https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/issue/feed Scientia fructuosa 2024-04-12T07:46:02+00:00 Кривицька Інна visnik@knute.edu.ua Open Journal Systems <p><strong>Науковий журнал "SCIENTIA FRUCTUOSA" <br /></strong></p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"><span style="color: #333333; background: white;">УДК 33+657]:001.891](05)(100)=161.2=111</span></p> <p>Рік заснування:1998</p> <p class="x_MsoNormal" align="left">До жовтня 2000 р. виходив під назвою "Вісник Київського державного торговельно-економічного університету" </p> <p class="x_MsoNormal" align="left">До лютого 2022 р. виходив під назвою "Вісник Київського національного торговельно-економічного університету"<br />ISSN 1727-9313<br />eISSN 2616-5856</p> <p class="x_MsoNormal" align="left">З березня 2022 р. виходить під назвою "Scientia fructuosa"</p> <p><strong>ISSN </strong>2786-7978<strong><br />eISSN </strong>2786-7986</p> <p><strong>Засновник: </strong><a href="https://knute.edu.ua/">Державний торговельно-економічний університет</a></p> <p><strong>Проблематика:</strong> макроекономічна теорія та реформування економіки України; підвищення ефективності підприємницької діяльності в різних галузях; менеджмент й маркетинг у торгівлі, готельному господарстві й туризмі; облік, фінансовий аналіз та контроль; розвиток фондового, страхового та банківського ринків; формування асортименту товарів і підвищення їх якості; розвиток зовнішньоекономічної діяльності </p> <p><strong>Цілі або тематична спрямованість: </strong>пропаганда економічних знань, публікація результатів науково-дослідницької діяльності, обмін досвідом науково-методичної, педагогічної роботи, надання методичних та практичних порад фахівцям сфери підприємницької діяльності</p> <p><strong>Внесено до Реєстру суб’єктів у сфері друкованих медіа за рішенням<br />Національної ради України </strong><strong>з питань телебачення і радіомовлення № 798 від 31.08.2023 </strong><strong>та присвоєно ідентифікатор R30-01229</strong></p> <p><strong>Свідоцтво про державну реєстрацію: </strong><a href="http://visnik.knute.edu.ua/images/002.jpg">КВ № 25166-15106ПР від 27.06.2022</a><br /><strong>Свідоцтво про внесення суб’єкта видавничої справи:</strong> <a href="http://visnik.knute.edu.ua/files/__.pdf">ДК №7656 від 05.09.2022</a></p> <p><strong>Реєстрація у </strong><strong>Міністерстві освіти та науки України:<br /></strong>Наказ № 1643 (<a href="http://visnik.knute.edu.ua/files/2020/Appendix_4.pdf">Додаток 4</a>) від 28.12.2019 – з економічних наук (журналу присвоєно категорію “Б”)<br />Наказ № 1222 від 07.10.2016 до 2021 – з філософських наук<br />Наказ № 1528 від 29.12.2014 до 29.12.2019 – з економічних наук<br />Постанова № 1-05/4 від 22.04.2011 до 22.04.2016 – з філософських наук<br />Постанова № 1-02/3 від 10.02.2010 до 10.02.2015 – з економічних наук<br />Постанова № 1-05/1 від 14.10.2009 до 14.10.2014 – з економічних наук<br />Постанова № 3-05/9 от 14.11.2001 до 2009 – з політичних наук<br />Постанова № 1-02/3 від 10.02.1999 – з економічних наук</p> <p><strong>Спеціальність ДАК МОН:<br /></strong>051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування;<br />073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність;<br />292 Міжнародні економічні відносини; </p> <p><strong>Галузь науки:</strong> економічні, філософські до 2021 року, політичні до 2009 року</p> <p><strong>Вид видання за цільовим призначенням:</strong> наукове</p> <p><strong>Періодичність:</strong> 6 разів на рік</p> <p><strong>Передплатний індекс видання:</strong> <a href="http://presa.ua/visnik-kiivs-kogo-nacional-nogo-torgovel-no-ekonomichnogo-universitetu.html">21910 (ДП ПРЕСА)</a></p> <p><strong>Графік виходу журналу в 2023 р.:</strong> № 1(147) – 23.02.2023; № 2(148) – 21.04.2023;<br /> № 3(149) – 23.06.2023; № 4(150) – 05.09.2023;<br /> № 5(151) – 26.10.2023; № 6(152) – 22.12.2023</p> <p><strong>Мова видання: </strong>українська, англійська (змішаними мовами)</p> <p><strong>Адреса редакції: </strong>Державний торговельно-економічний університет<br /> вул. Кіото, 23, м. Київ, Україна, 02156<br /> Тел.: (044) 531-31-16; 11-16<br /> E-mail: visnik@knute.edu.ua </p> https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2045 Координація фіскальної та монетарної політики України 2024-04-12T07:45:08+00:00 Валентина МАКОГОН v.makohon@knute.edu.ua <p><em>В умовах невизначеності та економічної нестабільності актуалізується&nbsp; проблема­ти­ка дослідження підходів до посилення коорди­нації фіскальної та монетарної політик. Метою дослідження є обґрунту­вання напрямів посилення координації фіскальної та монетар­ної політик України. Висунуто гіпотезу, що рівень координації фіскальної та монетарної політик визначає здатність країни забезпечи­ти макроеконо­мічну стійкість. Використано спеціальні та загальнонаукові методи: <br>сис­те­много підхо­ду, теоретичного узагальнення, індукції та дедукції, статистичний, наукової абстрак­ції. Вагомим стабілізаційним інстру­мен­тарієм забезпечення адаптації економіки до соціально-економічних умов, стримування інфляції з метою збереження курсової стій­кості, зменшення фундаментального цінового тиску та безпосередньо подолання інфляційних процесів є посилення координації фіскальної та монетарної політик. Інструментарій фіскаль­ної та монетарної політик необхідно розгля­дати в нерозривній єдності, з урахуванням синергетичного ефекту забезпечення макро­еконо­мічної стійкості, що не може бути досягнуто винятково інструментами лише однієї із політик. Основними напрямами поси­лення координації фіскальної та монетарної політик України на цьому етапі є: поєднання інструментарію, властивого обом напрямам політик, посилення його гнучкості та адап­тивності до соціально-економічних проце­сів; синергія інструментарію політик у контексті забезпечення боргової стійкості та зниження фіскальних ризиків; обґрунтування спільних стратегічних цілей політик, що сприятиме посиленню їх координації, зокрема шляхом розроблення відповідної стратегії; розвиток фінансового інструментарію із запобігання і реагування, в рамках яких інструменти полі­тик застосовуються разом, наприклад завдяки удосконаленню традиційної практики засто­су­вання макропруденційних заходів; зміцнення незалежності державних інституцій, що забез­пе­чують формування та реалізують фіскальну і монетарну політики шляхом продов­ження інституційних та законодавчих реформ у відповідних сферах.</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2046 Фіскальні домінанти фінансування військових потреб 2024-04-12T07:46:02+00:00 Микола ПАСІЧНИЙ m.pasichnyi@knute.edu.ua <p><em>Затяжна військова агресія потребує онов­лення підходів до формування бюджетних доходів задля посилення фіскальної результа­тивності податків та забезпечення бюджет­ної стійкості. Метою статті є обґрунтування основних пріоритетів підвищення ефектив­ності систе­ми формування доходів держав­ного бюджету в умовах протидії повномасш­таб­ній військовій агресії, що передбачає дотримання принципу фіскальної достатнос­ті фінансування потреб оборони і безпеки, а також сприяння процесам економічного відновлення. У статті викорис­тано систем­ний та логічний підходи. Застосовано метод узагальнення, порівняння, аналізу і синтезу, наукового абстрагування та експертних оці­нок. Досвід США у сфері формування бюджет­них доходів протягом війн свідчить, що влада намагалась сформу­вати довіру платників податків та забез­печити справедливу вар­тість ведення війни для кожного громадянина. Класич­ними заходами були збільшення ставок податків на доходи і прибутки, активний продаж державних війсь­кових облігацій під­при­ємствам і населен­ню. Ідентичні заходи застосо­вувала й Велика Британія. Політика формування бюджетних доходів з моменту повномасштабного втор­гнен­ня суттєво змінилась. Частка перероз­поділу ВВП через дохідну частину державного бюджету в 2023 р. досягла 41.76%. Визначено основні особ­ли­вості формування податкових надхо­джень до державного бюджету в 2022–2023 рр. Обґрунтовано пріоритетні заходи підвищення фіскальної значущості податкових надхо­джень. Зокрема це стосується детініза­ції операцій грального бізнесу, ринку підакциз­них товарів та легалізації витрат на оплату праці. Визначено пререквізити запровадження прог­ре­сивної шкали оподаткування податком на доходи.</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2048 Продуктивність праці в роздрібній торгівлі 2024-04-12T07:45:49+00:00 Ірина ВИСОЧИН i.vysochyn@knute.edu.ua Віктор АДАМЕНКО v.adamenko@knute.edu.ua <p><em>В умовах воєнного стану та повоєнного віднов­лення економіки України саме людський капітал є одним із визначальних чинників існу­вання держави та забезпечення її конку­рентоспроможності. Втрати людського капі­талу обумовлюють дефіцит трудових ресур­сів у різних галузях економіки, що впливає на можливості формування обсягів доходів та, як наслідок, фінансових результатів у суб’єктів господарювання. Однією з найбіль­ших складо­вих української економіки, що наповнює бюд­жети усіх рівнів та створює робочі місця, є роздрібна торгівля, на яку припадає помітна частка найманих працівників серед усіх видів економічної діяльності. Широковідома залеж­ність обсягу виручки від реалізації продукції (товарів, послуг), обсягів використання еконо­мічних ресурсів, у тому числі ресурсу праці. З огляду на потребу повоєнної відбудови на тлі дефіциту трудових ресурсів поставлено мету перевірити істинність сформульованих ще за часів неокласичної економіки принципів взаємо­зв’язку обсягів діяльності та величини задіяних ресурсів. Перевірку істинності сформульованих гіпотез проведено на основі використання методів кореляційно-регресійного ана­лізу. За результатами проведених обчис­лень повною мірою не вдалося проілюстру­вати прямо­пропорційну залеж­ність виручки від середньої кількості працівників для сформо­ваної вибірки підприємств роздрібної торгівлі (ПРТ). Також спостерігається відсутність прямо­пропор­цій­ного зв’язку між виручкою та продук­тивністю праці як для більших ПРТ, так і для менших. Подальші дослідження будуть спрямо­вані на обґрунтування інших вибірок ПРТ України і пошук взаємозалежностей між їх обсягами діяльності та величиною задіяних еко­но­мічних ресурсів в умовах війни і повоєн­ного відновлення.</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2049 Економічна стійкість підприємства 2024-04-12T07:45:36+00:00 Олександр БЕЛІМЕНКО o.belimenko@knute.edu.ua <p><em>Досліджено сутність терміна "економіч­на стійкість" та можливість використання цього поняття відносно соціально-економіч­ної системи мікрорівня – підприємства. Проана­лі­зовано зміст термінів "стійкість" та "економічний стан" як основних складо­вих досліджуваного поняття. Метою стат­ті є ідентифікація наявних теоретич­них підходів до визначення економічної стійкос­ті підприємства, її сутнісних ознак та форму­вання авторського погляду. Висунуто гіпо­тезу, що економічна стійкість є комп­лексною характеристикою підпри­ємства, що суттєво впливає на його розвиток у довгостроковій перспективі в умовах неста­біль­ності. Вико­ристано такі загально­нау­кові методи: теоретичного узагальнення, групування та систематизації. Розглянуто етимологію по­нят­тя "економічна стій­кість" та проана­лі­зовано основні наукові під­хо­ди до його розуміння. З метою структурування та сис­те­матизації дослі­джуваного питання проаналізовано наявні трактування у закор­дон­них та вітчизняних наукових працях. Сформовано авторський підхід до визна­чення сутності економічної стійкості під­при­ємства, що може слугу­вати основою для подальших наукових досліджень.</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2050 Концептуалізація системного менеджменту підприємств електронної комерції 2024-04-12T07:44:16+00:00 Олег ЦІЛЬВІК o.tsilvik@knute.edu.ua <p><em>Сучасному інформаційному етапу розвит­ку бізнесу властива цифровізація усіх процесів, передусім товарно-грошового обміну. Це під­си­лює тенденцію динамічного зростання кількості підприємств електронної комерції (ЕК), що закономірно супроводжується наро­щен­ням обсягів товарообороту, загостренням ринкової конкуренції між виробниками, поста­чальниками й продавцями, розширенням та вдосконаленням товарних пропозицій, імпле­мен­тацією технологій штучного інтелекту в ці процеси. Виникає об’єктивна необхідність гнучкого та адаптивного реагування корпора­тивного менеджменту підприємств ЕК на перманентні зміни ринку з метою посилення власних конкурентних переваг, а також роз­робки теоретичної моделі ефективного сис­тем­ного управління підприємством, що діє в таких умовах. Така модель має ґрунтуватись на принципово нових підходах до системного менеджменту підприємств ЕК. Участь Украї­ни у формуванні глобального інформа­ційного суспільства потребує розвитку вітчиз­няного сегмента ЕК, що передбачає вдоско­налення бізнес-процесів у виробництві та торгівлі, розширення каналів збуту, транс­формації ринку праці і системи управління людським капіталом. Така необхідність поси­лю­ється і на фоні війни росії проти України. Попри еконо­мічну кризу, спричинену війною, вдосконалення управлінських підходів підпри­ємствами ЕК має підвищити ефективність їх бізнес-процесів та призвести до зростання конкуренто­спромож­ності вітчизняної еконо­мі­ки. Метою статті є розробка концеп­туальних засад системного менед­жмен­ту підприємств електронної комерції. На основі методів наукового аналізу та синтезу визна­чено сутність електронної комерції, підпри­ємства електронної комерції та розвинено класичну модель McKensey 7S у випадку сис­тем­ного менеджменту підпри­ємства елек­тронної комерції. Виділено внут­ріш­ні та зовніш­ні детермінанти системного менед­жмен­ту підприємств ЕК. Розвиток класичної моделі McKensey 7S та аналіз детер­мінант системного менеджменту підпри­ємств ЕК дозволили концептуалізувати його та виявити необхідність наукового переос­мислення управ­лінських підходів на рівні вітчизняних підпри­ємств. Це сприятиме нівелюванню бар’є­рів ефективного впровад­ження нових управлінсь­ких підходів у практику менеджменту</em>.</p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2051 Автоматизація цифрового маркетингу 2024-04-12T07:44:01+00:00 Тетяна ЯНКОВЕЦЬ t.yankovets@knute.edu.ua <p><em>Посилення конкуренції в умовах невиз­наче­ності зовнішнього цифрового середови­ща потребує новітніх підходів до підвищення ефективності маркетингу та бізнесу. Авто­ма­тизація бізнес-процесів та маркетингу забезпечує прийняття управлінських рішень, спрямованих на покращання клієнтського досвіду шляхом збору, обробки та аналізу величезного обсягу об’єктивних клієнтських даних з різних джерел та програмних сервісів.</em> <em>Для компанії це дає змогу заощадити час і ресурси шляхом автоматизації рутинних про­це­сів та з урахуванням покращеного клієнтсь­кого досвіду й відповідної лояльності цільової аудиторії, що впливає на збільшення ефектив­ності маркетингових інвестицій, підвищення ефективності цифрового марке­тингу (ЦМ) та бізнесу. Метою статті є обґрунтування струк­тури єдиного корис­туваць­кого профілю на основі інтеграції ESP та інших програмних сервісів ЦМ з CRM-системою. &nbsp;Сформульовано гіпотезу: створен­ня єдиного користувацького профілю на основі інтеграції ESP та інших програмних сервісів ЦМ з CRM-системою завдяки пришвидшенню комунікації та покра­щенню клієнтського досвіду сприятиме підви­щен­ню ефективності цифрового маркетингу та бізнесу загалом.</em> <em>Використано загально­наукові та спеціальні методи: аналізу та син­те­зу, системно-структурного аналізу, порів­нян­ня, системний, логічного узагальнення результатів. Значну увагу приділено email-маркетингу, який залишається одним з найпо­пулярніших інстру­ментів автоматизації <br>ЦМ, оскільки дає змогу плавно проводити споживача воронкою продажів за високої рентабельності марке­тин­гових інвестицій. Доведено ефективність інтеграції CRM-сис­те­ми та ESP завдяки спеціалізації та функціональним особливостям останньої у взає­мо­дії зі споживачами за допомогою електрон­ної пошти. Системати­зовано технології, стадії та інструменти автома­тизації ЦМ. Запропоновано усю інфор­мацію відносно конкретного споживача збирати в єдиному користувацькому профілі.</em> <em>Необхідно для кожного бізнес-процесу знайти технічне рішення та з’єднати програмні сервіси в єдину цифрову екосистему.</em> <em>Збір інформації про клієнтів компанії та їх шлях у всіх точках взаємодії в одному місці завдяки інтеграції вико­ристовуваних сервісів в єдиний користу­вацький профіль надає можливість приймати більш ефективні рішення у марке­тингу та бізнесі, досягати цілей діяльності</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2052 Інфлюенсер-маркетинг у соціальних мережах 2024-04-12T07:43:47+00:00 Маріанна КОНОПЛЯННИКОВА m.konoplyannykova@knute.edu.ua <p><em>Головною метою цього дослідження є встановлення перспектив розвитку інфлю­енс-­маркетингу&nbsp; з акцентом на його вплив на сприйняття бренду та залучення спожива­чів. Аналізуючи характеристики інфлюенсе­рів, розвиток маркетингових стратегій та успішні рекламні кампанії, розглянуто дина­міку станов­лення ефективності інфлю­енс-марке­тингу в цифрову епоху. Інфлюенс-маркетинг є базовою маркетинговою стра­те­гію для побудови повноцінних зв’язків в епоху, що характе­ризу­ється цифровою наси­ченістю. Розуміння нових тенденцій – збільшення кількості нано-інфлю­енсерів та зростання кількості колабо­рацій підкреслює ключову роль, яку відіграють інфлюенсери у формуванні знання та сприй­няття бренду. Такі інновації, як інтеграція віртуальної реальності, ще більше підкрес­люють дина­міч­ний характер інфлюенс-марке­тингу. На­го­лос на довготривалому сторіте­лінгу, сталому розвитку та щирому залученні поси­лює значущість інфлюенсерів як куль­турних посередників та надійних провідників між брендами та споживачами. Детально розгля­нуто розвиток інфлюенс-маркетингу, що виходить за рамки традиційних стра­тегій просування, зауважено на психоло­гічному сприйнятті інфлюенсерів, ефектив­ності окре­мих форматів контенту та етич­них мірку­ваннях, пов’язаних з віртуаль­ними інфлю­енсе­рами. Вивчення цих аспектів сприяє глибо­кому розумінню динаміки розвит­ку інфлюенс-мар­ке­тингу, надаючи цінну ін­фор­ма­цію для дослідників та професіоналів галузі. Практич­на цінність цього дослі­дження має два напрями: по-перше, пропонує маркетологам змістовну інформацію про те, як орієнтува­тися в проб­лемах, адаптуватися до нових тенденцій та вдосконалювати стратегії впли­ву на спожи­вача; по-друге, вивчення етичних мірку­вань та впливу технологій на інфлюенс-мар­кетинг надає знання, необхідні для прий­няття обґрунтованих рішень, що сприяє зрос­танню кіль­кості відпо­відальних та ефек­тив­них інфлюенс-маркетин­гових кампа­ній. Ця праця заохочує до постійних досліджень, гарантуючи, що інфлюенс-марке­тинг залиша­ється не лише динамічною силою в цифро­вому ландшафті, але й є етично обґрун­тованою та ефективною стра­те­гією побудови зв’язків з брендом</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2054 Штучний інтелект у бухгалтерській діяльності 2024-04-12T07:43:32+00:00 Світлана КОРОЛЬ s.korol@knute.edu.ua Ольга РОМАШКО o.romashko@knute.edu.ua <p><em>Технології штучного інтелекту (ШІ) відкривають широкі можливості для підви­щення ефективності бізнесу та розвитку різних сфер професійної діяльності, підви­щуючи їх продуктивність і конкуренто­спроможність. Ведеться активний пошук підходів до використання ШІ-технологій у бухгалтерській сфері, обіцяючи легку заміну людини машиною. Метою статті є узагаль­нення набутого досвіду, визначення перспек­тив, обмежень і ризиків викори­стання ШІ-технологій у сфері професійної діяльності бухгалтера. В основу дослідження покладено гіпотезу, що широке використання ШІ у професійній діяльності бухгалтера за недос­татнього рівня професійного скептицизму і обережності несе вагомі загрози і ризики як для бухгалтера, так і для бізнесу загалом. Використано мето­ди наукового пошуку, порівняльного і кри­тичного аналізу, теоретич­ного узагаль­нення та синтезу. Передумовою для впровадження ШІ-технологій у бухгалтер­сь­ку діяльність є експертні інформаційні системи і ERP-сис­теми. Результати аналізу досвіду впрова­дження ШІ-технологій у різних галузях доводить доцільність їх вико­ристання в бухгалтерській сфері при вико­нанні ряду рутинних завдань (автома­тичного розпіз­навання первинних докумен­тів, обробки вхідних сигналів та інших стан­дартних операцій з одночасним зни­жен­ням імовір­ності виникнення помилок), аналізі великих масивів даних та інформа­ційній підтримці прийняття рішень (опра­цювання бізнес-даних і нормативних доку­ментів), навчання фахівців, організації внут­рішньої та зовніш­ньої комунікації (зокрема між людиною і машиною). Виявлені ймовірні ризики пору­шення приватності і безпеки даних; неправильної інтерпретації вихідних даних; ігнорування контексту діяльності, зовніш­нього і внутрішнього середо­вищ, зокрема через відсут­ність емо­цій­ного інте­лекту, що визначає рівень довіри до інте­грованих інфор­ма­ційних систем. Вимога засто­сування професійних оцінок і суджень, встановлена норматив­ними доку­мен­тами відпо­відаль­ність бухгал­терів за прийняття рішень та надану інформацію обмежують сферу вико­рис­тання ШІ-технологій у бухгал­тер­ській діяльності. Подальші дослі­дження плану­єть­ся спрямувати на вивчення можли­востей широкої інтеграції ШІ-технологій в ІСБО та вдоскона­лення законо­давчих норм на основі принципу оцінки ризику</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2055 Оцінка гудвілу в консолідованій фінансовій звітності 2024-04-12T07:42:01+00:00 Світлана СЕМЕНОВА s.semenova@knute.edu.ua <p><em>Найбільший бізнес за вартістю капіта­лі­зації, доходами і прибутками утворений в результаті об’єднання компаній. Консолідо­вана звітність має безперечну цінність для користувачів та зацікавлених сторін в оцінці ризиків, перспектив та аналізу взаємодії компаній, що входять до складу групи. Такі особливі показники консолідованої звітності, як гудвіл, надають можливість оцінити очікувану цінність придбаних компаній при об’єднанні бізнесу. Проте діюча методика не дає змоги оцінити всі аспекти вартості, що формують гудвіл. Метою статті є допов­нення методів оцінювання гудвілу при об’єд­нан­ні бізнесу для подальшого обґрунтованого розкриття у консолідованій фінансової звіт­ності відповідно до інтересів і потреб інвесторів та менеджерів. Методика дослі­дження базується на системному підході, критичному аналізі, синтезі, індукції і дедукції, порівнянні, економіко-математич­них методах розрахунку гудвілу, узагальненні принципів консолідованого звітування. За резуль­татами аналізу ключових міжнарод­них стандартів визначено особливості за­сто­сування методу придбання для різних видів об’єднання бізнесу. Частка володіння в об’єкті інвестування визначає характер впливу та метод консолідації. Гудвіл показує різницю між ціною придбання та справед­ливою вартістю чистих активів, придбаних у результаті об’єднання бізнесу. При об’єд­нанні компаній гудвіл відображає нематері­альні аспекти та очікувану додану вартість бізнесу, що виступає об’єктом інвестицій. Тому виділено методи оцінювання гудвілу під час об’єднання бізнесу для розкриття у кон­со­лідованій фінансовій звітності відповідно до IFRS. Також систематизовано групу комплементарних методів оцінювання гудві­лу для визначення та обґрунтування всіх аспектів формування доданої нерозкритої вартості підприємства-об’єкта інвестицій. Запропонована методика доає змогу враху­вати інтереси різних зацікавлених сто­рін в оцінюванні гудвілу. Важливо розглядати роз­кри­тий у звітності гудвіл як згоду та готовність материнської компанії заплати­ти більше, що ґрунтується на доказах і розрахунках, отриманих завдяки комплексній методиці оцінювання гудвілу. Доведена гіпо­те­за дослідження, що для обґрунтованої оцінки гудвілу під час консолідації необхідно доповнити існуючі підходи і вимірювати вар­тість бренду, довгострокову стійкість, сталий розвиток, соціальну відповідальність бізнесу та використовувати штучний інте­лект. Гудвіл відображає стратегічну цін­ність, але також може підлягати знецінен­ню, якщо його вартість не є достатньо обґрун­тованою очікуваними прибутками.&nbsp;</em></p> 2024-04-11T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024