Features of forming of restaurant product quality

Authors

  • T. SHKABARA Chernivtsi Institute of Trade and Economics of KNUTE

Abstract

In the article modern approaches to forming of restaurant product quality are considered. The differences of culinary product distribution from other products are determined. The main functions of restaurant product are analyzed: consumer, economic, ecological, social and cultural, aesthetica, psychological. Methodological proposals for creation of restaurant product of high quality are offered.

Author Biography

T. SHKABARA, Chernivtsi Institute of Trade and Economics of KNUTE

candidate of biology science, associate professor

References

ГОСТ 30523–97. Услуги общественного питания. Общие требования. – К.: Госстандарт Украины, 1998.

Михайлова Е. Обслуживание покупателей в розничном бизнесе // Маркетинг. – 2006. – No 6 (91). – С. 114-125.

Шкабара Т.Л. Регулювання якості та безпеки продукції підприємств ресторанного господарства // Конкурентоспроможність підприємств ресторанного господарства: тактика маркетингу. – Чернівці: Зелена Буковина, 2005. – С. 252-283.

Жарков Ю., Цициліано О. Системи управління якістю: моніторинг роботи органів оцінки відповідності з використанням методу Харінгтона // Стандартизація, управління, якість. – 2005. – No 1. – С. 24-27.

Скрипничук П. Економічні механізми екологічного маркування // Маркетинг в Україні. – 2006. – No 6 (40). – С. 34-38.

Published

2008-06-06

How to Cite

SHKABARA Т. (2008). Features of forming of restaurant product quality. "INTERNATIONAL·SCIENTIFIC-·PRACTICAL·JOURNAL·COMMODITIES·AND·MARKETS", 5(1), 107–113. etrieved from https://journals.knute.edu.ua/commodities-and-markets/article/view/1708

Issue

Section

RESEARCHES OF FOODSTUFF’S QUALITY