https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/issue/feed Scientia fructuosa 2024-12-16T11:38:29+00:00 Кривицька Інна visnik@knute.edu.ua Open Journal Systems <p><strong>Науковий журнал "SCIENTIA FRUCTUOSA" <br /></strong></p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"><span style="color: #333333; background: white;">УДК 33+657]:001.891](05)(100)=161.2=111</span></p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"> </p> <p class="rvps2" style="margin: 0cm; margin-bottom: .0001pt; text-align: justify;"><span style="color: #333333; background: white;"><a href="https://www.doi.org/10.31617/1">https://www.doi.org/10.31617/1</a></span></p> <p>Рік заснування:1998</p> <p class="x_MsoNormal" align="left">До жовтня 2000 р. виходив під назвою "Вісник Київського державного торговельно-економічного університету" </p> <p class="x_MsoNormal" align="left">До лютого 2022 р. виходив під назвою "Вісник Київського національного торговельно-економічного університету"<br />ISSN 1727-9313<br />eISSN 2616-5856</p> <p class="x_MsoNormal" align="left">З березня 2022 р. виходить під назвою "Scientia fructuosa"</p> <p><strong>ISSN </strong>2786-7978<strong><br />eISSN </strong>2786-7986</p> <p><strong>Засновник: </strong><a href="https://knute.edu.ua/">Державний торговельно-економічний університет</a></p> <p><strong>Проблематика:</strong> макроекономічна теорія та реформування економіки України; підвищення ефективності підприємницької діяльності в різних галузях; менеджмент й маркетинг у торгівлі, готельному господарстві й туризмі; облік, фінансовий аналіз та контроль; розвиток фондового, страхового та банківського ринків; формування асортименту товарів і підвищення їх якості; розвиток зовнішньоекономічної діяльності </p> <p><strong>Цілі або тематична спрямованість: </strong>пропаганда економічних знань, публікація результатів науково-дослідницької діяльності, обмін досвідом науково-методичної, педагогічної роботи, надання методичних та практичних порад фахівцям сфери підприємницької діяльності</p> <p><strong>Внесено до Реєстру суб’єктів у сфері друкованих медіа за рішенням<br />Національної ради України </strong><strong>з питань телебачення і радіомовлення № 798 від 31.08.2023 </strong><strong>та присвоєно ідентифікатор R30-01229</strong></p> <p><strong>Свідоцтво про державну реєстрацію: </strong><a href="http://visnik.knute.edu.ua/images/002.jpg">КВ № 25166-15106ПР від 27.06.2022</a><br /><strong>Свідоцтво про внесення суб’єкта видавничої справи:</strong> <a href="http://visnik.knute.edu.ua/files/__.pdf">ДК №7656 від 05.09.2022</a></p> <p><strong>Реєстрація у </strong><strong>Міністерстві освіти та науки України:<br /></strong>Наказ № 1643 (<a href="http://visnik.knute.edu.ua/files/2020/Appendix_4.pdf">Додаток 4</a>) від 28.12.2019 – з економічних наук (журналу присвоєно категорію “Б”)<br />Наказ № 1222 від 07.10.2016 до 2021 – з філософських наук<br />Наказ № 1528 від 29.12.2014 до 29.12.2019 – з економічних наук<br />Постанова № 1-05/4 від 22.04.2011 до 22.04.2016 – з філософських наук<br />Постанова № 1-02/3 від 10.02.2010 до 10.02.2015 – з економічних наук<br />Постанова № 1-05/1 від 14.10.2009 до 14.10.2014 – з економічних наук<br />Постанова № 3-05/9 от 14.11.2001 до 2009 – з політичних наук<br />Постанова № 1-02/3 від 10.02.1999 – з економічних наук</p> <p><strong>Спеціальність ДАК МОН:<br /></strong>051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування;<br />073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність;<br />292 Міжнародні економічні відносини; </p> <p><strong>Галузь науки:</strong> економічні, філософські до 2021 року, політичні до 2009 року</p> <p><strong>Вид видання за цільовим призначенням:</strong> наукове</p> <p><strong>Періодичність:</strong> 6 разів на рік</p> <p><strong>Передплатний індекс видання:</strong> <a href="http://presa.ua/visnik-kiivs-kogo-nacional-nogo-torgovel-no-ekonomichnogo-universitetu.html">21910 (ДП ПРЕСА)</a></p> <p><strong>Графік виходу журналу в 2024 р.:</strong> №1(159) – 17.02.2025; № 2(160) – 11.04.2025;<br /> №3(161) – 11.06.2025; № 4(162) – 16.09.2025;<br /> № 5(163) – 21.10.2025; № 6(164) – 16.12.2025</p> <p><strong>Мова видання: </strong>українська, англійська (змішаними мовами)</p> <p><strong>Адреса редакції: </strong>Державний торговельно-економічний університет<br /> вул. Кіото, 23, м. Київ, Україна, 02156<br /> Тел.: (044) 531-31-16; 11-16<br /> E-mail: visnik@knute.edu.ua </p> https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2188 Фінансові послуги в екосистемі PropTech 2024-12-16T11:38:01+00:00 Анатолій МАЗАРАКІ rector@knute.edu.ua Світлана ВОЛОСОВИЧ s.volosovych@knute.edu.ua <p><em>Широке впровадження інформаційних технологій у всі сфери життєдіяльності людини трансформувало потреби клієнтів на ринку нерухомості. Внаслідок цього виникла екосистема PropTech, складовою якої є фінан­сові послуги, що надаються на основі фінансових технологій.</em> <em>Метою статі є вияв­лення cкладових екосистеми PropTech та зʼясування місця у ній фінансових послуг.</em> <em>У ході дослідження висунуто дві гіпотези: перша – PropTech перетворюється в екосис­тему, учасники якої взаємоповʼязані та надають комплементарні послуги клієнтам; друга – вагомим учасником екосистеми PropTech є FinTech, що забезпечує фінан­совий супровід операцій з нерухомістю. Для перевірки гіпотез і досягнення мети викорис­тано такі методи: компаративний, систем­ний, графічний. Запропоновано програмний, субʼєктний та поведінковий підходи до розу­міння PropTech.</em> <em>Виявлено технічні, еконо­мічні та соціально-психологічні чинники виник­нення PropTech. Систематизовано харак­терні риси етапів еволюції PropTech. Здійснено аналіз глобального ринку PropTech. Запропоновано склад екосист</em><em>еми PropTech на основі поєднання учасників </em><em>з цифровою платформою та засто­су­ванням інформаційних технологій. Вияв­лено переваги та недоліки функціону­вання фінансових послуг у складі екосистеми PropTech, загрози та можливості їх розвитку.</em></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2189 Прогнозування стабільності банківського сектору 2024-12-16T11:37:47+00:00 Володимир ОМЕЛЕНЧУК v.omelenchuk@knute.edu.ua <p><em>Розглянуто новий методологічний підхід до прогнозування стресових періодів у банківсько­му секторі на основі застосування логістичної регресії. Модель враховує критичні недоліки традиційних індексів банківської стабільності, які є переважно описовими інструментами і не мають прогностичного потенціалу, необхідного для проактивного управління ризиками.</em></p> <p><em>Висунуто гіпотезу, що наявні макроеконо­мічні показники та показники діяльності банків не можуть адекватно прогнозувати стабіль­ність банківського сектору, оскільки вони зде­біль­шого відображають попередні та тепе­рішні умови, а не майбутні ризики чи стресові періоди.</em></p> <p><em>Використовуючи річні зміни ключових показ­ників балансу банків, запропонована модель забезпечує ефективну систему прогнозування з надійними показниками ефективності. Ключо­вою особливістю цього дослідження є його здат­ність визначати найбільш значущі індика­тори, що сприяють стресу в банківському секторі, особливо в умовах воєнного стану. Модель виявила інші критичні фактори діяльності бан­ків, які суттєво впливають на рівень стресу, зокрема достатність капіталу, нормативи лік­від­ності та структура активів і пасивів, які мають бути пріоритетними в системі моніто­рингу. Прогнози стресових періодів, отримані за допомогою моделі, демонструють значну коре­ляцію з показниками Індексу фінансового стресу (ІФС) Національного банку України, що підтвер­джує її надійність. Однак така модель йде далі, пропонуючи практичні висновки, які дають змогу регуляторам передбачати стресові події, а не лише аналізувати їх ретроспективно. Крім того, дослідження пропонує практичний метод вико­ристання відкритих даних, наданих НБУ, для проведення подібних прогнозних досліджень, забезпечуючи прозорість та відтворюваність. Інтегруючи загальнодоступні набори даних, дослідження демонструє масштабований під­хід, який може бути адаптований до інших контекстів. Результати дослідження роблять внесок у сферу досліджень фінансової стабіль­ності, долаючи розрив між описовим аналізом та прогнозним моделюванням, надаючи регуля­торам потужний інструмент для здійснення своєчасних інтервенцій та помʼякшення сис­тем­них ризиків у банківському секторі України в періоди підвищеної невизначеності</em></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2190 Грінвошинг в екобрендингу FMCG-підприємств 2024-12-16T11:38:29+00:00 Олена БОНДАРЕНКО o.bondarenko@knute.edu.ua Сергій СЯЗІН s.syazin@knute.edu.ua <p><em>Екобрендинг є важливим інструментом сучасного маркетингу, що сприяє форму­ванню довіри споживачів і підсилює екологіч­ний імідж брендів. Для FMCG-підприємств це означає інтеграцію екологічних цінностей у стратегії позиціювання бренду, які реалізуються через використання слоганів, дизайну упаковки та інших елементів, що символізують звʼязок з природою. Однак разом з розвитком екобрендингу дедалі частіше спостерігається явище грінвошингу – марке­тингового прийому, що створює хибне уявлен­ня про екологічність бренду. Розглянуто сут­ність грінвошингу та доведено його нега­тивний вплив на споживачів, ринок і бренди, зокрема через зниження довіри, скоро­чення кількості лояльних клієнтів та посилення регулювання. Проведено класифі­кацію видів грінвошингу за способом комуні­кації, сферою впливу та рівнем екологічної відповідаль­ності. Гіпотеза дослідження поля­гає в тому, що прозора комунікація, підтримана серти­фіка­цією та реальними екологічними ініціа­тивами, здатна мінімізувати явище грінвошингу і підвищити конкуренто­спромож­ність брендів. Методологія дослідження базується на ана­лізі сучасної наукової та прикладної літера­тури, а також на огляді успішних практик у сфері екобрендингу. Запропо­новано поетап­ну стратегію еко­брен­дингу для FMCG-підприємств, яка перед­бачає уникнення грінвошингу, забезпе­чення довготривалого розвитку бренду та зміцнення довіри спожи­вачів. Наголошено на важливості застосу­вання таких інстру­ментів, як оцінка жит­тє­вого циклу продук­ту, прозорі звіти та незалежна сертифі­кація, що дозволяють гарантувати автен­тич­ність екологічного іміджу бренду</em></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2192 Аналітика бренд-менеджменту: цифрові технології та інструменти 2024-12-16T11:37:20+00:00 Катерина ЯГЕЛЬСЬКА k.yahelska@knute.edu.ua Любов ВАСИЛИШИНА l.vasylyshyna@knute.edu.ua <p><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">В умовах динамічних технологічних зрушень інтелектуалізація економіки формує нові стан</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">дар</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ти управлінської діяльності, де ключовим ресурсом стає не лише інформація, але й здат</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ність до її інтерпретації та застосування </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW110592084 BCX0"><span class="SCXW110592084 BCX0">&nbsp;</span><br class="SCXW110592084 BCX0"></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">для прийняття стратегічних рішень. У бренд-</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">менеджменті інтелектуалізація відкриває можли</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вості для розроблення унікальних бренд-стратегій, які базуються на глибокому аналізі споживчої поведінки, прогнозуванні ринкових тенденцій і підвищенні ефективності марке</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">тин</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">гових кампаній. Це вимагає переосмислення традиційних підходів до бренд-менеджменту й пошуку </span></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-charstyle="Strong">нових способів інтеграції цифрових інструментів для підвищення споживчої ціннос</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-charstyle="Strong">ті бренд</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-charstyle="Strong">у</span></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">.</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> Метою статті є обґрунтування становлення концепції Брендинг 3.0 у процесі </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">інтелектуалізації бренд-менеджменту. </span></span><span class="TextRun Highlight SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">Пред</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">став</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">лене дослідження ґрунтується на гіпотезі, що саме інтелектуалізація економіки та управ</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ління обумовила становлення концепції Брен</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">динг 3.0 як ключового елементу сучасного бренд-менеджменту. </span></span><span class="TextRun SCXW110592084 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">Методологія дослідження базу</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">єть</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ся на теоретичних засадах поведінкової економіки, теорії поколінь і сучасних підходах маркетингу, а також на використанні історич</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ного </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">й</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> логічного методів, аналізу та синтезу, концептуалізації, систематизації </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">і</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> струк</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">турн</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ого моделювання. Визначено передумови </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">і</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">нтелек</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">туалізації бренд-менеджменту, удоско</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">налено періодизацію еволюції бренд-мене</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">джмен</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ту у процесі перетворення поколінь, що відображає рух від простого брендингу, орієн</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">то</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ваного на продукт, до складних стратегій, керованих </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">даними. Розвинуто термінологічний апарат бренд-менеджменту, охаракте</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ризо</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вано кон</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">цеп</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">туальні зміни щодо формування, позицію</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вання та розвитку брендів, а також зміни на ринку праці через нові виклики професійному розвитку фахівців у цій сфері. Розкрито сутність концепції Брендинг 3.0 та обґрун</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">товано її </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">системотвірні</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> елементи. Визначено основні етапи дорожньої карти бренду та систематизовано її інструменти відповідно до завдань кожного </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">підетапу</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">. Розглянуті пере</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ваги, недоліки та практичні приклади застосу</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">вання новітніх технологій у бренд-менеджмен</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ті дають змогу зробити висновок про необхід</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">ність а</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">даптації </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">брендів</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)"> до інтелектуалізації </span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">задля забезпечення страте</span><span class="NormalTextRun SCXW110592084 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal (Web)">гічних переваг на ринку</span></span></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2193 Бренд роботодавця для покоління Z 2024-12-16T11:35:53+00:00 Ірина ФЕДУЛОВА i.fedulova@knute.edu.ua Марина ДЖУЛАЙ maryna.dzhulai@gmail.com <p><span class="TextRun SCXW67075167 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Формування бренду роботодавця нале</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">жить до стратегічного завдання сучасних компаній, оскільки дає змогу залучати талано</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ви</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">тих працівників, здатних вмотивовано реалізовувати цілі підприємства. Це дозволяє покращувати корпоративну культуру та підви</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">щувати ділову репутацію компанії. У світі, де конкуренція за кваліфіковані кадри зростає, а вимоги до робочих місць еволю</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ціонують, сильний бренд роботодавця стає ключовою конкурентною перевагою. </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Дослі</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">дження ґрунтується на використанні сукуп</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ності методів: теоретичного узагальнення, порівняння та ранжирування, статистичного аналізу. </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Визначено зміст ціннісної пропозиції бренду роботодавця для покоління Z. Прове</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">дено ранжирування складових ціннісної пропо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">зиції бренду роботодавця серед представників покоління Z. Здійснено ранжирування складо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">вих ціннісної пропозиції бренду роботодавця досліджуваних підприємств у сфері </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW67075167 BCX0">ритейл</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0"> з погляду ступеня їх розвитку</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">. Окреслено сту</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">пінь відповідності складових ціннісної пропо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">зиції бренду роботодавця очікуванням пред</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">став</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ників покоління Z на досліджуваних підприємствах.</span> <span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Розроблено пропозиції, спрямо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">вані на формування та розвиток бренду роботодавця для досліджуваних підприємств. </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">Сформу</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">льовано та емпірично перевірено </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW67075167 BCX0"><span class="SCXW67075167 BCX0">&nbsp;</span><br class="SCXW67075167 BCX0"></span><span class="TextRun SCXW67075167 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">гіпо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">тези щодо доцільності ранжирування складо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">вих ціннісної пропозиції брен</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ду робото</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">давця для визначення їх значущо</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">сті для представників покоління Z; ранжирування </span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">складових ціннісної пропозиції бренду робото</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">давця з погляду рівня їх розвитку на досліджу</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ваних підприємствах; того, що коефіцієнт рангової кореляції </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW67075167 BCX0">Спірмена</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0"> дозволяє визначи</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ти рівень відповідності бренду роботодавця досліджу</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ваних підприємств вимогам до нього представ</span><span class="NormalTextRun SCXW67075167 BCX0">ників покоління Z і запропонувати пропозиції його подальшого розвитку</span></span></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2194 Інвестиції у нішеві маркетплейси: цінність для провідних компаній 2024-12-16T11:35:40+00:00 Олександр МАЩЕНКО oleksandr.mashchenko@pdau.edu.ua <p><span class="TextRun SCXW124279687 BCX0" lang="RU-RU" xml:lang="RU-RU" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Досліджено</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> роль </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічних</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвесторів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> у </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвитку</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нішевих</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркетплейсів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">зокрема</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> в </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Україні</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. У </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сучасному</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">бізнесі</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">автоматизація</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цифровізація</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> стали </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ключовими</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> факторами </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ефек</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">тивності</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркетплейси</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> як </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">елемент</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цього</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">процесу</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">змушують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">традиційні</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> ринки </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">адапту</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ватися</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> до </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нових</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> умов. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Висунуто</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">гіпотезу</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестиції</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> у </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нішеві</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркетплейси</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сприяють</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">довгостроковому</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвитку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> ринку, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> веде до </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сталого</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">економічного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">зростання</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Дослі</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">дження</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">базується</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">аналізі</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">літературних</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">джерел</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">порівняльному</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">аналізі</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">методі</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> кейс-</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стаді</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Результати</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">дослідження</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">показують</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">венчурні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестори</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">вкладають</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">кошти</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> в </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркет</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">плейси</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> з </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">надією</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">високі</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">прибутки</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> у </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">май</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">бутньому</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Водночас</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестори</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">спря</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">мо</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">вують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">свої</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестиції</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> не </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">лише</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">отримання</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">прибутку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, а й на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвиток</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> ринку, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">створення</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">довгострокової</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цінності</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">впрова</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">дження</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інновацій</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвиток</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">галузі</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">побудови</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">каналів</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">комунікації</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">отримання</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">даних</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> для </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">кращого</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розуміння</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> потреб </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">клієнтів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ринкових</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">тенденцій</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">приваблення</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">органічного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">трафіку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Особливої</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">уваги</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">серед</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">усіх</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">варіацій</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">маркет</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">плейсів</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">заслуговують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">нішеві</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">оскільки</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> вони </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">пропонують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">унікальні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">можливості</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. Прикладами</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">успішного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічного</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестування</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> є </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW124279687 BCX0"><span class="SCXW124279687 BCX0">&nbsp;</span><br class="SCXW124279687 BCX0"></span><span class="TextRun SCXW124279687 BCX0" lang="RU-RU" xml:lang="RU-RU" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">EpicentrK.ua та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Cropwise</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> Operations. Вони </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ілюст</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">рують</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, як </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестиції</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> в </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">технології</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">підвищують</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ефективність</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">продуктивність</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">різних</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">секто</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">рів</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">сприяючи</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стійкому</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">еконо</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">мічному</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">зростан</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ню</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> та </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розвитку</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">. </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">Ці</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">приклади</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">підтверджують</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0">, </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">що</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">стратегічні</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">інвестори</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">орієнтовані</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> на </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">розви</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ток</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">ринкових</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> структур і </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">створення</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">високої</span> <span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">цінності</span><span class="NormalTextRun SCXW124279687 BCX0"> для </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW124279687 BCX0">споживачів</span></span></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2195 Концепція метамаркетингу в економіці вражень 2024-12-16T11:37:07+00:00 Тетяна ЯНКОВЕЦЬ t.yankovets@knute.edu.ua <p><span class="TextRun SCXW137719535 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">Нові умови цифрового середовища та становлення економіки вражень обумовили трансформацію маркетингу, що передбачає впровадження у діяльність підприємств іннова</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ційних стратегій, методів та інструментів цифрового маркетингу для формування пози</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">тив</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ного імерсійного досвіду клієнтів на основі </span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">створюваних підприємствами вражень. </span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">Мето</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ю статті є обґрунтування концепції </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">метамар</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">кетингу</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">, що базується на пропозиції вражень у сучасних умовах цифрового середо</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">вища. Сфор</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">мульовано гіпотезу: становлення еконо</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">міки вражень у цифровому середовищі призвело до трансформації маркетингу, який включає циф</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ровий маркетинг і маркетинг вражень. Конвергенція цих видів маркетингу формує його нову концепцію, зокрема </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">метамар</span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">кетинг</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">, що передбачає застосування методів та інстру</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">ментів цифрового маркетингу для створення та надання вражень у фізичному й цифровому просторі.</span></span> <span class="TextRun SCXW137719535 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">Використано загаль</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">нонаукові та спеціальні методи: аналізу та синтезу, сис</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">темний, порівняння, логічного уза</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">галь</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">нення. У ході дослідження здійснено: обґрунтування значення вражень для виробників та покупців; систематизація стратегічних напрямів забез</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">пе</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">чення вражень клієнтів; виді</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">лення ключових елементів та принципів економіки вражень і формулювання авторсь</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">кого визначення дефін</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">іції "економіка вражень у цифровому середо</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">вищі";</span></span> <span class="TextRun SCXW137719535 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">систематизація умов застосування, управлінських рішень, обмежень і ризиків ко</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">н</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">цепцій маркетингу в еволюційному розвитку; </span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">обґрунтування концепції та фор</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">мулю</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">вання визначення </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1">метамаркетингу</span><span class="NormalTextRun SCXW137719535 BCX0" data-ccp-parastyle="heading 1"> для формування вражень клієнтів підприємств у цифровому середовищі</span></span></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024 https://journals.knute.edu.ua/scientia-fructuosa/article/view/2196 Етика професійних бухгалтерів в ЄС 2024-12-16T11:36:53+00:00 Олена ФОМІНА o.fomina@knute.edu.ua Світлана СЕМЕНОВА s.semenova@knute.edu.ua Ольга РОМАШКО o.romashko@knute.edu.ua <p><span class="TextRun SCXW262852480 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">Актуальність теми зумовлена підвищеною увагою до етичних стандартів у професійній бухгалтерській сфері ЄС, особливо в кон</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">текс</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ті боротьби з корупцією, уникнення конфлік</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тів інтересів і впровадження прозорих практик звітності. Україна, зі свого боку, має обмеже</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ну нормативну базу та практичні інстру</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">менти для забезпечення етичної поведінки бухгалтерів. Використання європейського дос</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ві</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ду в умовах зростання ризиків і конфліктів інтересів дає змогу оцінити, які методи можуть стати основою для посилення етич</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">них стандартів в Україні. Основною пробле</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">мою є адаптація та впровадження європейсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ких етичних норм в Україні, де інституційна база залишається недостатньо розвиненою, </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW262852480 BCX0"><span class="SCXW262852480 BCX0"> </span></span><span class="TextRun SCXW262852480 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">а культура дотримання високих етичних </span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">стандартів бухгалтерів – слабо сформована. </span></span><span class="LineBreakBlob BlobObject DragDrop SCXW262852480 BCX0"><span class="SCXW262852480 BCX0"> </span></span><span class="TextRun SCXW262852480 BCX0" lang="UK-UA" xml:lang="UK-UA" data-contrast="auto"><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">Вис</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">вітлено питання, як </span><span class="NormalTextRun SpellingErrorV2Themed SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">імплементувати</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal"> найкра</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">щі практики ЄС в українській системі, врахо</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">вуючи обмеження у сфері регулювання, наявні ризики й конфлікти інтересів та недостатній захист викривачів. Адаптація європейських етичних стандартів для профе</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">сійних бухгал</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">терів, разом із належною нормативною базою та розвитком інсти</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тутів прозорості, дасть змогу істотно знизити корупційні ризики та мінімізувати конфлікти інтересів у бухгал</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">терській сфері України. Це сприятиме зрос</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тан</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ню довіри до професії та зміцненню економічної стабіль</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ності, забезпечуючи надій</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ну основу для розвитку бізнесу й інвестицій. Висунуто гіпотезу, що впровадження досвіду ЄС щодо забезпечення високих стандартів професійної етики бухгалтерів сприятиме підвищенню прозорості, підзвітності та неза</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">леж</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ності бухгалтерської професії в Україні, підтри</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">муючи її інтеграцію до європейського прос</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тору. Методикою дослідження є систем</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ний підхід, контент-аналіз, синтез, евристич</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ний підхід, методи дедукції та порівняння. Запро</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">поновано заходи для впровадження євро</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">пейсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">кого досвіду у забезпечення етики про</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">фесій</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">них бухгалтерів в Україні. Зокрема це адаптація етичних стандартів відповідно до кризових умов на основі Міжнародного кодексу етики, створення незалежного органу з етич</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ного нагляду, розвиток механізмів для запобі</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">гання, виявлення та розкриття конфліктів інтересів, реалізація антикорупційних ініціа</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">тив та заходів проти відмивання грошей. Окрім цього, пропонується інтеграція ук</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">раїнсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">ких профе</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">сійних організацій до євро</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">пейсь</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">кого простору, підтримка етики через навчання та серти</span><span class="NormalTextRun SCXW262852480 BCX0" data-ccp-parastyle="Normal">фікацію, а також розвиток корпоративної соціальної відповідальності та формування рейтингу порушників етичних норм</span></span></p> 2024-12-16T00:00:00+00:00 Авторське право (c) 2024