʼякшення системних ризиків у банківському секторі України в періоди підвищеної невизначеності</em></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2190Грінвошинг в екобрендингу FMCG-підприємств2024-12-16T11:38:29+00:00Олена БОНДАРЕНКОo.bondarenko@knute.edu.uaСергій СЯЗІНs.syazin@knute.edu.ua<p><em>Екобрендинг є важливим інструментом сучасного маркетингу, що сприяє формуванню довіри споживачів і підсилює екологічний імідж брендів. Для FMCG-підприємств це означає інтеграцію екологічних цінностей у стратегії позиціювання бренду, які реалізуються через використання слоганів, дизайну упаковки та інших елементів, що символізують звʼязок з природою. Однак разом з розвитком екобрендингу дедалі частіше спостерігається явище грінвошингу – маркетингового прийому, що створює хибне уявлення про екологічність бренду. Розглянуто сутність грінвошингу та доведено його негативний вплив на споживачів, ринок і бренди, зокрема через зниження довіри, скорочення кількості лояльних клієнтів та посилення регулювання. Проведено класифікацію видів грінвошингу за способом комунікації, сферою впливу та рівнем екологічної відповідальності. Гіпотеза дослідження полягає в тому, що прозора комунікація, підтримана сертифікацією та реальними екологічними ініціативами, здатна мінімізувати явище грінвошингу і підвищити конкурентоспроможність брендів. Методологія дослідження базується на аналізі сучасної наукової та прикладної літератури, а також на огляді успішних практик у сфері екобрендингу. Запропоновано поетапну стратегію екобрендингу для FMCG-підприємств, яка передбачає уникнення грінвошингу, забезпечення довготривалого розвитку бренду та зміцнення довіри споживачів. Наголошено на важливості застосування таких інструментів, як оцінка життєвого циклу продукту, прозорі звіти та незалежна сертифікація, що дозволяють гарантувати автентичність екологічного іміджу бренду</em></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2192Аналітика бренд-менеджменту: цифрові технології та інструменти 2024-12-16T11:37:20+00:00Катерина ЯГЕЛЬСЬКАk.yahelska@knute.edu.uaЛюбов ВАСИЛИШИНАl.vasylyshyna@knute.edu.ua<p><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">В умовах динамічних технологічних зрушень інтелектуалізація економіки формує нові стан</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">дар</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ти управлінської діяльності, де ключовим ресурсом стає не лише інформація, але й здат</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ність до її інтерпретації та застосування </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW110592084 BCX0"><span class="SCXW110592084 BCX0"> </span><br class="SCXW110592084 BCX0"></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">для прийняття стратегічних рішень. У бренд-</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">менеджменті інтелектуалізація відкриває можли</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вості для розроблення унікальних бренд-стратегій, які базуються на глибокому аналізі споживчої поведінки, прогнозуванні ринкових тенденцій і підвищенні ефективності марке</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">тин</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">гових кампаній. Це вимагає переосмислення традиційних підходів до бренд-менеджменту й пошуку </span></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-charstyle="Strong">нових способів інтеграції цифрових інструментів для підвищення споживчої ціннос</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-charstyle="Strong">ті бренд</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-charstyle="Strong">у</span></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">.</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> Метою статті є обґрунтування становлення концепції Брендинг 3.0 у процесі </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">інтелектуалізації бренд-менеджменту. </span></span><span class="TextRun Highlight SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">Пред</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">став</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">лене дослідження ґрунтується на гіпотезі, що саме інтелектуалізація економіки та управ</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ління обумовила становлення концепції Брен</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">динг 3.0 як ключового елементу сучасного бренд-менеджменту. </span></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">Методологія дослідження базу</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">єть</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ся на теоретичних засадах поведінкової економіки, теорії поколінь і сучасних підходах маркетингу, а також на використанні історич</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ного </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">й</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> логічного методів, аналізу та синтезу, концептуалізації, систематизації </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">і</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> струк</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">турн</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ого моделювання. Визначено передумови </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">і</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">нтелек</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">туалізації бренд-менеджменту, удоско</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">налено періодизацію еволюції бренд-мене</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">джмен</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ту у процесі перетворення поколінь, що відображає рух від простого брендингу, орієн</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">то</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ваного на продукт, до складних стратегій, керованих </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">даними. Розвинуто термінологічний апарат бренд-менеджменту, охаракте</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ризо</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вано кон</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">цеп</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">туальні зміни щодо формування, позицію</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вання та розвитку брендів, а також зміни на ринку праці через нові виклики професійному розвитку фахівців у цій сфері. Розкрито сутність концепції Брендинг 3.0 та обґрун</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">товано її </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">системотвірні</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> елементи. Визначено основні етапи дорожньої карти бренду та систематизовано її інструменти відповідно до завдань кожного </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">підетапу</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">. Розглянуті пере</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ваги, недоліки та практичні приклади застосу</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вання новітніх технологій у бренд-менеджмен</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ті дають змогу зробити висновок про необхід</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ність а</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">даптації </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">брендів</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> до інтелектуалізації </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">задля забезпечення страте</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">гічних переваг на ринку</span></span></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2193Бренд роботодавця для покоління Z 2024-12-16T11:35:53+00:00Ірина ФЕДУЛОВАi.fedulova@knute.edu.uaМарина ДЖУЛАЙmaryna.dzhulai@gmail.com<p><span class="TextRun SCXW67075167 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Формування бренду роботодавця нале</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">жить до стратегічного завдання сучасних компаній, оскільки дає змогу залучати талано</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ви</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">тих працівників, здатних вмотивовано реалізовувати цілі підприємства. Це дозволяє покращувати корпоративну культуру та підви</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">щувати ділову репутацію компанії. У світі, де конкуренція за кваліфіковані кадри зростає, а вимоги до робочих місць еволю</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ціонують, сильний бренд роботодавця стає ключовою конкурентною перевагою. </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Дослі</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">дження ґрунтується на використанні сукуп</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ності методів: теоретичного узагальнення, порівняння та ранжирування, статистичного аналізу. </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Визначено зміст ціннісної пропозиції бренду роботодавця для покоління Z. Прове</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">дено ранжирування складових ціннісної пропо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">зиції бренду роботодавця серед представників покоління Z. Здійснено ранжирування складо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">вих ціннісної пропозиції бренду роботодавця досліджуваних підприємств у сфері </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW67075167 BCX0">ритейл</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0"> з погляду ступеня їх розвитку</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">. Окреслено сту</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">пінь відповідності складових ціннісної пропо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">зиції бренду роботодавця очікуванням пред</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">став</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ників покоління Z на досліджуваних підприємствах.</span> <span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Розроблено пропозиції, спрямо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">вані на формування та розвиток бренду роботодавця для досліджуваних підприємств. </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Сформу</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">льовано та емпірично перевірено </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW67075167 BCX0"><span class="SCXW67075167 BCX0"> </span><br class="SCXW67075167 BCX0"></span><span class="TextRun SCXW67075167 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">гіпо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">тези щодо доцільності ранжирування складо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">вих ціннісної пропозиції брен</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ду робото</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">давця для визначення їх значущо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">сті для представників покоління Z; ранжирування </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">складових ціннісної пропозиції бренду робото</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">давця з погляду рівня їх розвитку на досліджу</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ваних підприємствах; того, що коефіцієнт рангової кореляції </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW67075167 BCX0">Спірмена</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0"> дозволяє визначи</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ти рівень відповідності бренду роботодавця досліджу</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ваних підприємств вимогам до нього представ</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ників покоління Z і запропонувати пропозиції його подальшого розвитку</span></span></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2194Інвестиції у нішеві маркетплейси: цінність для провідних компаній 2024-12-16T11:35:40+00:00Олександр МАЩЕНКОoleksandr.mashchenko@pdau.edu.ua<p><span class="TextRun SCXW124279687 BCX0" lang="RU-RU" xml:lang="RU-RU" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Досліджено</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> роль </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічних</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвесторів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> у </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвитку</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нішевих</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркетплейсів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">зокрема</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> в </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Україні</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. У </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сучасному</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">бізнесі</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">автоматизація</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цифровізація</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> стали </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ключовими</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> факторами </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ефек</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">тивності</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркетплейси</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> як </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">елемент</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цього</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">процесу</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">змушують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">традиційні</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> ринки </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">адапту</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ватися</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> до </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нових</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> умов. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Висунуто</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">гіпотезу</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестиції</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> у </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нішеві</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркетплейси</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сприяють</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">довгостроковому</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвитку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> ринку, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> веде до </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сталого</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">економічного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">зростання</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Дослі</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">дження</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">базується</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">аналізі</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">літературних</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">джерел</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">порівняльному</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">аналізі</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">методі</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> кейс-</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стаді</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Результати</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">дослідження</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">показують</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">венчурні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестори</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">вкладають</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">кошти</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> в </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркет</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">плейси</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> з </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">надією</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">високі</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">прибутки</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> у </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">май</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">бутньому</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Водночас</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестори</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">спря</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">мо</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">вують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">свої</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестиції</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> не </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">лише</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">отримання</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">прибутку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, а й на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвиток</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> ринку, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">створення</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">довгострокової</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цінності</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">впрова</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">дження</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інновацій</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвиток</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">галузі</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">побудови</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">каналів</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">комунікації</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">отримання</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">даних</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> для </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">кращого</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розуміння</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> потреб </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">клієнтів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ринкових</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">тенденцій</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">приваблення</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">органічного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">трафіку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Особливої</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">уваги</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">серед</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">усіх</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">варіацій</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркет</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">плейсів</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">заслуговують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нішеві</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">оскільки</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> вони </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">пропонують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">унікальні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">можливості</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. Прикладами</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">успішного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестування</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> є </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW124279687 BCX0"><span class="SCXW124279687 BCX0"> </span><br class="SCXW124279687 BCX0"></span><span class="TextRun SCXW124279687 BCX0" lang="RU-RU" xml:lang="RU-RU" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">EpicentrK.ua та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Cropwise</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> Operations. Вони </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ілюст</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">рують</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, як </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестиції</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> в </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">технології</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">підвищують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ефективність</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">продуктивність</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">різних</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">секто</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">рів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сприяючи</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стійкому</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">еконо</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">мічному</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">зростан</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ню</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвитку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Ці</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">приклади</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">підтверджують</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестори</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">орієнтовані</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розви</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ток</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ринкових</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> структур і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">створення</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">високої</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цінності</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> для </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">споживачів</span></span></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2195Концепція метамаркетингу в економіці вражень 2024-12-16T11:37:07+00:00Тетяна ЯНКОВЕЦЬt.yankovets@knute.edu.ua<p><span class="TextRun SCXW137719535 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">Нові умови цифрового середовища та становлення економіки вражень обумовили трансформацію маркетингу, що передбачає впровадження у діяльність підприємств іннова</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ційних стратегій, методів та інструментів цифрового маркетингу для формування пози</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">тив</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ного імерсійного досвіду клієнтів на основі </span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">створюваних підприємствами вражень. </span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">Мето</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ю статті є обґрунтування концепції </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">метамар</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">кетингу</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">, що базується на пропозиції вражень у сучасних умовах цифрового середо</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">вища. Сфор</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">мульовано гіпотезу: становлення еконо</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">міки вражень у цифровому середовищі призвело до трансформації маркетингу, який включає циф</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ровий маркетинг і маркетинг вражень. Конвергенція цих видів маркетингу формує його нову концепцію, зокрема </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">метамар</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">кетинг</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">, що передбачає застосування методів та інстру</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ментів цифрового маркетингу для створення та надання вражень у фізичному й цифровому просторі.</span></span> <span class="TextRun SCXW137719535 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">Використано загаль</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">нонаукові та спеціальні методи: аналізу та синтезу, сис</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">темний, порівняння, логічного уза</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">галь</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">нення. У ході дослідження здійснено: обґрунтування значення вражень для виробників та покупців; систематизація стратегічних напрямів забез</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">пе</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">чення вражень клієнтів; виді</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">лення ключових елементів та принципів економіки вражень і формулювання авторсь</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">кого визначення дефін</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">іції "економіка вражень у цифровому середо</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">вищі";</span></span> <span class="TextRun SCXW137719535 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">систематизація умов застосування, управлінських рішень, обмежень і ризиків ко</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">н</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">цепцій маркетингу в еволюційному розвитку; </span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">обґрунтування концепції та фор</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">мулю</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">вання визначення </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">метамаркетингу</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1"> для формування вражень клієнтів підприємств у цифровому середовищі</span></span></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2196Етика професійних бухгалтерів в ЄС 2024-12-16T11:36:53+00:00Олена ФОМІНАo.fomina@knute.edu.uaСвітлана СЕМЕНОВАs.semenova@knute.edu.uaОльга РОМАШКОo.romashko@knute.edu.ua<p><span class="TextRun SCXW262852480 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">Актуальність теми зумовлена підвищеною увагою до етичних стандартів у професійній бухгалтерській сфері ЄС, особливо в кон</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">текс</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ті боротьби з корупцією, уникнення конфлік</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тів інтересів і впровадження прозорих практик звітності. Україна, зі свого боку, має обмеже</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ну нормативну базу та практичні інстру</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">менти для забезпечення етичної поведінки бухгалтерів. Використання європейського дос</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ві</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ду в умовах зростання ризиків і конфліктів інтересів дає змогу оцінити, які методи можуть стати основою для посилення етич</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">них стандартів в Україні. Основною пробле</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">мою є адаптація та впровадження європейсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ких етичних норм в Україні, де інституційна база залишається недостатньо розвиненою, </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW262852480 BCX0"><span class="SCXW262852480 BCX0"> </span></span><span class="TextRun SCXW262852480 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">а культура дотримання високих етичних </span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">стандартів бухгалтерів – слабо сформована. </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW262852480 BCX0"><span class="SCXW262852480 BCX0"> </span></span><span class="TextRun SCXW262852480 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">Вис</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">вітлено питання, як </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">імплементувати</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal"> найкра</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">щі практики ЄС в українській системі, врахо</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">вуючи обмеження у сфері регулювання, наявні ризики й конфлікти інтересів та недостатній захист викривачів. Адаптація європейських етичних стандартів для профе</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">сійних бухгал</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">терів, разом із належною нормативною базою та розвитком інсти</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тутів прозорості, дасть змогу істотно знизити корупційні ризики та мінімізувати конфлікти інтересів у бухгал</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">терській сфері України. Це сприятиме зрос</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тан</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ню довіри до професії та зміцненню економічної стабіль</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ності, забезпечуючи надій</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ну основу для розвитку бізнесу й інвестицій. Висунуто гіпотезу, що впровадження досвіду ЄС щодо забезпечення високих стандартів професійної етики бухгалтерів сприятиме підвищенню прозорості, підзвітності та неза</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">леж</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ності бухгалтерської професії в Україні, підтри</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">муючи її інтеграцію до європейського прос</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тору. Методикою дослідження є систем</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ний підхід, контент-аналіз, синтез, евристич</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ний підхід, методи дедукції та порівняння. Запро</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">поновано заходи для впровадження євро</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">пейсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">кого досвіду у забезпечення етики про</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">фесій</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">них бухгалтерів в Україні. Зокрема це адаптація етичних стандартів відповідно до кризових умов на основі Міжнародного кодексу етики, створення незалежного органу з етич</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ного нагляду, розвиток механізмів для запобі</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">гання, виявлення та розкриття конфліктів інтересів, реалізація антикорупційних ініціа</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тив та заходів проти відмивання грошей. Окрім цього, пропонується інтеграція ук</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">раїнсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ких профе</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">сійних організацій до євро</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">пейсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">кого простору, підтримка етики через навчання та серти</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">фікацію, а також розвиток корпоративної соціальної відповідальності та формування рейтингу порушників етичних норм</span></span></p>2024-12-16T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2024